#81
|
||||
|
||||
Wordt mooi, ben benieuwd als hij op de nieuwe ophanging staat hoe het bevalt.
Heb je er al over nagedacht hoe je hem uit gaat lijnen?
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#82
|
||||
|
||||
Kwa uitlijning ga ik naar een maat die alles incl subframe uitlijn.
Ga nog even met hem overleggen want hij rij met de zelfde draagarmen als ik alleen heb ik plus en hij de g60 meen ik. Heb in de tussen tijd niet stil gezeten. Vanavond eindelijk de vr voorbalk monteren. Ik was die steuntjes helemaal vergeten te stralen. Maar goed nu wel goed Gisteren weer wat spul binnen gehad. - Zwarte PF stabilisatorstang rubbers voor in sub - Paarse achteras rubbers (vr6) - Nieuwe Gummi hoesjes (aangezien ik er 2 gesloopt heb met installeren van draagarmen) - Slag vergrotende Uniball bussen (experiment) Gisteren ook een vr6 stabilisatorstang binnen gekregen dus zaterdag weer aan de hobby. Zodat subframe etc eronder kan |
#83
|
||||
|
||||
Ik had ook gehoopt dit weekend het sub-frame eronder te kunnen hangen, maar ik moet eerst de andere Jetta weer aan het rijden maken anders kan ik niet naar het werk
Succes!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#84
|
||||
|
||||
balkie zit erop hoor
val niet mee de steuntjes van de onderstebalk erin te krijgen ivm Zwarte Powerflex. maar hij zit poging 2 (helaas moest iemand zo nodig voorrang nemen waardoor ik vol in de ankers moest met de fiets en me stabilisatorstang uit me handen liet vallen helemaal beschadigd dus kom nog een poging 3 aan ) stuurhuis half reviverfen/reviseren morgen stuurhuis steuntjes stralen en spuiten en de stabilisatorstang opnieuw doen. |
#85
|
||||
|
||||
vandaag dus weer aan het kutten geweest met die uniball draagarmen.
maar gelukkig het zit moet nog wat aan gesteld worden |
#86
|
||||
|
||||
Ziet er mooi uit!
Nu maar hopen dat je snel de juiste instelling hebt gevonden bij het uitlijnen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#87
|
||||
|
||||
komt goed heb er een dag voor in de planning staan om de auto perfect te laten uitlijnen
Net stuurhuis goed gemonteerd ik heb geen Engelse buitenboord sturende auto En weer een stappie dichterbij |
#88
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
|
#89
|
||||
|
||||
Quote:
thx |
#90
|
||||
|
||||
grotere rembekrachtiger gefixt dus helemaal top.
Vorkje was krom gelijk even recht gebogen en de ouwe hrc eraf geschroefd. Potje schoon gemaakt. Maandag zwart spuiten en weer in elkaar zetten met de t4 hrc. Michiel had nog aanzuigbuis nodig die had ik toevallig liggen. Zie ik ineens dat er eennkorte aanzuigslang op zit had nu een langere erin maar zat aardig onder spanning erin gelijk maar even gewisseld had me schijven binnen gekregen van omboren. Dus had het druk die vanavond Stabi pas niet op originele manier ivm positie lange stang draagarmen. Hij zit nu onderlangs maar zit me nog niet top. hier uitleg waarom. ben geen ster in schiftelijke uitleg. maar doe me best Omdat een stock draagarm een L vorm en de uniball schuiner loop en meer een V vorm heeft. Aangezien de stang voor L vorm draagarmen zijn ontwikkeld komt die tegen de lange stang van de Uniball draagarmen. Daarom heb ik hem nu onderlangs maar moet de koppelstangen eigenlijk verlengen want het gaat nu wel maar als die ver inveer komt die alsnog tegen de draagarm. Wil eigenlijk voor het mooi een andere stang laten maken of deze omstoken tot juiste vorm maar eerst door bouwen Maar terugkomend op problemen heb het volgende probleem alweer gevonden. Velgen passen niet ivm ET waarde telaag. Had net me borbet A (15inch 6j) velg erop maar loop tegen de klauw aan. Had achter nog setje 15'' 8j liggen met et28 maar pas ook niet. Ff snel op de wc gegoogled en zag dat de s2 stock et37 en de vr6 et43. Dus moet sws die richting op. morgen setje bbs halen om te passen. Zo rembekrachtiger is klaar met t4 hrc Neusje in elkaar Ben nu bezig met de remmen. En zo nog even de aandrijfassen in elkaar zetten en onder de auto proberen te klappen. auto moet de schuur uit omdat ik weer een BMW heb met knipperende dashboard lampies (remmen gerelateerd) |
#91
|
||||
|
||||
aangezien me velgen niet passen ivm te lage ET(28) mimimaal 37 of 43 nodig. ander setje wielen gekocht ET33 ach liever een spacer als een adapter.
