Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-11-2015, 19:00
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default rekbouten golf 3 1.4

hallo iedereen,

ik ben bezig met het vervangen van de koppakking van mijn motor,

nu vroeg ik me af op welk moment de rekbouten aangespannen moeten worden..

alvast bedankt!

grt
Dieter
Reply With Quote
  #2  
Old 06-11-2015, 19:03
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Wat is het kenteken van de auto? Zoek ik het ff voor je op.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-11-2015, 20:21
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default

******************

blijkbaar zijn de rekbouten van Erling die ik meegekregen heb ook iets korter, kan dit kwaad?

ze zouden wel kloppen volgens het partnumber..

Last edited by René : 06-11-2015 at 20:29.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-11-2015, 20:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Chassisnr kan ik niet zoveel mee. Kenteken wel. Ik heb je chassisnr ook ff onzichtbaar gemaakt hoor...je weet maar nooit
Reply With Quote
  #5  
Old 06-11-2015, 20:33
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by René
Chassisnr kan ik niet zoveel mee. Kenteken wel. Ik heb je chassisnr ook ff onzichtbaar gemaakt hoor...je weet maar nooit



Ik bevind me in België dus met kenteken zal je waarschijnlijk ook niet veel mee kunnen doen, ik heb nu wel in de catalogus gezien dat
in de eerste stap alles op 20Nm gezet wordt
2de stap 60Nm
3 de stap 90°draaien
4de stap nog eens 90°draaien

ik neem aan dat ik dit kan doen?

kan het kwaad dat de bouten korter zijn?
Reply With Quote
  #6  
Old 06-11-2015, 20:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Motorcode weet je wel? Bij een willekeurige 1.4 Golf 3 lees ik inderdaad bijna hetzelfde:

‒ → Cilinderkop in 4 stappen volgens de aangegeven volgorde als volgt vastdraaien:
‒ 1. Met momentsleutel aantrekken:
Stap I = 40 Nm
Stap II = 60 Nm
‒ 2. Met starre sleutel verder draaien:
Stap III = 1/4 omwenteling (90 °)
Stap IV = 1/4 omwenteling (90 °)


Reply With Quote
  #7  
Old 06-11-2015, 20:47
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by René
Motorcode weet je wel? Bij een willekeurige 1.4 Golf 3 lees ik inderdaad bijna hetzelfde:

‒ → Cilinderkop in 4 stappen volgens de aangegeven volgorde als volgt vastdraaien:
‒ 1. Met momentsleutel aantrekken:
Stap I = 40 Nm
Stap II = 60 Nm
‒ 2. Met starre sleutel verder draaien:
Stap III = 1/4 omwenteling (90 °)
Stap IV = 1/4 omwenteling (90 °)




zal dan wel ongeveer hetzelfde zijn , motorcode weet ik nu voor de moment niet is wel een wat ik wel weet is dat het een abd type is (dacht ik)
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2015, 21:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

ABD is toevallig wel de motorcode die bij de gegevens hoort die ik net voor je heb opgezocht
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2015, 23:45
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

En hoeveel mm zijn de nieuwe bouten korter dan?
Het zijn rekbouten, en de oude bouten kunnen dus iets opgerekt zijn (jaja&#128514
Dat scheelt echter maar een paar mm.
Let er trouwens goed op dat je de boutgaten goed schoonmaakt, dus uitspuiten met perslucht!
Nieuwe bouten meestal likje olie aan doen.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2015, 11:55
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
En hoeveel mm zijn de nieuwe bouten korter dan?
Het zijn rekbouten, en de oude bouten kunnen dus iets opgerekt zijn (jaja&#128514
Dat scheelt echter maar een paar mm.
Let er trouwens goed op dat je de boutgaten goed schoonmaakt, dus uitspuiten met perslucht!
Nieuwe bouten meestal likje olie aan doen.

Was een mm of 3-4 nu ze zitten al gemonteerd ondertussen.

Beiden bedankt voor de info!!
Grt
Dieter
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2015, 18:19
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Korter maakt niet zoveel. Langer wel.
En gaten idd goed uitblazen. Maar komt vast goed.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 09-11-2015, 21:26
Diejtn Diejtn is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 22
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Korter maakt niet zoveel. Langer wel.
En gaten idd goed uitblazen. Maar komt vast goed.


de boel is ondertussen terug gemonteerd, draait goed en lekt geen koelvloeistof meer, top dus

bedankt allen!
Reply With Quote
  #13  
Old 10-11-2015, 00:06
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum