#1
|
|||
|
|||
Polo 6n schokken en stilvallen
Hallo,
Ik heb nu een maand een Polo 1.4 44KW AUT uit 1996 van een particulier gekocht. Het is echt een prima beestje en ik ben er heel tevreden over. De enige minpunten zijn de startmotor (vorige eigenaar had me er al over gewaarschuwd) en het stilvallen. De auto maakt af en toe een snerpend geluid als hij start (de startmotor dus), maar daarnaast heeft hij moeite met starten als het koud/regenachtig weer is. Dit duurt dan enkele seconden, maar uiteindelijk slaatt hij altijd aan. Dit is volgens mij wel te verhelpen door er een nieuwe startmotor in te laten zetten? Het tweede probleem vind ik iets ernstiger. Als ik net begin te rijden met een koude motor en ik moet aan het einde van de straat wachten, dan begint de auto te schokken als ik het voet van de rem haal en gas geef. Als ik dan geen gas geef, maar hem uit zichzelf laat rijden, dan valt hij stil. Ik moet dus echt flink gas geven, zodat de auto na een paar keer schokken wel op gang komt. Dit is meestal na een paar minuten voorbij, als de motor op temperatuur is. Daarna doet hij het gewoon prima. Dit probleem doet zich ook voornamelijk bij koud en regenachtig weer voor. Heeft er iemand een idee waar dit mee te maken heeft? Ik zou dit probleem graag oplossen voor de winter, als het echt koud wordt. Met vriendelijke groet, Jan-Willem |
#2
|
|||
|
|||
uitlezen
ik gok op gasklephuis smerig in combinatie met een slechte tweedelige temp-sensor voor de water temp. Die laatste ligt op voorraad bij elke VW stealer, vergeet de O-ring er niet bij mee te bestellen. Gasklep kun je schoonmaken en zal na een aantal kilometers vanzelf weer ingeleerd zijn (gezien het bouwjaar is er niets in te stellen zover ik weet).
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Volgends mij is auto maat altijd 1.6
|
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is de 44KW uitvoering toch alleen beschikbaar met een 1.4? Het is trouwens een benzinemotor. Ik ga dit weekend de gasklephuis schoonmaken en dan kijken hoe hij het doet. De temperatuur komt na een tijdje wel op 90 graden en blijft daar ook, dus moet ik dan nog wel de temperatuursensor vervangen? |
#5
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:50. |
#6
|
|||
|
|||
De oplossing is inmiddels gevonden, het was de bobine.
Nadat ik vorig weekend het gasklephuis had schoongemaakt en woensdag een nieuwe temperatuursensor erin had gezet, ging het donderdagochtend helemaal mis. Hij sputterde en schokt meer als ooit tevoren en viel uiteindelijk stil. Deze keer kon ik hem echter niet meer aan de praat krijgen en heb ik de ANWB gebeld. Deze kwam er uiteindelijk achter dat het aan de bobine lag. Nieuwe erin en hij doet het prima, zelfs bij koud en nat weer. Het enigste wat nu nog vervangen moet worden zijn de bougie(kabels), rotor en verdeelkap. Dit laat ik dan samen met de startmotor doen bij een garage, want het vervangen van de bougies zelf leek mij iets te ingewikkeld. |
#7
|
|||
|
|||
Top! Netjes dat je nog even vermeld wat het is geweest
__________________
|