#1
|
|||
|
|||
Vr6 Rotrex project
Hey mensen,
Na al een aantal halve projecten gehad te hebben, Vond ik het tijd om het nu eens wat beter aan te pakken. Na een jaartje rond gereden te hebben in mijn zo goed als originele vr6 werd het tijd om deze eens onder handen te nemen. Mede omdat alles gewoon klopte aan deze auto (Origineel NL , Km stand, schadevrij enz.)vond ik dit een goede keuze om hier een degelijk project van te maken. Gelijk nadat ik mijn andere project (Golf1 cabrio ) klaar had, ben ik begonnen met de vr6 De bedoeling was eigenlijk om de auto een nogal grote beurt te geven, Motor eruit halen volledig nalopen en schoonmaken, interieur omwisselen en schoonmaken en het onderstel opfrissen. Uiteindelijk is het allemaal iets anders gelopen Omdat ik toch eigenlijk de auto wat sneller wou hebben ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden... Omdat ik graag een auto wilde hebben die vermogen had, Goed rijdbaar was en ook redelijk wat koppel heeft is mijn keuze gevallen op een Rotrex supercharger. Mede om de reden dat er eigenlijk maar heel weinig mensen zijn die met een rotrex op een vr6 rondrijden vond ik dit wel een mooie uitdaging Na de keuze gemaakt te hebben ben ik rustig aan begonnen met het verzamelen van de spullen. Tezet 3-delig spruitstuk Rotrex kit Hella black magic"s AP Schroefset Lupo 3l stuur Bosch Red-Tops Nieuwe Waterpomp mechanisch Nieuwe naloop waterpomp Nieuwe spanner Nieuwe sensoren Msd ontsteking Recaro GTI-Edition interieur Rondom nieuwe vredestein banden Rondom nieuwe remmerij Rondom nieuwe wiellagers 63,5 mm uitlaatsysteem Simons 200 cells sportkat AEM Boostgauge AEM AFR gauge Inlaat temp kit. Nieuwe Rotrex olie Nieuwe carterpan Nieuwe pakkingen Vliegwiel af laten draaien en balanceren Nieuwe koppelingscilinders Nieuwe Race koppelingsset Enzovoorts...... Toen de cabrio klaar was ben ik gelijk begonnen met schoonmaken. Voor en Na het schoonmaken.... Nadat alles schoon was heb ik de rotrex gemonteerd met de steunen zoals deze erbij geleverd waren.. Ik vond het geen porem met die dynamo zo aan de zijkant, dus dat werd nog een zoektocht.... Ondertussen gewoon doorgegaan met andere dingen.. Oude knaken schroefset eronder weg, en een degelijke AP set er weer onder Druk bezig met het interieur, Onwijs veel werk gehad aan het carbon maar het resultaat is netjes vind ik... Lupo stuur gemonteerd Tellernaalden rood gemaakt Tellerringen gemonteerd Carbon midden console delen gemaakt een gepast.. Vw motorsport pook gemonteerd Daarna de Rotrex op een andere manier geprobeerd welke me wel beviel... Ook gelijk alles nagelopen/schoon gemaakt en vervangen... Vorige eigenaar sprak ook de waarheid toen hij vertelde dat de ketting vervangen was en er maar een paar duizend km op zat Gelijk het spruitstuk ingetaped en wat nieuwe delen gemonteerd zoals: Injectoren Licht vliegwiel Race koppeling Inlaatspacer Toen de bak er weer achter.... En kwam er helaas achter dat de race koppeling op 1 of ander manier klemde Oorzaak hiervan was het gebruiken van de lange klinknagels in de drukgroep.... Na dat opgelost te hebben kon de bak er weer achter Motor er weer in en een beetje uitvogelen hoe de slangen moesten komen.. Door de nieuwe plek van de rotrex paste het front helaas niet meer en kwam ik ook niet weg met de originele koelvinnen. Ook daar even zoet mee geweest om een juiste oplossing te vinden... Helaas paste na het verplaatsen van de koelvinnen van de achterkant naar de voorkant de bumperbalk niet meer.. Ook deze moest wat aangepast worden en er moest wat extra ruimte komen voor de oliekoeler van de rotrex.. Ook dat weer opgelost Tussentijds ook de koplampen nog wat aangepast Hierna alles weer los gehaald en langzaam aan weer verder met de rest gegaan... RSR Performance