#1
|
||||
|
||||
Koppakking Golf MK1 1.1 vervangen
Hoi,
Vandaag kwam ik erachter dat mijn 1.1 een lekke koppakking heeft. Blokje heeft pas 90.000 gelopen en is altijd goed verzorgd geweest. Nu is de motor eruit gegaan, en weer terug gehangen, maar tijdens de eerste keer lopen zag ik direct al dat er olie onder de kop lekte. Voor die tijd lekte hij nooit iets. Na 10 minuten lag er al best wat olie op de vloer. Hij lekt aan de voorzijde aan de kant van de distributie riem. Ik ben zeer verbaasd hoe dit ineens kan. Iemand suggesties? Is het goed zelf te doen, of kan iemand mij voor een leuk prijsje verder helpen? Groet, Wouter
__________________
Golf MK1 20VT 1983 |
#2
|
||||
|
||||
Hoort er in dat hoekje toevallig ook een rubbertje te zitten? Wellicht dat deze er niet (meer) tussen zit?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Rechts bovenin:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
De oliepomp zit ook op de zijkant bij de distributie. Zitten daar alle boutjes weer in en goed vast?
|
#5
|
||||
|
||||
Goedemorgen,
Ik heb de motor nog eens een half uur laten draaien, en toen lekte er helemaal niks meer. Wat ik denk dat er is gebeurd is het volgende: De motor is compleet gereinigd geweest, oa met WD40. Dit kan in de pakking getrokken zijn. Toen de motor voor het eerst weer liep is de wd40 samen met de olie uit de pakking geperst en dat is wat ik heb aangezien als olie lekkage. Dit lijkt het voor nu geweest te zijn, niks ernstigs gelukkig. Dank voor het meedenken!
__________________
Golf MK1 20VT 1983 |