#21
|
|||
|
|||
@yuli: ik wil nu zeker wel, t is alleen een kwestie van n mooie en nette te vinden hè. Wil geen resto projecten of auto's die niet in de ori kleur staan. En hoewel ik jouw Golf erg fraai vind, wil ik geen zwarte auto (heb er al twee in die kleur...) en ga ook geen 10 of 12 k betalen voor een 'gerestaureerde' waar vanalles niet aan klopt, zoals cabrio dashboards etc. Of 15k op Lenso's... Halfords klapdakjes laat ik ook graag voorbij gaan etc... Verder heb ik niet zoveel eisen
Die paarse van nu op MP valt dus af, hoewel dat zo vanaf de foto's wel een nette lijkt en voor n acceptabele prijs als je t mij vraagt. Maar niet voor mij dus en ja, ik weet dat nu beduidend meer zal moeten gaan betalen dan de (omgerekend) €1800 die ik in 99 voor mijn knoertharde en 100% ori en complete W65 heb betaald. Bij verkoop kreeg ik dat er ook voor terug mede omdat ik hem 'gunde' aan de nieuwe eigenaar (die hem nog steeds in bezit heeft overigens.) Die gunfactor begrijp ik heel goed en hopelijk vind/tref ik iemand die er ook zo over denkt en mij zijn GTI 'gunt'. T is hier niet helemaal de juiste plek, maar als die iemand met n dergelijke GTI hier meeleest of zo iemand kent dan hoor ik t graag. En ff over onderdelen, heb nog n hele nette 3 dl zender spoiler op zolder. Wat zou dat nou waard zijn? Idem voor witte in.pro achterlichten? Mag evt via pb Last edited by NielsDub : 02-09-2015 at 19:38. |
#22
|
||||
|
||||
@sjoes
Daar bedoel ik die tellerunit met schakelindicator mee en de temp en benzine meter rechtsonder. Kwam ook in andere modellen voor maar toch, dit soort prijzen zijn echt geen uitzondering en ook nog is kapot; http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...31360-223-19050 @nielsdub Ik ken toevallig de verkoper van die paarse goed. Is een echte golf 1 liefhebber en heeft nog wel meer leuke mk1's die uiteindelijk de verkoop in gaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#23
|
|||
|
|||
Ja joh, niet normaal dat soort prijzen!
Hebben alle typen MFA's trouwens een 1 en 2 stand? |
#24
|
||||
|
||||
ja altijd..is lang en kort geheugen...ben je dat al vergeten dan .hahaha
als je min of meer wilt weten wat de topsneilheid is ,kun je hem rijdendeweg resetten als hij op 'gemiddelde' snelheid staat met de gas op de bodem voor 20 seconden op top en nagenoeg standaard wielomtrek klopt dat vrij aardig..(geen GPS,maar goed) |
#25
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad, die '74er Pim. Ik denk dat jij er financieel het beste van geworden bent. Ik heb er niets aan verdiend, maar ook niets verloren. In de paar jaar dat ik hem had, heb ik er wel van genoten, veel chroom spul en interieurdelen waren met wat schoonmaken nog in betrekkelijk goede staat. En als MK1 liefhebber kunnen zeggen dat je een '74er hebt gehad is natuurlijk onbetaalbaar. Achteraf had ik hem misschien wel niet weg moeten doen en hem gewoon in de stalling laten staan.... Ik vind overigens dat je voor je GTI een nette prijs vraagt. Voor dat geld bouw je hem niet zoals jij hem hebt. Ik ben de komende twee weken met vakantie, maar mocht hij zo niet verkocht raken, dan heb ik wel interesse in het blok. Wellicht is de DX uit mijn cabrio dan iets voor jou om er terug in te hangen?