Bov gemonteerd Inlaat buis ietwat aangepast en in carbon gemaakt Inlaattemperatuursensor aangesloten Stuurreservoir van een passat gebruikt en naast de veerpoot gemonteerd Rotrex oliereservoir een plekje gegeven.. Carterontluchting is ff op een beunhaas manier aangesloten, er hangt wel een filter achter verstopt.... En toen ...... De eerste start !!!! Sloeg bijna direct aan, alleen hij liep verschrikkelijk rijk (onder de 10 ) was te verwachten natuurlijk op een standaard ecu maar dit was wel heel veel van het goede.. Eerst de standaard injectoren maar weer gemonteerd en toen opnieuw laten draaien.... Gewoon even een uurtje laten draaien en goed warm worden om eventuele lekkages e.d te kunnen vinden.. Gelukkig helemaal niks aan de hand en hij liep perfect stationair op de standaard injectoren (AFR 12,7 nog behoorlijk rijk maar goed). Dus maar besloten om er een andere ecu in te gaan monteren, ik ga voor kdfi. Filmpjes komen zsm van de eerste keer lopen.. Nog een paar foto"s van hoe de auto er nu bij staat. Zodra de nieuwe ecu erin zit zal ik zo snel mogelijk weer een update plaatsen Voor nu ben ik ondertussen 2 uur bezig geweest met dit bericht dus ben er nu wel klaar mee Ik hoop dat er misschien wat tussen staat voor mensen die ook een keer met een rotrex bezig willen.. Last edited by Ghost1.8T : 01-11-2015 at 20:09. |
#2
|
||||
|
||||
Mooi werk! Ga deze topic zeker blijven volgen!
|
#3
|
|||
|
|||
Thanks !
Toch nog even snel het filmpje op youtube gezet ... https://youtu.be/AGmpOLGRdqs Klinkt wel kinky al zeg ik het zelf 8) |
#4
|
||||
|
||||
Gaaf project en knappe auto! En ook weer zo`n fijn sleutelhok!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
Nice! Goed bezig!
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#6
|
||||
|
||||
Mooi project en een interessante compressor idd.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#7
|
|||
|
|||
Das mijn oude rotrex set.
Goed te zien dat hij weer gebruikt wordt. |
#8
|
||||
|
||||
Bruut project! Klinkt erg lekker
|
#9
|
||||
|
||||
Gaaf op een VR6, wat is het verwachte vermogen?
|
#10
|
|||
|
|||
Misschien overheen gelezen, maar welke Rotrex ga je monteren? Het ziet er iig allemaal lekker uit, goed bezig!!
|
#11
|
|||
|
|||
Bedankt allemaal !! ik doe mijn best om het wat te laten worden .
Dubdetail> klopt inderdaad hij komt bij jouw weg... Pedaalemmer > Ik heb geen flauw idee wat het gaat worden, ik verwacht/hoop toch wel op 250pk.. Uiteindelijke doel is 300pk maar wil eerst even aankijken hoe dit zich allemaal houd... Voorlopig blijft het gewoon draaien op de standaard poelie.. Bluepower > heb ik inderdaad niet vermeld , als ik me niet vergis is het een SP30-84. |
#12
|
|||
|
|||
Bij mij deed de set 289pk, zonder ic en met hoge compressie. draaide 0,35Bar geloof ik. Heb de uitdraaien nog liggen.
|
#13
|
|||
|
|||
289pk ?!!
Dan word ik wel heel benieuwd wat er bij mij uit gaat komen hahaha eerst maar kijken of het heel blijft.. Ben wel heel erg benieuwd naar de koppelkromme eigenlijk! en dan te bedenken dat deze charger meer als 1 bar kan leveren..... Blijkt maar weer dat ik een goede keuze heb gemaakt, eigenlijk ook nog geen slecht woord gelezen of gehoord over de Rotrex chargers eigenlijk... |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Niet ver genoeg gelezen dus..... de Rotrex zijn ook weer niet de beste compressors die er bestaan, daarom zie je ze niet zo vaak.. Bestel maar alvast een rebuild set bij superchargerrebuild.com |
#15
|
|||
|
|||
Bluepower>
Oke ik heb er nog niet veel over gelezen ik dacht juist dat ze niet veel gebruikt worden omdat de aanschafprijs nogal hoog is. |
#16
|
|||
|
|||
Hoe staat het hier ondertussen mee dan?
Al wat km's kunnen maken?.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |