#1
|
|||
|
|||
MK2 diesel tank leeg, ontluchten?
In mijn haastige spoed vanochtend niet getankt, want het dieseltje is toch zo zuinig. Helaas kwam ik 400 meter voor mijn werk tot stilstand. Tank leeg!
Nu is mijn vraag, mits ik diesel bijvul. Slaan deze motoren dan zo weer aan na doorstarten en/ of voorstlepen? Het is een 1.6d van 85 Of moet ik hem ook ontluchten, zo ja hoe doe ik dit het best? |
#2
|
||||
|
||||
Tanken, evt. Brandstoffilter volgooien, verstuiver leidingen op de verstuiver losdraaien. (Sleutel 17) Starten tot er diesel komt. Dan dichtdraaien en weer starten.
|
#3
|
|||
|
|||
Als ik het pas bij de verstuivers los hoef te draaien dan betekent dit dat de diesel dus wel in de verstuiverleiding kan komen?
Zou stukje slepen dan ook niet gewoon werken? |
#4
|
||||
|
||||
Zoals Johan het verteld, sloop je niks.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
als je gaat slepen zal het uiteindelijk ook lukken, maar het is niet goed om de pomp zo (snel) te laten draaien zonder brandstof. de diesel smeert de pomp namelijk en als hij droog loopt is het 'fijne' er meteen vanaf. gewoon op de startmotor doen zoals eerder aangegeven.
|
#6
|
||||
|
||||
Heb het ook met mn passat voorgehad. Gewoon tank vol doen en starten. Je zal 1 of 2 seconden langer moeten doorstarten maar dan slaat die direct aan hoor. Dan even laten lopen tot je geen luchtbelletjes meer door de doorzichtige toevoerleiding aan de pomp ziet komen en dan rijden maar.
|
#7
|
|||
|
|||
Bedankt, hij rijdt weer.
|
#8
|
||||
|
||||
heb ik ook al gehad, mijn auto stond tegen het reserve en men broer zei me dat die golfkes tot ver onder het rood kunnen blijven rijden.
helaas niet bij mij, viel ineens stil in een bergaf en liet hem bollen. toen de weg weer bergop ging, starte die weer. beetje geluk gehad in via lange bergaf bij een tankstation terecht gekomen (zaterdagnacht om 2:00). vol getankt, seconde of 5moeten starten en sloeg weer aan. sindsdien rijd ik hem altijd leeg (record is 1402km en kreeg er 49liter in. tank was niet leeg, maar vertrouwde het toen toch echt niet meer )
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is wel extreem zuinig |
#10
|
||||
|
||||
is niet éénmalig geweest hoor
5/7/2012 1293km met 44,97L 28/6/2012 1198km met 41,48L 23/6/2012 1136km met 39,01L 18/6/2012 1402km met 49,21L 31/5/2012 1035km met 35,51L 26/5/2012 1219km met 46,15L ... http://www.spritmonitor.de/de/detai...566.html?page=4 http://www.spritmonitor.de/de/detai...566.html?page=5 daarna ben ik die weer gaan gebruiken om dagelijks 5km naar het station te rijden en ging het verbruik omhoog. na 94023km te rijden met die auto, heb ik een gemiddeld verbruik van 4,46L/100km (1 op 22,42) met afwisselende trajecten. de auto stoot in realiteit dus 118gr CO2/km uit (in belgie kennen ze de CO2 uitstoot niet en krijgt die 297gr aangesmeerd en daarop worden dan belastingen berekend. ben happy dat die belastingsvrij is )
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Verdorie je maakt mij jaloers... M'n Passat met AAZ 1.9TD motor doet tussen de 6 en 7l/100km... |