#41
|
||||
|
||||
MTDI heeft me gewezen op de Forge actuators, en vond deze:
http://www.forgemotorsport.com/cont...oduct=FMACVAG04
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#42
|
||||
|
||||
Joep je inbox zit vol.
|
#43
|
|||
|
|||
Nog vorderingen hier?
Heb deze altijd met plezier gevolgd ... |
#44
|
||||
|
||||
De Audi is nu aan het slapen in de garage met de CTek druppellader eraan…
Van alles gebeurd in 2015, nieuw setje BBS opgemaakt 8.5J rondom, achter 2.5J rand en voor 2J, michelin pilot sport 3 erop. Andere intercooler gemaakt, target blueye hermonteerbaar ingebouwd (zit in pelicase), en natuurlijk het motorische verhaal… 200PK ga je in ieder geval nooit! halen met een K24 en deze 12mm pomp. komt ook doordat deze maar 4000 toeren maximaal draait.. Daarover later meer. Anyway, ik bleef toch roet houden bij de boutjes van het uitlaatspruitstuk, ondanks een ander, gevlakt spruitstuk. In totaal het 3e Uitlaatspruitstuk bleef toch weer lekken. Toch mooi mee naar de Cote d’Azur geweest, op de peages 160-170km/u aangehouden. Verbruik 1:18 gemiddeld gehaald over de hele vakantie. En een weekje nadat ik terug was plofte de K24 @ 1.9 bar (met wastegate helemaal dichtgeschroefd). Dit was nadat er al een tweetal drukslangen plofte. Uitlaatwiel miste een schoep. Toen maar een hele mooie, gereviseerde Garrett T3 gekocht en een GFB D-Force boostcontroller. Erg mooie instelmogelijkheden. Ik draai nu 1.6 bar. Wastegate blijft 100% dicht totdat je de gewenste druk hebt bereikt en dan gooit hij hem open. Bij de montage van de turbo wilde ik 100% per se lekvrij dit keer. Dus nog maar een uitlaatspruitstuk gevlakt, en ditkeer gemonteerd met VHT Copper Cement pakkingpasta. Had ik aardig wat over gelezen op ’t net. Metalen VW uitlaatspruitstukpakking, en metalen uitlaatpijppakking, allemaal dun ingesprayd met VHT, lekvrij, TOP!!! Na inspectie van de oude delen bLeek dat het tussen turbo en spruitstuk lekte, niet tussen blok en spruitstuk. Daar zit nu dus ook een metaalpakking tussen, met VHT Copper erop gesprayd Performance: Hij blijft onderin nog beetje rokerig maar kan de T3 zijn Vmax is 205 kmm/u @ 4000tpm, mis nog de toeren van 4000 naar 4600 toeren, andere governerveer moet ik nog laten maken. 4600 toeren zou 235 km/u zijn.
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#45
|
|||
|
|||
Das wel jammer, van die turbo. Wanneer is hij precies geploft? Ik bedoel aan welke snelheid/accelaratie. En hoe warm had de motor/olie toen? En welke olie gebruik je precies? Aangezien ik ook mtdi rij ben ik erg benieuwd naar de beperkingen van alles. Mijn k24 nagelnieuw draait nu ook vrolijk 1.8 bar. Ik heb een 11mm pomp en hij kan tot 6000 toeren draaien al doe ik dat nooit omdat hij boven de 4000-4500 gewoon geen zin meer heeft. Vraag me eigenlijk af waar dat precies van komt, rijd overigens wel nog met de originele injectoren. Ben benieuwd naar de verdere vorderingen
|
#46
|
||||
|
||||
190 km/u rijden met 1.80-1.9 bar
Met de boostcontroller op de T3 kan je de druk instellen, en is mij opgevallen, hoger dan 1.55 bar komt er toch niet veel trekkracht bij. 4500 tot 5000 toeren is een mooi maximum voor een TDI vind ik zelf gebruik altijd 0w40 mobil, olie met koeler was maar 100 graden ong. edit: de K24 was ook nagelnieuw bij mij trouwens, maar die wastegate is gewoon niet ideaal. omdat hij een beetje open kruipt, en of hij gaat te laat een beetje, of niet open. daarom nu voor een t3 gegaan, die heeft een aftapbaar slangetje voor de wastegate en de k24 is een harde leiding k24 had wel een iets groter compressorwiel overigens. dus heeft misschien tikkel latere spool, maar zou iets harder moeten doortrekken met dezelfde druk
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 31-12-2015 at 17:47. |
#47
|
|||
|
|||
Klopt wat je zegt. Daarom heb ik gaten geboord in de harde leiding naar de wastegate, werkt hetzelfde als een bleedvalve. Zo blijft mijn wastegate ook volledig dicht tot aan 1.7 bar en gaat dan pas open en in de hogere toeren ook genoeg open om die 1.7 bar aan te houden. Wastegate verdraaien is inderdaad niet interresant gezien hij blijft opengaan vanaf 0.6 bar alleen gaat hij minder ver open. Zo heb je meer turbogat. Heb dit getest door de wastegate los te schroeven van de turbo, deze in de bankschroef vastgezet en met de compressor beginnen spelen. Hoeveel pk haal je dan nu? Of heb je hem nog niet op de bank gehad?
|
#48
|
|||
|
|||
En als je een inlaatspruitstuk gebruikt van een K14 op een K24 turbo? Zelfde pasvorm en grootte.
Deze heeft geen overdruk BOV potje. is dat gevaarlijk om zonder da potje te rije? Waarom afdoppen als je het ook zo kan doen. Snap het even niet |
#49
|
||||
|
||||
Quote:
Heb reeds het PD130 inlaatspruitstuk. Inderdaad zonder BOV potje. BOV potje = onnodig, zit op een AAZ ook niet meer. Maar daar gaat het niet om, de BOV kan de druk niet reguleren boven ca. 0,8 bar. Je moet geen gaatjes boren in de leiding van de K24, dan creeer je een "open" systeem, waar oliedampen uit komen (viesss), en in theorie zandjes en vocht in kunnen komen.. Beter zou zijn de leiding doorzagen, wastegate heel los zetten zodat hij heel vlot al open gaat, dan een boostcontroller op de leiding maken, electronisch geen bleedvalve Door de luchttoevoer naar de wastegate niet 100% dicht te maken (er lekt altijd wel iets door naar de wastegate, ondanks de gaatjes), heb je mogelijk een iets lekkende wastegate vanaf 1.0 bar, en daardoor hogere EGT's.. Been there Ondertussen de MTDI pomp eens open gemaakt, en governer veer eruit. Gemeten de veerconstante, en een andere veer komt er aan… Mooi inbouwen en dan eens bij JD op de testbank. Doel is toch wel 160-170pk
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#50
|
|||
|
|||
Reed deze laatst in Doetinchem?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#51
|
||||
|
||||
hij gaat over paar weekjes weer de weg op
Achteraf, 200PK met een K24 en een Mtdi lijkt me beetje overdreven. Misschien met evenveel rook erachter als een cruiseschip. Ik zit te denken om een mooie moderne Holset turbo (HE221) te nemen in de toekomst. Ja, ik wil wastegated blijven rijden
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#52
|
||||
|
||||
Klinkt goed, ik ben benieuwd naar het resultaat!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |