![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() goeiemiddag,
heb mijn blokje ( 1.8 8v dx ) omgebouwd naar motor carbs, heeft laatst gelopen,alleen met heel veel backfires en de ontsteking heel erg vervroegd,anders liep het niet,nu zaten de bougiekabels blijkbaar verkeerd,heb ze er goed op gezet ( 1342,nummer 1 beginnend bij '1 uur' op de verdelerkap ) enkel loopt die hier helemaal niet op,het blok draait de ene keer rond,maar geeft geen teken dat die aan wil slaan,de andere keer draait het blok eventjes rond en stopt dan. iemand enig idee wat het zou kunnen zijn ? gebruik als ontsteking de module in combinatie met de elektronische ontsteking zonder vervroeging op ongeveer 14 graden voorontsteking,accu is gewoon vol. alvast bedankt.. groeten van manuel Last edited by Manuelc96 : 01-10-2015 at 11:01. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je kunt niet zomaar je bougiekabels erop zetten bij 1 uur... Dit hangt er vanaf of de tussenas nog op tijd staat in je distributie.
Officieel moet je je verdelerkap eraf halen. Kijk dan op de rand waar de verdelerkap op komt. Daar moet ergens een streepje in staan. Dit is de markering voor cilinder 1. Dan is het met de klok mee 1 - 3 - 4 - 2, bekeken vanaf de distributie. Maar zet eerst je krukas op BDP, controleer de markeringen op de nokkenas en tussenas. Als die goed staan haal je je verdelerkap er af en zorg je dat de rotor iets links van de "Cilinder 1" markering zit door de M8 bout aan de voet van de ontsteking iets te lossen en de ontsteking te verdraaien. Vervolgens bougiekabels plaatsen zoals hierboven genoemd ![]()
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
|||
|
|||
![]() beste,
bedankt voor de uitleg ! hij loopt super nu,wat een verschil met de carbs er op haha. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Super!
![]()
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |