#1
|
||||
|
||||
Vento GT TDI
hallo mensen.
ik ben Maurice, 32 ben bedrijfswagen monteur. en kom eens op jullie forum kijken dus stel me bij deze ff voor aan de mensen die me nog niet kennen. me auto: VENTO GT TDI 97". DAILY CAR 230 PK / 453 NM. AFN motor set up: -dbilas sport 260 gr nokkenas. -bewerkte Volvo uitlaatkleppen. 1,5 mm groter. -licht bewerkte uitlaatkanalen. -fratelli bosio race 520 verstuivers drukken omhoog gebracht naar 1e trap 240 bar en 2e trap 300 bar. -custom inlaat lehman principe op basis van een G60 spuitstuk. -touran PD uitlaatspruitstuk. -GT2056v vnt turbo. (Mercedes 320 cdi) -12,9 kopbouten. (ARL) -ASV zuigers / klepuitsparingen bewerkt en compressie verlaagd. - engine girdle (extra versteviging onderblok omgebouwd van G60 naar TDI). - vliegwiel 1,5 kg afgedraaid. -krukas poelie / krukas / vliegwiel gezamenlijk en onafhankelijk gebalanceerd. -custom achterste motorsteun i.v.m turbo. -custom carter i.v.m turbo. -DE143 nokkenplaat. -12mm plunjers. -0,2 bar hi flow opvoerpomp. -bmw X5 brandstof koeler. -custom intercooler gemaakt van een truck intercooler. -3 bar map sensor. -VVT software op maat. -forge blow off valve (in en uit schakelbaar) -stand alone water / methanol injectie snow performance stage 2+ met 100cc + 175cc injectie na intercooler en aquamist check valve jet 0.3mm voor de turbo. ASD versnellingsbak. -sachs race engineering sinterplaat koppeling. ONDERSTEL -eibach pro street s schroefset. -alle rubber vervangen door powerflex paars of claus von essen rood. -sparco veerpootbrug. -draagarmbrug. -rvs gevlochten remslangen. -H&R anti roll over kit.(met verstevigde bevestiging aan draagarmen) -H&R 10mm spacers. -team dynamics pro race 1.2 17"x7j. -toyo proxes t1-r 215/40/17. -ATD 305mm remschijven. -alfa romeo brembo 4 pod remklauwen. -ferrodo DS 2500 remblokken. EXTERIEUR -ford 6FSE electric orange. -golf front. -tot 95" voor schermen. -motorkap verlengt. -schermen gerold. -stootstrippen verwijdert. -ruitensproeier jets verwijdert. -naad van achter scherm naar achter paneel verwijdert. -antenne verwijderd. (dak) -logo achter klep verwijdert. -OEM achter spoiler verwijdert. -raamspoiler gemonteerd. -bonrath grill. (merk verwijdert) -clean voorbumper (aangepast aan intercooler) -richel achterbumper verwijdert. -inpro koplampen.(6000k xenon) -heldere knipperlichten. -helder smoke achterlichten. -dak raam geblindeerd. TO DO LIST -PD zuigers en drijfstangen monteren op korte termijn. -spuitwerk i.v.m roest en scheurtjes.(OEM style poly motorkap + US achterbumper monteren) - GTB2260VK turbo monteren. -custom rvs uitlaat systeem 1 demper voor achter as geen eind demper. -compleet ander inlaat traject.(cda filter / zelfde inlaat maar grotere 2e kamer en aansluiting aan andere kant) -software aanpassen.(VVT) -hemel en stijlen zwart maken. -2 andere voorstoelen. wijkt af van de OEM+ norm maar ik vind het mooi. Last edited by GOFAST : 02-01-2015 at 09:20. |
#2
|
|||
|
|||
Hee Maurice, hier ook maar een topic aangemaakt! Ik ga hem ook hier weer volgen
|
#3
|
||||
|
||||
Zo jij hebt niet stil gezeten!
Aardig wat upgrades. Welkom hier trouwens.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#4
|
||||
|
||||
intussen is de vento weer toe aan een motor revisie.
de 9e gaat ie er uit. PD zuigers en drijftangen. ander onderblok. nieuwe geleiders in de kop enz ook ga ik op een 3e plaats water / methanol inspuiten.
__________________
keep on modifying |
#5
|
|||
|
|||
Mooi Ries, ga je ook weer terug naar de oem koplampen ?
En laat ze s opschieten met dat forum
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever |
#6
|
||||
|
||||
ja echt he ?, ik begin er onderhand ook van te trillen.
oem koplampen zal je bij mij niet zien, helaas. er komen wel wat veranderingen aan kwa uiterlijk die jullie wel aan staan.
__________________
keep on modifying |
#7
|
|||
|
|||
Dik ding! Blijft leuk een dikke diesel
|
#8
|
|||
|
|||
Deze van de week zien staan in Nijmegen bij de MB klopt dat
|
#9
|
||||
|
||||
ja klopt, kom je uit nijmegen ?
__________________
keep on modifying |
#10
|
||||
|
||||
jow mau jij hier . Erg benieuwd naar de nieuwe kracht bron. De oude was ook niet verkeerd
|
#11
|
||||
|
||||
Heej maus, ouwe tunert
__________________
Passat & Golf |
#12
|
||||
|
||||
vriendjes
__________________
keep on modifying |
#13
|
|||
|
|||
Project om te volgen!!!
Mijn 2009 caddy 1.9 dsg 105 pk ging al als een mongool. Succes ermee!
__________________
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) |
#14
|
||||
|
||||
Leuk zo'n totaal bewerkte diesel, dat zien we te weinig ben ik van mening
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
||||
|
||||
tnx mannen.
denk dat ik je de rede wel kan vertellen waarom je het weinig ziet. -korte toeren bereik blijft een groot nadeel. -ten opzichte van je investeringen zou je met een benzine motor veel meer vermogen draaien. -en een VP zo als de mijne is ook eigenlijk helemaal niet geschikt om meer als 200pk te draaien. het is natuurlijk wel een apart bezit waarmee je ondanks leuk vermogen niet helemaal leeg loopt op brandstofkosten. terwijl ik toch een redelijk zwaar rechter voetje heb.
__________________
keep on modifying |
#16
|
|||
|
|||
hoe staat het hier mee?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#17
|
|||
|
|||
Leuke opvallende vento hoor.
Ik heb je wagen op de meeting in oss gezien. |
#18
|
|||
|
|||
Hij doet het nog steeds...En daar is de eigenaar heel blij mee.
|
#19
|
||||
|
||||
he mannen.
goede avond. ja ik kom hier te weinig. zal hier van de winter een mooie update posten. ja idd ik was in oss. lekker weertje, mooie wagens. lijkt er op dat ik februari dit x niet de motor hoef te reviseren dus het gaat eens voor de wind. ben in middels wel bij de 3e turbo van dit project aan gekomen. spuit nu ook wat minder diesel in. als de motor eenmaal goed warm is rookt de auto bijna niet. dus wel wat minder fun onder in. ook spuit ik nu ethanol via de WMI bij en dat werkt perfect. wel wordt me motor olie wat dun van WMI dus ik ververs nu om de 7500km (in het zomer seizoen) olie druk lampje ging eens branden bij 114 gr omdat ie dunner was geworden. hoop dat deze turbo wat langer mee gaat. me verstuiver liepen wel vrij snel los door dat de verstuiver bouten oprekken. daar zit nu 10,9 in.........nu hopen dat de draad in de kop dat houd. ken trouwens verder niemand met dit probleem.
__________________
keep on modifying Last edited by GOFAST : 04-10-2015 at 22:02. |
#20
|
||||
|
||||
lekker bezig Maus
no pain no gain! PD is te makkelijk maat gewoon lekker VP tunen ben benieuwd naar je vorderingen |