#1
|
|||
|
|||
Benzine tank/ brandstof opvoerpomp
Deze vraag betreft de benzine tank in de eerdere en latere versies van de Golf 2.
Mijn Golf2 met carburateur (1984-HK motor) staat regelmatig een maand of langer stil, en heeft dan grote moeite met aanslaan, omdat hij geen benzine krijgt en lang moet aanzuigen. Als hij eenmaal gelopen heeft, dan is er de daarop volgende dagen geen enkel probleem. Wie weet of de benzinetank van de Golf 2 met carb en injectie hetzelfde zijn? Als dat het geval is, dan kan ik er dus een vlotter-setje MET opvoerpompje uit de injectie versie van de Golf in zetten in plaats van de nu geïnstalleerde vlotter? En als dit gaat passen, is de weerstand van de vlotter gelijk, dus blijft mijn benzine meter goed aangeven? Bedankt voor de moeite!
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#2
|
||||
|
||||
Nee, dit gaat niet. De tank zelf is wel hetzelfde maar het pompje voor op je motorblok moet de brandstof zelf aanzuigen uit je tank.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
Ik denk dat dit antwoord betekent, dat de pomp op de motor niet goed kan werken als het opvoerpompje IN de tank niet meer draait;
is die opvoerpomp een tandradpomp, of gewoon met een waaier? Als het een waaier is, dan lijkt het me geen probleem, want die laat voldoende door als hij stilstaat. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn, dat het opvoerpompje in de tank gewoon ter vervanging dient van de mechanische pomp op de motor? en hoe zit het met de weerstand van de vlotter, is die hetzelfde? Ik zou dit probleempje graag opgelost zien, want op den duur kost me dit een accu, of een startmotor.......
__________________
Golf2, 1,3L 1984 Passat Variant1996 |
#4
|
||||
|
||||
Nee, dit antwoord betekent dat je bij een carburateurmotor geen opvoerpompje in je tank hebt. Die hoort daar niet aangezien je een brandstofpomp voorop je motorblok hebt zitten. Je kan kijken of je voor je brandstofpomp ergens een poreuze slang hebt waardoor hij ook lucht aanzuigt. Daardoor zou de brandstof terug kunnen zakken.
Je pomp kan ook kapot zijn (terugslagklep) of je dampbelafscheider. Daarnaast kan ook je carburateur vervuild zijn waardoor hij blijft druppelen. Na een dag merk je dit niet maar na een week kan de leiding leeg genoeg zijn voor startproblemen.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#5
|
||||
|
||||
electrisch opvoerpompje installeren en die op het blok eruit gooien.
wel een goeie zoeken voor carbs (0,3bar ofzo). dan zet je ff je contact aan, je laat de boel een seconde of 5 zoemen en starten maar. en anders idd gaan uitzoeken langswaar die lucht trekt waardoor de brandstof terugloopt. (alle pakkingen en leidingen in brandstofsysteem best vervangen)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |