#1
|
|||
|
|||
1.8 K-jetronik cabrio
Hallo, ik ben van plan om mij een Golf 1 cabrio aan te schaffen.
Nu is mijn vraag hoe zit het met de GLI met k-jetronik zijn daar veel problemen mee. Ik ben meer gewend aan de Golfkes met pierburg carbu. En die heb ik altijd mooi aan het draaien gekregen en zo kunnen houden. Dus iemand die echte info heeft laat maar weten. Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
Ik zelf zou voor k jetronik kiezen omdat de carb uitvoeringen vaak voor problemen zorgen
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb in 3 jaar tijd nog nooit een probleem met de K-jet gehad in mijn GTI. En als je iets hebt kun je de oplossing 9 van de 10 keer hier vinden denk ik.
|
#4
|
||||
|
||||
als hij goed loopt, en je er met je takken vanaf blijf dan ken t lang an.
of je doe net als ik, en dan kun je tunen, sleutelen, en geld uitgeven.... |
#5
|
||||
|
||||
zoek een later type op die op Digifant loopt..Ok het is maar 90 pk..maar dat verschil voel je nauwelijks
Kjetronic was ooit mooi..maar krijg je er nu gedonder mee..heb je 2 problemen 1..niemand heeft er nauwelijks verstand (meer) van 2..er zijn bijna geen onderdelen meer verkrijgbaar van.. Kjet is heel gevoelig op vacuum lekken ..en dat doen de meeste min of meer allemaal na 30 jaar dienst dan kun je slangetjes en pijpjes gaan vervangen tot je een ons weegt..bijna alles zal aangetast zijn door de tand des tijds warmdraairegelaar en thermotijdschakelaar etc etc..is nooit een heel leven beschoren moest ik een Golf 1 cabrio willen ,kocht ik een 92-3 met nieuwe type injectie..zekeringkast en bedrading..(past er even makkelijk een g60 of 1,8t in) |
#6
|
||||
|
||||
onderdelen genoeg verkrijgbaar voor Kjetronic.
dat is het probleem niet.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#7
|
||||
|
||||
en ga jij er dan alles opschroeven en testen..?
weet jij alles van systeem restdruk ,minimale inspuitdruk op te meten bij eventuele vollast?..systeemdruk bij koude/warme motor?.. ben toch best benieuwd daarin..ik heb nog nooit een topic gelezen over iemand die dat feitelijk kan of wil doen de meesten kopen ergens 2e hands rommel en zetten dan de onsteking op tijd met de stroboscoop..en als hij dan start ..ist goed genoeg... |
#8
|
||||
|
||||
nieuw onderdelen gebruiken.
en bij Emming motorentechniek laten afstellen.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#9
|
||||
|
||||
Ook n poos met k jetronic gereden nooit problemen gehad. Heb nog n komplete spinnenkop liggen ivm Weber ombouw toendertyd, miss iets voor je?
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#10
|
||||
|
||||
er zijn zat manuals hoe eea in elkaar steekt dus dat is et probleem ook niet. Oldschool kjet power!
|
#11
|
||||
|
||||
Als t goed loopt heb ik k jet liever dan een carburateur motor.
De problemen met k jetronic komen als het lang ergens in een hoek heeft gelegen, of (zonder brandstof) tijden stil heeft gestaan. En het afstellen is zelf niet echt te doen. Dat was voor mij oa de reden de golf1 om te bouwen naar digifant. |
#12
|
||||
|
||||
altijd een Kjet boven een carb motor..dat sowieso..
maar als je echt alles wil vernieuwen kost het een vermogen..,bij een 76er GTI resto kan ik me er nog iets bij voorstellen..dat het allemaal zo moet.. maar het systeem is zo fragiel en zeker op die leeftijd.. ik heb zels nog een tijd rondgereden met een K star op mijn 1,8 GTI ,om op 95 te kunnen rijden met een 5e injector ..was leuk .. maar dat was toen...niet nu..er zijn zoveel andere oplossingen ,die minder kosten en beter lopen.. ik bleef altijd zitten met een veelste laag toerental in de opwarmfase (eerste gedeelte op de temp meter)wanneer de motor stationair amper 600 toeren loopt..en dat is niet goed voor de oliedruk..zet het gedimt grootlicht aan en hij valt bijna stil.. later na revisie en tuning liep hij toch net een betonmolen vol stenen ..dus afgestelt op 1000 toeren en verder niet naar omgekeken.. maar het blijft een klote systeem..Motronic of Digifant is altijd beter..Motronic is nog zelf inlerend ook (tot zekere hoogte)... |
#13
|
|||
|
|||
Mijn 03/77 gti heb ik sinds 2 weken lopen op de 76/77 originele K-jetronic(na 26 jaar niet gelopen te hebben). De K-jetronic die origineel op de auto hoorde bleef benzine lekken bij 1 injectie-leiding op de spinnenkop. Gelukkig had ik nog een denk 76er spinnenkop/luchtweger liggen van een motor, die ik ooit kon kopen van iemand die een vroeg gti blok in z'n cabrio had ingebouwd. Alles loopt nu helemaal naar het zin behalve de koudestart. Moet nog wel 2-3 keer starten om hem te laten lopen. Het geheel moet nog wel worden afgesteld door mensen die er meer verstand van hebben. Ben wel heel erg blij dat hij nu op de originele K-jetronic loopt. Heb veel gehoord dat deze 1e generatie voor veel problemen heeft gezorgd en vaak werd vervangen door latere versie's van de K-jetronic. Als ik nu rijdt en hem goed doortrekt in z'n 2 of 3 dan hoor je na overschakelen gewoon dat de luchtwegen de benzinetoevoer afsluit nadat ik het gas heb losgelaten en de gasklep zich gesloten heeft.
Ik heb ook een golfje 1 cabrio met 1,5 JB motor op carbs en ben deze motor meer dan zat dus geef mij maar K-jetronic. Heb er vele gehad en nooit echt problemen mee gehad. |
#14
|
||||
|
||||
K jetronic altyd beetje gas bij heh met starten
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Heb vandaag de stelschroef voor het stationair draaien op het gasklephuis iets meer lucht toevoer gegeven want hij liep te laag toeren stationair en sloeg daardoor ook met een half warme motor iedere keer af. Nu loopt hij een stuk beter en verwacht dat hij ook na een koudestart beter zal blijven lopen. We gaan het zien bij de volgende rit. Iets meer toeren zal al wel behoorlijk wat uitmaken voor het wel of niet afslaan. |
#16
|
|||
|
|||
Heb bijna 10 jaar in een Scirocco 1.8 dx 112 pk rondgetoerd, en nooit een enkel probleem gehad met de kjet. Ook niet na een jaar stilstaan.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#17
|
|||
|
|||
Mijn auto heeft ook bijna 10 jaar stilgestaan en startte vrijwel direct nadat ik een aantal benzine leidingen had vervangen en het nodige onderhoud had gepleegd (distributie, bougies, brandstoffilter, olie, koelvloeistof). Ik denk inderdaad dat zoals Heinz zegt als je er echt een probleem mee hebt je er wel mee bij een specialist terecht komt als het niet met het uitwisselen van onderdelen is op te lossen. Ik ga dan ook bij voorkeur naar een kleine universele garage hier in de buurt waar twee monteurs rondlopen van 45 a 50 jaar die destijds ook al hiermee hebben gewerkt.
|
#18
|
|||
|
|||
Ik heb de Golf 1 met k jetronik gekocht.
Hij start en rijd vrijwel "perfect" Maar de eerste keer dat ik er mee rijd (zelfde welke dag) start hij perfect en draait rond de 1450 rpm. zelfs als hij warm is en 10, 20 of 50km gereden heeft. En als ik hem +/- 5 a 10 minuten laat staan start hij evenwel ook perfect en draait hij op rond 950 rpm de hele dag door (zoals het hoort). Nu is mijn vraag aan de echte kenners zou de warmloop regelaar naar de haaien zijn of wat raden jullie mij aan. bougies, kabels, delco en rotor zijn OK alleen moet ik de ontsteking timing nog controleren. Maar het lijkt me sterk dat dit een probleem zou zijn omdat hij goed doortrekt, niet pingelt enz maar controle zal zeker niet slechter zijn. Dus aan de echte k-jetronik kenners wat is jullie mening. Alvast bedankt |