#421
|
|||
|
|||
Damn, wat een gaaf spul!
Bij chassisparts.com hebben ze wel een rempomp plaatje, gebruiken wij altijd om pedalen setje te maken voor in de autocross. |
#422
|
||||
|
||||
Even geen nieuws over de mk2, maar wel over de R32 die ik aan het klaar maken ben.
Het hemeltje was wit en begon mij er steeds meer aan te ergeren. Ik kon geen nette 2e hands zwart hemeltje vinden en heb alles nieuw gekocht. Deze word pas gemonteerd na dat de auto terug is van de spuiter Elk klein deukje is er heel erg netjes uitgehaald door een kennis van mij die een eigen bedrijfje heeft en dit dagelijks doet voor zijn werk: Nu verder met het netjes/schoon maken zodat hij naar de spuiter kan. Hij word helemaal overgespoten omdat ik hem er zo netjes mogelijk wil maken en hij her en der kleine krasjes heeft en de lak te dun is om deze er uit te polijsten. Het schoonmaken was veel werk en ben lang bezig geweest met kwasten en borsteltjes enz om hem zo netjes te krijgen. Dinsdag gaat hij naar de spuiter waar de rest word gedemonteerd. Als hij terug is, komt er een schroefsetje onder, kan ik hem overal in de holle ruimtes weer behandelen met Wax en dan weer in elkaar zetten en vervangen wat niet meer netjes is. Last edited by DutchBuild : 05-02-2016 at 22:04. |
#423
|
|||
|
|||
http://dutchbuild.com/new/images/ig...-800-600-80.jpg
Yeah, de ontvetter van de Wibra, werkt perfect!! Goede plannen weer, Wilco! |
#424
|
||||
|
||||
Quote:
Goed gezien Deze ontvetter werkt erg goed idd Dit was niet de bedoeling, maar ik ergerde mij aan diverse dingetjes en wil er graag eens mee naar de meeting waardoor ik heb besloten om hem toch aan te pakken. Omdat deze mij erg goed bevalt, ik hem erg mooi vind en een RS3 of TTRS te duur is voor mij en de R20 wel mooi vind, maar de 4-cilinder niet wil, heb ik er voor gekozen om deze aan te pakken. Zodra ik de mk2 af heb, zal hij er wel weer uit gaan, maar tot dan heb ik in elk geval weer een leuke auto om mee te rijden |
#425
|
||||
|
||||
Je foto`s doen het niet meer!
Volgens mij heb je ze allemaal gelinkt via Facebook? Ik doe dat ook altijd en kwam er laatst ook achter dat er in mijn topic ook geen foto meer doet. Misschien toch maar in het vervolg in het album hier uploaden...want een topic wordt wel een beetje dood zo, zonder foto`s
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#426
|
||||
|
||||
die fout heb ik inderdaad ook gemaakt! als er weer wat leven in het project komt
na project huis alles maar is door lopen en werkend maken
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#427
|
||||
|
||||
Is even een heel ander verhaal
Onze nieuwe site is in de lucht (DutchBuild.com ) en nu zijn alle foto's zonder watermerk. Voorheen zat er een watermerk in die ook in de link van de foto's stond waardoor nu de linkjes niet meer werken. De man die mijn site heeft gemaakt, heeft vandaag nog geprobeerd om alle mappen zo aan te passen dat de namen en dus ook weer de linkjes weer gelijk zijn, maar helaas niet gelukt. Ik zal even kijken of ik het zie zitten om alles weer terug te plaatsen en moet even kijken wat het minste werk is om dit weer in orde te krijgen |
#428
|
||||
|
||||
Ik zal proberen zo veel mogelijk foto's te herstellen en zal dat in stappen doen door de grote hoeveelheid tijd dat dit kost
Heb wel weer wat nieuwe foto's van de R32: Omdat er overal maar weinig verf op zit, heb ik elk klein plekje gezandstraald en zal ook opnieuw in de verf worden gezet zoals de hele auto opnieuw gespoten gaat worden inclusief de bumpers, spiegelkappen enz. Het is niet echt rot, meer oppervlakkig te noemen, maar wil dit alles in 1x goed aanpakken omdat het maar weinig meer werk is voor de spuiter om alles mee te pakken. De R32 is opgehaald voor naar de spuiter Het schuren is begonnen, en niet even snel met de schuurmachine, maar echt alles word netjes waterproof geschuurd en gespoten met Glasurit : Er zat een klein schuurtje in de achterbumper en heb alles nieuw besteld inclusief de sierstrippen voor op de zijkant van de auto omdat deze er nooit netjes vanaf komen Aan de Golf 2 word ook gewerkt, maar zit met veel prust en paswerk waardoor het even niet zo opschiet, maar zal spoedig weer wat foto's plaatsen. Last edited by DutchBuild : 05-02-2016 at 22:31. |
#429
|
|||
|
|||
Altijd leuk zo`n r32 , had hier nog 2 zwarte hemels voor de mk5 liggen .
