|
|||
|
|||
is kenteken opsturen nu nog steeds mogelijk
Rdw schrijft op site dat je geen kenteken meer kan opsturen als je auto gedemonteerd heb...
verschillende monden zeggen dit kan nog wel ??? mits de auto 15 jaar of oud is.. wie weet de huidige stand van zaken.. Groetjes
|
||||
|
||||
RDW zelf bellen, dan weet je pas echt hoe de vork in de steel zit.
|
||||
|
||||
Ik ben op zeker gegaan en heb het kenteken ter plekke aan de RDW balie ongeldig laten verklaren.
|
||||
|
||||
Quote:
Mwa.. da's soms ook maar net welke miep je aan de telefoon krijgt. Ik ben weleens afgescheept met een antwoord wat achteraf niet waar was.
|
||||
|
||||
Hoe moet je het dan doen, Arnaud?
|
||||
|
||||
Ik heb een paar weken geleden dit ook onderzocht. Als het goed is, dan moet het nog steeds kunnen. Lees wel goed de regels op de site van de rdw. Inderdaad ouder dan 15 jaar enz enz.
Er zitten dan een aantal werkdagen tussen. Deze tijd had ik niet. Volgens de miep aan de telefoon kon ik met het kenteken en het uitgeslepen chassisnummer zo naar een demontagebedrijf en kon het daar geregeld worden. Ik ben bij meerdere geweest, maar deze willen dit alleen doen als je de auto zelf ook brengt. De auto mocht wel geheel kaal zijn. Een oplossing wat je ook zou kunnen doen.... Meld de auto aan voor export bij een rdw station. Kentekenplaten mee en het kenteken bewijs. Kost 11 euro of zo. De aansprakelijkheid vervalt dan (MRB, VZ en APK)
|
||||
|
||||
Quote:
Een topic openen op Volksforum, en wachten op de reactie van een paar ervaringsdeskundigen.
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij lukte het 2 maand terug niet... |
|
|||
|
|||
inderdaad kenteken + papieren in leveren en exporteren, verreweg het makkelijkste tenminste zo was het enkele jaren geleden.
|
|||
|
|||
En nu dus niet meer...
|
|
||||
|
||||
maand geleden in ieder geval nog wel