#281
|
||||
|
||||
Topic even doorgelezen, toffe bak! Plannen klinken ook goed..
|
#282
|
||||
|
||||
Erg mooie auto! Keurig gebouwd!
Ben jij laatst bij mij geweest voor die KR motor en Scirocco inlaat? Complimenten met je Golf 1!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#283
|
||||
|
||||
thx!
Hoi Roy, ja klopt! Jou G60 stond er anders ook niet misselijk bij Laat maar weten als je nog afstand wil doen van het bochtje, je weet wat ik bedoel
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#284
|
||||
|
||||
Zag van de week een druppeltje olie onder de auto dus maar even controleren. Lichte lekkage bij carterpakking, heb de boutjes opnieuw op nm gezet. Heb al een nieuwe pakking liggen mocht het probleem blijven.
Verder zag ik dat de binnenste homokineet van de korte aandrijfas lek was. Deze kineet had ik wel van een nieuwe hoes voorzien dus geen vertrouwen meer in de kineet. Geen zin om te klootzakken, dus as compleet vervangen met een nieuwe;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#286
|
||||
|
||||
Zo even mijn topic, updaten.
Paar foto's nog van DubInn Arnhem. Leuke meeting, iets te hard naar toe geknald, de boetes liggen inmiddels op de mat Vanaf deze maand definitief binnen, komt weer naar buiten met mooi weer in maart. Wil mijn IC traject netter en de accu achter hebben. Mogelijk ga ik deze winter ook stuurbekrachtiging inbouwen, dan wil ik het stuurbekrachtigingsreservoir ter hoogte van de accu hebben. Begonnen met demonteren accu en buizen; Ik ga een 50mm2 plus kabel gebruiken uit een BMW 3 serie. Origineel BMW dus; Voor komt een kleine plus terminal, tevens origineel BMW. Hier komt een beschermklepje op dan zie je niks geen aansluitingen; Ik heb een afsluitbare accubak gekocht voor de accu. De accubak kwam met twee 12 volt stopcontacten (10A afgezekerd) en een accu tester. Ik heb 1 stopcontact opgeofferd en daar een hoofstroomschakelaar met sleutel gemonteerd. Deze afgezekerd met een 200A MegaFuse. Alles gemonteerd aan de binnenkant van het deksel dus niks van in het zicht; Compleet plaatje; Even spanning testen accu ; Binnenkort mee verder. Tweede project is mijn A/F meter inbouwen. Ook kwam ik er van de zomer achter dat een boost meter ook wel handig is. Maar ja waar laat je twee extra 52mm meters. Ik heb een JOM houder gekocht en deze omgedraaid gemonteerd in de middenconsole; to be continuedz
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:48. |
#287
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit die extra meters!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One |
#288
|
||||
|
||||
Ja, met eigenlijk zo'n lelijke TJOENING accessoire voor het dashboard, lijkt het nu toch net origineel. En makkelijk te terug te draaien naar origneel als het nodig is.
Heb die meters A/F en boost ook wel nodig, is toch info die je mist en een extra controle als er is een slang afschiet.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#289
|
|||
|
|||
Hé ja, zie nu pas hoe je dat hebt gefixed. Goed bedacht en nette oplossing!
Vind extra meters bovenin dash op de plaats vd radio ook altijd mooi staan. En nog beter in t zicht ook. |
#290
|
||||
|
||||
asbak deruit..is precies een DIN opening..daar had ik in mijn laatste GTI ook 3 meters zitten...
eigenlijk grappig..ik heb ooit een GTI gehad met kenteken JD-38-SV..helaas kwam ik s'morgens een keer buiten om naar het werk te rijden...maar geen Golfke meer...exit ..wieberen ,pleite.. NOOOIt meer iets van terug gezien... |
#291
|
||||
|
||||
Voor het zicht is het beter ja maar wilde de radio en de asbak behouden. Aan de asbak ben ik niet gehecht maar het 12volt punt voor de mobiele brigade naast me wel.
Heb even tijdje updates gespaard. Even af en toe een half uurtje s'avonds, sleutelen op me sloffen. Geen zin, licht uit deur dicht, klaar. Kennis van me heeft een tweede lambda aansluiting voor de A/F in RVS gelast. Lambda hangt hier los; Verder met het accu naar achterbak project. Derde gat gemaakt voor de plus kabel. De mof is origineel VW; Route bepalen; Plus terminal positie bepalen; Dag accubak; Nieuwe terminal gekocht met kapjes bij de BMW dealer is van een E36; Vastgezet, kabel ingetaped. Let op kabel binders zijn orgineel VW. De corrado variant dus met vervangbare tieraps. Even checken met kapje erop. Nu de voorstoelen eruit zijn, gelijk een probleem oplossen. Een eigenaar in het verleden heeft letterlijk aan poten gezaagd. Terug op de verkeerde positie gelast. Hij zat vervolgens een stuk lager op een vaste positie want verstellen was vrijwel onmogelijk. Twee stoelframes laten coaten; Leuning los; Zitting los; Wangen los; Omg; Hendel overgezet; Ondertussen de bekleding gewassen, 30 graden fijne was . Even wachten op wat interieur crammetjes en terug opbouwen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:48. |
#292
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit,heb je misschien wat onderdeelnrs van die terminal?
ik wil de accu in de golf 2 ook naar achteren zetten. |
#295
|
||||
|
||||
@gti_power
A.u.b. Let op, je hebt nog twee nummers nodig voor de kapjes. Die kun je hier opzoeken http://nl.bmwfans.info/parts-catalog. Alles bij elkaar is het 30 Euro geloof ik dus valt mee! @Christiaan Bedankt! Ik heb alleen die ronde pakking die op zijn plek wordt gehouden met veren tussen spaghetti en voorpijp, verder geen flex stuk. Als het gaat over het scheuren. Mijn ervaring is dat het blok in mijn setup met shore 65 motorrubbers en de a1 crossmember nauwelijks kantelt. Het laagste punt van de spaghetti schaaft soms de weg, bij het nemen van drempers dat vind ik een groter probleem. Zit er aan te denken toch een paar milimeter omhoog te schroeven. @Mark Is niet moeilijk, wel wat werk! Bekleding zit vast met interieur crammetjes (zie foto hieronder, zorg dat je ze nieuw hebt 100 stuks, 5 euro ofzo). Kwestie van voorzichtig loshalen, wijst zich zelf. De zitting is een hoes en de wangen zijn tevens elk ook een hoes. Schuimdelen zitten meestal vast maar kun je voorzichtig lostrekken. Mocht deze slecht zijn kun je ze gelijk vervangen. Alle hoezen hebben achter een rand van karton achtig materiaal (6mm dik) daarmee zitten de hoezen geklemd achter de rand van de zitting. Deze moet je loshalen van de bekleding als je de bekleding wil wassen want daar blijft meestal niks van over. Als vervanger kun je bij de Hornbach vilt matten halen deze zijn ook 6mm dik die kun je er terug innaaien na het wassen. Probeer zoveel mogelijk metalen stangen uit de hoezen te halen als je gaat wassen. Zorg dat je de hoezen elk in een wasnetje stopt. Niet te warm wassen 30 graden is genoeg. Zal vanavond een foto maken van het resultaat kwam er als nieuw uit!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:49. |
#296
|
||||
|
||||
Mooie updates, netjes gedaan met die accu en bekabeling!
|
#297
|
||||
|
||||
hartelijk bedankt kerel.
|
#299
|
||||
|
||||
Hierbij de beloofde plaatjes bij de praatjes
De zitting is nu klaar. Nieuw gepoedercoate frames, nieuwe crammetjes en bekleding gewassen. Schuim was bij deze stoelen in prima conditie maar dat komt dat deze in het verleden al is vervangen is geweest. Vaak is dit namelijk ingezakt of zo droog dat het vergaat / kruimelt. Moet je het verschil nu zien met de rugleuning Nog even over na denken, hoe ik deze ook zo netjes ga krijgen.. Verder kan ik met trots motorruimte 2.0 presenteren Onlangs tijdens een gesprek met een vriend kwamen we er gaande weg achter , dat ik inmiddels mijn golf nu bijna W64 spec heb opgebouwd. Op de dubbele verstralers, velgen en tellerunit na. De dubbele verstralers had ik orgineel maar past nu niet meer icm met de IC dus dat komt niet terug in, velgen interesseren me niet zo. Maar de tellerunit van een '83'er gti en of pirelli model ontbreekte nog in mijn collectie en heb ik onlangs kunnen bemachtigen. Deze ga inbouwen voor komend seizoen. Spaar ze allemaal (links sportline, rechts de teller uit een Pirelli, deze komt ook uit een pirelli maar zat ook in de laatste GTI); Tevens de gewone GTI teller die ik laatst had ingebouwd om te kijken of deze goed heb gereviseerd;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:49. |