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb het idee dat heel erg veel mensen dit doen. En daarom vind je maar weinig goede spullen aan een redelijke prijs. Toen ik porsche klinken wilde hebben, heb ik wel vier keer achter het net gevist en steeds popten dezelfde klinken een paar dagen later of zelfs dezelfde dag weer op bij een andere verkoper, maar dan met een uitgebreidere omschrijving en een huizenhoge prijs. Met een setje electrische recaro stoelen precies hetzelfde al een paar keer meegemaakt. Die heb ik nu nog steeds niet. Als de prijs goed is moet je eigenlijk per direct vrij nemen en gelijk erom gaan, anders is het weggekaapt door "(hobby)handelaren". En als ik zelf eens leuke goede spullen te koop zet, dan krijg ik bijna alleen maar reacties van mensen zonder geld, die met pokemon stickers, een vespa ciau, of lenzo's willen ruilen. Ik vraag me soms wel eens af hoe al die hobby handelaren daar mee omgaan? Ik zou er "gek"van worden.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Nee hoor, weet gelukkig nog wel de functies van de 1 en 2, maar was benieuwd of er soms ook een enkelvoudige variant is geweest. En dat weet ik nu ook... |
#28
|
||||
|
||||
@M1974
Dat klopt denk ik wel. Ik ken personen met dezelfde interesses, als ik. Die alles gezien hebben voordat ik het gezien heb en ik ben ook dagelijks bij met wat ik interessant vind. In eerste instantie is het wel voor mezelf hoor (dus mijn doel is niet handel of extra inkomen) maar levert het wat meer op dan is het mooi meegenomen. Echte inkopers en doorverkopers heb je natuurlijk ook. Bij mij is het vaak om een onderdeel te scoren/vervangen met iets wat kwalitatief/conditie beter is wat ik nu heb. Toegegeven soms koop ik ook onderdelen gewoon voor de "heb" of wellicht voor een project in de toekomst en soms wil ik het gewoon dubbel hebben liggen. Wellicht ben ik wat raar hierin maar ik hebt toch vrienden die dit ook doen en in nog extremere vormen Ik ben regelmatig wat gaan halen waarbij de reactie van de koper na het afrekenen was "ik heb zeker te goedkoop verkocht". Een enkele keer heb ik zelfs wat meer voor gegeven omdat ik zelf vond dat ik het echt niet kon. De andere kant van het verhaal is als je belt met de koper en je vraagt om wat details alles goed en prima is en je er vervolgens heen gaat er niks van klopt, dat heb ik ook regelmatig. Dat bedoel ik met pech hebben. Alles wat bij mij weg gaat vraag ik niet de "hoofdprijs" voor. Ga net wat qua prijs eronder zitten zodat ik me absoluut niet hoef te schamen, ook een goed gevoel bij heb als ik het verkoop. Ook goed omschreven en prijs vast zodat er geen verassingen zijn voor de koper (onderhandelen mag altijd maar vaak verkoop ik precies wat ik er voor vraag). Vaak heb ik er ook nog werk aan gehad (zoals schoonmaken) of ben het gaan halen aan de andere kant van het land, wat ik natuurlijk ook niet door reken. Dat bereft is dan ook echt hobby en hoef ik er niet aan te verdienen, het extra geld gaat toch weer rechtsteeks in mijn golf en zoals velen weten daar moet altijd nog veel extra geld boven op De twee zaken die jij noemt als voorbeeld zijn idd erg hete onderdelen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#29
|
|||
|
|||
wat was dat een wilde verkoop van die 80e Gti in apeldoorn
volgens mij wou iedereen dat ding hebben voor dat geld ofniet wat zou een nuchtere verkoop prijs zijn voor zon soort auto zodat niet elke handelaar in de auto springt en dat ding gaat halen |
#30
|
|||
|
|||
euh effe off topic
MARIUS je blijft met je poten van die DX af
__________________
vw jetta tdi 2008 seat arosa 2000 vw t1 "57 panel |
#31
|
|||
|
|||
Quote:
Het dubbele zou redelijk zijn, 5500 dus, mits hij niet verrot is. Als het interieur weer bekleed is met de originele stof en de 2 voorschermen zijn gespoten en alles is weer in orde gemaakt kun je er zo 7500 voor vragen en dan verkoop je hem voor een realistische prijs. |
#32
|
|||
|
|||
Quote:
Oké Mike
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#33
|
|||
|
|||
Quote:
Juist!!
__________________
My Golf is my image |
#34
|
||||
|
||||
vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v
wordt deze auto later een klassieker en meer waard km-stand is wel hoog bijna 4-ton |
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Met die km stand niet |
#36
|
|||
|
|||
Sorry, kan t net niet zien in mn glazen bol...
Kon er n jaar of 8 terug ook al niet in zien dat 911's en T1's in deze mate sky-high zouden gaan. Klote-bol... edit: Dit blijft een interessant topic, maar de vraag is te algemeen gesteld. Wat is een 'klassieker' en wat is 'meer waard'? Als je nu een in orig en complete staat verkerende nette 86-er of 87-er kan kopen voor een duizend of 3, 4, dan doe je t altijd goed denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Golf 2 met 4 ton op de klok niet zo netjes meer zal zijn. Maar goed, als de prijs ernaar is.... Als t de uiteindelijk laatst overblijvende 16V zou zijn, dan maakt die 4 ton niks meer uit. Voor een gerestaureerde 76-er 1 wordt nu zo ongeveer standaard 20k gevraagd en dan hoor ik niemand (in z'n algemeenheid dan hè) over km stand, onderhoudsboekjes of historie. T is maar net in wat voor context je t wilt plaatsen. Last edited by NielsDub : 21-09-2015 at 11:57. |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
Als ie netjes is, en hem nu koopt voor 400€, dan is ie binnen 5 minuten al meer waard. 5 minuten neem ik als tijd om een advertentie op Mp aan te maken..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#38
|
||||
|
||||
Ik heb nog een 87er staan. 16v 180.000 km.
Kmoet wa plaats maken dus mogen er een paar weg. |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
sorry was iets te enthousiast..gaat over de rode 16v op MP gaat over deze http://link.marktplaats.nl/m967492388 |
#40
|
|||
|
|||
Zie ook mijn reactie(s) in MP topic
|