#1
|
|||
|
|||
M@rco-t
Mijn naam is Marco Thissen en ben woonachtig in Nunspeet. Samen met mijn vrouw zijn wij toch wel gek van auto's met name VAG producten.
Na een lange tijd van rekenen en proefritjes te hebben gemaakt met diverse auto's (Golfjes en Octavia's ) hebben we besloten om onze huidige Golf Variant 1.9 TDI Sportline in te ruilen voor een Golf Variant 1.2 TSI Higline. I.v.m. onze twee jonge kinderen hebben we toch weer besloten voor een station uitvoering. Hierbij een kleine lijst van mijn voorgaande Auto's VAG producten. Vw golf gti 1.8 edition one 1989 (standaard) VW golf gti 2.0 20 jahre edion 1996 (JD getuned /chip, nokkenas, LMM) VW golf 1.9 TDI highline 2000 (JB autoservice gechiptuned, katleeg) Audi A3 1.9 TDI sportback ambition pro-line 2004 (JB/JD getuned /chip, sach racekoppeling met vastvliegwiel, katleeg) VW golf variant 1.9 TDI Sportline (standaard) Het betreft een VW Golf Variant 1.2 TSI highline (151dkm) met diverse luxe opties. De auto is VW dealer onderhouden tot 113dk en is daarna door andere bedrijven onderhouden. De auto heeft een nieuwe distributieketting mogen ontvangen in juli 2012 bij een kilometerstand van 82100km. Dit was ook een van de eisen voor ik een TSI zou overwegen gezien de vele problemen. Ook zag in in de onderhoudshistorie dat hij diverse malen is aangevallen door een steenmarter aangezien er tot drie maal toe bougie kabels zijn vervangen. Kennelijk zijn dit lekkere hapjes. Wel handig als je een broer hebt die bij Pon (IT) in leusden werkt. Daar kan je toch wat meer details in de onderhoudshistorie bekijken dan het afgestempelde boekje. En dan hier een paar foto's van tijdens de proefrit van onze auto die we hoogst waarschijnlijk aankomende zaterdag op kunnen komen halen. Ik hoop hier nog een hoop informatie te kunnen vergaren |
#2
|
|||
|
|||
Hey, welkom hier👍
Wel een nette bak, die golf. Heb er precies zo eentje in onderhoud, en die had bij 60.000 km al een nieuw setje kabels nodig, zonder marter aanval. Kennelijk matige dingen, ook al een Audi A1 gehad die ze bij 45.000 stuk had. Denk dat je in vergelijking met je huidige Tdi nog wel eens wat trekkracht gaat missen, goed opletten met invoegen/inhalen dus😂
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#3
|
|||
|
|||
Tijdens de proefrit was mij ook opgevallen dat die daar inderdaad wel iets te kort schoot en ook de inhaal acties was meer van het terug schakelen, maar ik moet eerlijk zeggen het reed voor zo een 1.2 motortje toch goed.
Mijn vrouw heeft hem voornamelijk in gebruik voor haar woon werk verkeer. Ik heb hem 's avonds en in het weekend. Ik hoop dat die veel betrouwbare en zuinige kilometers voor me in petto heeft het is altijd weer een gok wat je koopt zeker bij een TSI. Het is helaas geen japanner kwa betrouwbaarheid. |
#4
|
||||
|
||||
Mooie Variant veel veilige km's toegewenst.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#5
|
||||
|
||||
Mooie variant zit ook voor een mk6 te kijken voor de vriendin , maar helaas wil ze toch geen variant maar ik ben er wel voor te vinden ook de prijs is hier in België gunstiger voor een variant als een hatch
__________________
my daily : Mk7 golf tsi R line (daily) Mk3 golf gti 16v ABF (weekend) |
#6
|
|||
|
|||
Dank jullie wel het is wel even wennen aan de kleur echter in het zonlicht komt die toch wel beter tot zijn recht dan in dat grauwe weer van de afgelopen tijd.
De auto is zaterdag netjes afgeleverd met een grote beurt een nieuwe apk en 6 maanden BOVAG garantie. Ventilatie rooster achterin was kapot en heb ik vandaag maar even besteld via EBAY. scheelt toch ruim 30 euro met de NL-prijs. Wensen voor komende tijd: -Navigatie update naar V8 europa. -Set nieuwe aerotwin wissers rondom (er is niks beters). -Reclame loze kentekenplaathouder (wat een verschrikkelijk ding is dat met reclame erop. Dat zouden meer auto liefhebbers moeten doen :-) ) -Originele chrome strip voor op de achterklep. (die had ik ook op de TDI) maakt hem net wat af. -Al die letters van de klep afhalen. -Na de garantie termijn eens denken over chiptuning ik zie dat VAGtechniek er ruime hoeveelheden uit kan halen. Echter twijfel ik wel aan de betrouwbaarheid om dit te laten uitvoeren. |
#7
|
|||
|
|||
Vandaag de zomerbanden maar even eronder gezet.
Tevens heb ik de chrome strip bevestigd op de achterzijde en heb ik de achterklep ontdaan van alle letters dat staat mijn inziens toch net wat netter |
#8
|
||||
|
||||
Knapt ie van op!
|
#9
|
|||
|
|||
Dat zeker nu alleen nog een mooi uitlaat sierstuk.
|