#121
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Als ik het middenconsole nu ook nog passend krijg, dan ben ik helemaal in m'n nopjes |
#122
|
||||
|
||||
Die handrem ziet er goed uit ja
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#123
|
||||
|
||||
Helemaal blij, vanavond de handremcilinder netjes vastgezet met blindklinkmoeren en het middenconsole past
Komende week de remleidingen aanleggen en dan maar hopen op een zonnetje zodat de auto naar buiten kan voor een zeer nodige grondige schoonmaak. Ook nog een mooi plekje gevonden voor de remdruk regelaar, roken doen we immers toch niet en zo kan ik er perfect bij. Last edited by Extremy : 03-01-2020 at 14:46. |
#124
|
||||
|
||||
Alles lekker subtiel weggewerkt! Wanneer gaat ie rijden?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#125
|
||||
|
||||
deftig weg gewerkt hoor allemaal zo
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#126
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks mannen! Ik durf eerlijk gezegd geen toezeggingen meer te doen hahaha. Het doel is deze zomer de weg op, zonder gekke dingen zou dat goed haalbaar moeten zijn. |
#127
|
||||
|
||||
Gisteren weer druk bezig geweest en de brandstoftoevoer gewijzigd.
Waarom heb ik dit gedaan? Toen ik ooit aan het project begon, heb ik in eerste instantie staalomvlochten rubberslang gebruikt. Rubber vergaat na verloop van tijd en dit resulteerde vorige week in lekkage van een stukje slang dat ik vijf jaar terug ofzo had gemonteerd. Achteraf stom ook, ik had gewoon gelijk de iets duurdere PTFE (teflon) slang moeten gebruiken. Daarnaast lijk ik een soort AN fitting fetish te hebben maarja ook hier geldt less is more, dus hop eruit met al die zooi en lekker simpel nu. Zo is er minder kans dat er iets gaat lekken (minder componenten die stuk kunnen gaan) en daarbij ook nog eens een hogere opbrengst door minder restrictie. Mijn brandstoftoevoer was: filter-> 90 an6 -> stukje slang -> 90 an6 -> an6 8mm tube adapter -> 8mm rvs leiding -> an6 8mm tube adapter -> an6 straight -> stukje slang -> 180 an6 -> fuel rail. Dankzij dit setje Is het nu: filter -> 90 an6 -> slang -> 180 an6 -> fuel rail De retour is nu ook een stuk simpeler door de FPR direct op fuelrail te monteren. Ook van de retour ga ik de rvs leiding nog vervangen door één stuk slang. De brandstofdruk meter heb ik vervangen door een druksensor en is nu uit te lezen op de Zeitronics (echt fantastisch spul!!) Last edited by Extremy : 03-01-2020 at 14:49. |
#128
|
||||
|
||||
Handrem is netjes weggewerkt ja, ziet er goed uit
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#129
|
||||
|
||||
Vanavond heb ik de radiateurfans aangesloten. Eén wordt nu aangestuurd door de temperatuur zender in de radiateur en de tweede wordt aangestuurd door de Link ECU en is daardoor instelbaar op iedere gewenste temperatuur.
Aansluitingen die er standaard op zitten: Aangepast naar Bosch stekkers: En het kabelboompje: Last edited by Extremy : 20-01-2020 at 10:01. |
#130
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit allemaal! Mooi spul ook om je kabelboom
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#131
|
||||
|
||||
Mooi project
__________________
Golf 2.0 8v aba 40mm carburateurs schrick 268 spaghetti uitlaat +(eaton compressor) |
#132
|
||||
|
||||
Corrado's blijven me iets doen, moest ik meer plaats hebben dan wist ik het wel. Mooi performance gericht project en een flink aangepaste Pg-motor
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#133
|
||||
|
||||
Vandaag was zo'n dag vol grote plannen, waarbij je er om 18.00uur achter komt dat het één, al tijd is om te eten en dat je daarnaast nog niet een kwart hebt gedaan van wat je wilde doen
Ik wilde vandaag m'n remsysteem gevuld en ontlucht hebben, maar verder dan de achteras ben ik niet gekomen. Nieuwe leidingen gemaakt, rvs p-clips gemonteerd, nieuwe astap bouten gemonteerd, nieuwe blokken rondom, alles op moment gezet en een nieuw stukje an3 flex gemaakt om de leiding van de achteras met leiding op carrosserie te verbinden. Morgen alles nalopen en hopelijk blijft er tijd over voor vullen en ontluchten. Eenmaal ontlucht kan die eindelijk weer op z'n eigen pootjes staan en dat zou toch wel een mijlpaal zijn Last edited by Extremy : 20-01-2020 at 10:02. |
#134
|
|||
|
|||
Weer lekker gewerkt hoor!
Maar eigenlijk zonde om zulke remmen te monteren, zo veel werk erin te stoppen en dan het simpele 3-kanalen ABS systeem te blijven gebruiken.. Een ombouw naar het 4-kanalen systeem van de latere Golf 3 en de Golf 4(Teves 60 systeem dacht ik uit mn hoofd) is een vrij simpel werkje, maar levert je een aantal voordelen op: losse ABS sensoren(ipv die dure krengen met draad) 4-kanalen ABS sturing ipv een volledige achteras nieuwe computer OP de ABS pomp ipv onder je stoel(corrosie gevoelig) simpelere bedrading enz enz... Misschien toch eens overwegen?? |
#135
|
||||
|
||||
Quote:
Helemaal mee eens, ik heb zelfs al een Teves MK20 uit een Passat aangeschaft Dit is het oudere 4-kanaals broertje van de 60, maar al wel met automatische brake bias. De rede voor mijn huidige setup is het gebruik van een hydraulische handrem. Bij 4-kanaals moet je dan met dubbele handremcilinders gaan werken. Zodra de auto eenmaal rijdt en ik gebruik kan gaan maken van een normale werkplaats i.p.v. de parkeerplekjes waar ik nu alles op moet doen, ga ik er mee aan de slag |
#136
|
||||
|
||||
lekker bezig geweest weer, ziet er goed uit wat zal dat fijn zijn straks weer op eigen wielen
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#137
|
||||
|
||||
Zo, het remsysteem is ontlucht en hij staat eindelijk weer op z'n wieltjes. De voorkant loopt alleen aan, dus die ga ik morgenavond een stukje hoger zetten en zal in de toekomst verbreed worden.
Kwam er wel achter dat de hoofdkoppelingscilinder lekt, dus die wordt besteld (de cilinder op de bak is al nieuw). Last edited by Extremy : 20-01-2020 at 10:04. |
#139
|
|||
|
|||
zo gaaf zeg! mooi zoals deze bandjes op de velgen liggen!
|
#140
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil hem deze zomer toch echt wel op de weg hebben en een paar meetings gaan bezoeken. We zijn hier trouwens met best wel wat mensen uit omgeving Rotterdam. Tijd voor een meeting in de buurt 😉 Quote:
Ik ben zelf ook erg tevreden met het resultaat, achter iets getrokken en voor gewoon lekker dik 😃 |