BBS RM. 8) Was eigenlijk niet de bedoeling maar zag ze zo lang albij een maat in de schuur liggen. En hij twijfelde of die ze onder zn mk1 moest zetten. Dus heb die twijfel maar bij hem weg genomen Ook al moet ik nu met 10mm spacers gaan rijden. Maar ga nog wel mooi setje met hogere ET halen voor op de baan. Ben ook gewoon aan de arbeid geweest. Dus nu kwestie van remleidingen vloeistoffen erin kicke lopen rije. ook maar even de KVS reservoir gespoeld want die ene is wel erg wit geworden Remmen zitten erop. Maar was nu bezig met de aandrijfassen rechts zite goed. Maar helaas links niet. Een of andere manier splines niet goed. Dus wachten tot ik een andere linker as heb... as nummer 4 De remmen zijn nu ontlucht en ik ben bezig met vervangen van bak olie ouwe zag er nog goed uit en de bak schakelde nog goed. liever dat ik nu weet dat er verse in zit dan dat ik straks weer me bak va de straat moet vegen. wieltje passen nu is het wachten op me aandrijfas. zodat de auto naar buiten kan voor een rondje |
#92
|
||||
|
||||
Een hogere et betekent dat het wiel meer naar binnen komt te staan.
Aangezien et28 al niet paste met je remklauw, ga je je wiel nu nog verder naar binnen brengen? |
#93
|
|||
|
|||
Quote:
Heeft toch ook met het model van het wiel te maken Spaken vlak aan de buitenkant en binnen dus meer ruimte . |
#94
|
||||
|
||||
owja moet lagere ET waarde
klauw kom tegen de spaken aan. idd Carlo maar wat Gertjan zeg klop en doelde ik eigenlijk op. al zijn de spaken recht dan kom ik alsnog tegen de spaken aan want dat merkte ik wel met de rm's http://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html iig thx voor de reactie. zal het even aanpassen. nu snap ik waarom de OZ turbos zoe goed paste bij mn maat ET20/ET0 ofzo |
#95
|
||||
|
||||
spacers waren binnen dus ff passen. voor het weekend even de bandne fixen 195/50/15 geen getrokken spul dus ga maar lekker haten :LOL:
|
#96
|
||||
|
||||
Ik zou voor 205 gaan!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#97
|
|||
|
|||
Mike rijdt zonder stuurbekrachtiging ( net als ik ) en dan merk je erg goed verschil tussen 195/205
|
#98
|
||||
|
||||
ik ga nog wel stuurbekrachtiging inbouwen maar dat word elektrisch en niet met hydraulische zooitje. mijn mk1 cabrio heeft het al en rijd gewoon goed.
meer ken ik daar even niet over kwijt das beroepsgeheim |
#99
|
|||
|
|||
Ez powersteering toch?
|
#100
|
||||
|
||||
Quote:
yep al bijna 7jaar overigens zat aan de auto gedaan. had probleempje dat door de 25,4mm hrc het pedaal niet verder terug kwam dan normaal en me remlichten bleven branden. oplossing was simpeler dan ik dacht de sesor kan je verder uit trekken. pedaal sta nog mooi gelijk met gas pedaal alleen koppelings pedaal zit heel iets hoger waardoor ik me poot heel iets moet optillen maargoed ik koppel alleen maar met links dus zo probleem is het nu ook weer niet hier verschil van assen (links linker vr6 as rechts geen idee maar wel totaal zelfde lengte als de vr6) Maar goed as zit in elkaar en zit eronder Bij 1 bbs was de rand krom maar daar was ik van op de hoogte en had er randen bij gekregen. Dus daar ook even mee aan de gang gegaan Ga setje nog niet helemaal opknappen kom later wel heb ze nu nodig als wielen om mee te rijden. maar hij sta weer buiten 8) |