Maar je hebt al nieuwe gekocht . |
#430
|
||||
|
||||
en ook met de R32 weer geen half werk erg mooi!
net zoals de nieuwe website, ziet er netjes uit
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#431
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kon destijds niks vinden voor een 2008 zonder schuifdak. De oudere van voor 2007 schijnen ook nog eens anders te zijn aangezien de bestelnummers anders zijn. |
#432
|
||||
|
||||
Niet te ver uit elkaar trekken hè, Wilco! Straks weer opbouwen en gauw weer verder met je MKII!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#433
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is alleen omdat ik hem er netjes bij wil hebben staan en is een auto die ik eigenlijk heb gekocht voor tot dat ik de mk2 af heb zodat ik toch wat moois heb om een keer mee naar een evenement te gaan tot die tijd. De mk2 werk ik liever aan en is dan ook mijn enigste echte hobby-auto Hier ben ik wel mee bezig al is er niet zo veel zichtbaar. Ik heb de throttle bodies omgeruild voor een andere diameter, heb werk gedaan aan de Syncro achtervloer wat veel werk is, profielen laten knippen en zetten waar ik mijn pedalbox op kan monteren, een achterspoiler waar ik mee aan het experimenteren ben enz Door dat ik van medicijn ben gewisseld voel ik mij stukken beter en scherper dan voorheen. De bijwerkingen zorgde voor veel problemen en krijg nu beetje voor beetje mijn oude leven weer wat terug. Nieuwe foto's van de mk2 zullen weer spoedig geplaatst gaan worden Last edited by DutchBuild : 07-02-2016 at 15:30. |
#434
|
||||
|
||||
Quote:
Erg goed om te horen, uiteindelijk is je gezondheid tot echt het aller belangrijkste! |
#435
|
||||
|
||||
Goed bezig, al vind ik de hoeveelheid roest voor zo'n recente auto toch erg zorgelijk
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#436
|
||||
|
||||
Quote:
En dan te bedenken dat deze nog maar 72K heeft gelopen Er is niemand die zijn binnenwielkuipen er even uithaalt om dit even schoon te maken of na te lopen waardoor er bijna niemand in de gaten heeft wat daar achter zit denk ik. Rotten, zal het niet zo snel en aangezien het nog oppervlakkig is kunnen ze hier echt wel oud mee worden, maar voorkomen is beter dan genezen, of restaureren in dit geval Mocht iemand van hier een recente VW rijden zoals de mk5, 6 enz, het is verstandig om de binnenwielkuipen en de bodemplaten eens te verwijderen om alles even netjes schoon te maken en opnieuw te behandelen tegen roest. Dit zullen dan de auto's zijn die de rest zullen overleven en waar later dan iemand mee kan gaan rijden als mooie oldtimer en dan blij is dat hij/zij nog zo'n nette heeft kunnen vinden Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 23:27. |
#437
|
||||
|
||||
Quote:
+1 |
#438
|
|||
|
|||
Quote:
+2 Belachelijk eigenlijk, wat een bagger je krijgt bij aanschaf van een nieuwe auto. Begin '80-s vielen de gaten er binnen een jaar al in bij sommige auto's. Mijn ouders kochten eens een Renault 18 van een jaar oud en waren zo blij als een kind dat er 'nog maar zo weinig roest op zat ' Da's gelukkig verleden tijd, maar dit is toch wel jammer. Ze spuiten precies zo dun dat er voldoende kleur op zit, verder niet. Van enige bescherming is geen sprake. Net wat Wilco zegt, over een jaar of 10 willen mijn kids misschien wel een Golf 5 (wat ik dan vermoedelijk van harte toe zal juichen!) en dan houd ik mn hart vast voor wat er dan nog te krijgen is... Verder wel eens leuk om te zien trouwens, een resto topic van een zo recente auto die eigenlijk net is ingereden. |
#439
|
||||
|
||||
Is idd al behoorlijk wat roest ja.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#440
|
||||
|
||||
Omdat ik het een mooie auto vind, wil ik hem graag zo netjes bij zetten dat hij later bij een liefhebber terecht mag komen zoals dat nu gaat met bv een Rallye of G60 enz.
Ik denk dat de auto's voor zo min mogelijk geld in elkaar worden gezet met de achterliggende gedachten dat hij met een jaar of 10 weer de hoop op kan. Er kunnen veel betere auto's gemaakt worden, maar dat is niet wat ze willen. Een auto die nog maar zelden terug zou moeten voor de onderhoud is ook niet wat ze willen. Elk onderdeel word zo bedacht en gemaakt dat hij nog maar een bepaalde tijd mee gaat met hier achter een rekensommetje wat zij willen verdienen aan een auto zonder dat de eigenaar hier over begint te klagen dat deze als slecht word weg gezet. Het is een goede auto, maar hij kost best wel wat in onderhoud slaat nergens op natuurlijk Wij hebben een T4 Transporter en is nog een degelijke auto te noemen. Echter is de koppeling pas vervangen bij de 280K Km en de remschijven die ook al meer dan 100K op de auto zitten is niet meer hoe ze het zullen maken helaas. Je kan een jonge auto rijden en met de stroming mee gaan, of gewoon nog zo'n oude degelijke auto blijven rijden, waar helaas ook meer dan gemiddeld onderhoud aan zit door de leeftijd en de vaak hoge km-stand helaas |