Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-09-2015, 19:35
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

@yuli: ik wil nu zeker wel, t is alleen een kwestie van n mooie en nette te vinden hè. Wil geen resto projecten of auto's die niet in de ori kleur staan. En hoewel ik jouw Golf erg fraai vind, wil ik geen zwarte auto (heb er al twee in die kleur...) en ga ook geen 10 of 12 k betalen voor een 'gerestaureerde' waar vanalles niet aan klopt, zoals cabrio dashboards etc. Of 15k op Lenso's... Halfords klapdakjes laat ik ook graag voorbij gaan etc... Verder heb ik niet zoveel eisen

Die paarse van nu op MP valt dus af, hoewel dat zo vanaf de foto's wel een nette lijkt en voor n acceptabele prijs als je t mij vraagt. Maar niet voor mij dus en ja, ik weet dat nu beduidend meer zal moeten gaan betalen dan de (omgerekend) €1800 die ik in 99 voor mijn knoertharde en 100% ori en complete W65 heb betaald. Bij verkoop kreeg ik dat er ook voor terug mede omdat ik hem 'gunde' aan de nieuwe eigenaar (die hem nog steeds in bezit heeft overigens.) Die gunfactor begrijp ik heel goed en hopelijk vind/tref ik iemand die er ook zo over denkt en mij zijn GTI 'gunt'. T is hier niet helemaal de juiste plek, maar als die iemand met n dergelijke GTI hier meeleest of zo iemand kent dan hoor ik t graag.

En ff over onderdelen, heb nog n hele nette 3 dl zender spoiler op zolder. Wat zou dat nou waard zijn? Idem voor witte in.pro achterlichten? Mag evt via pb

Last edited by NielsDub : 02-09-2015 at 19:38.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-09-2015, 23:56
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

@sjoes
Daar bedoel ik die tellerunit met schakelindicator mee en de temp en benzine meter rechtsonder. Kwam ook in andere modellen voor maar toch, dit soort prijzen zijn echt geen uitzondering en ook nog is kapot;
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...31360-223-19050

@nielsdub
Ik ken toevallig de verkoper van die paarse goed. Is een echte golf 1 liefhebber en heeft nog wel meer leuke mk1's die uiteindelijk de verkoop in gaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #23  
Old 03-09-2015, 08:34
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Ja joh, niet normaal dat soort prijzen!
Hebben alle typen MFA's trouwens een 1 en 2 stand?
Reply With Quote
  #24  
Old 03-09-2015, 09:26
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

ja altijd..is lang en kort geheugen...ben je dat al vergeten dan .hahaha
als je min of meer wilt weten wat de topsneilheid is ,kun je hem rijdendeweg resetten als hij op 'gemiddelde' snelheid staat
met de gas op de bodem voor 20 seconden op top en nagenoeg standaard wielomtrek klopt dat vrij aardig..(geen GPS,maar goed)
Reply With Quote
  #25  
Old 03-09-2015, 09:29
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by PimVW
De 200€ 74er Marius? Daar had ik mega mazzel mee.

Ik ben 14 jaar geleden nooit aan mn 1 begonnen om er ryk van te worden, hy staat nu te koop voor nog niet de helft wat ik erin heb gestoken. Dat is dan ook alleen geld, iedereen die zo n project wel s gedaan heeft weet hoeveel tyd, moeite en gevoel er in zo n auto gaat zitten. Daar is geen prys op te plakken natuurlyk maar makkelyk is t niet zal ik eerlyk zeggen om na 14jaar je auto te verkopen.

Je wil niet weten met hoeveel dromers ik de afgelopen weken te maken heb gehad dat is niet te filmen! Afgelopen zaterdag is er dan eindelyk iemand wezen kyken dus we wachten af.

Ik weet wel na al die jaren dat een Golf 1 geen investering is. De meerwaarde van een originele NLer of n Pirelli of n Plus zoals de myne snap ik wel


Inderdaad, die '74er Pim.
Ik denk dat jij er financieel het beste van geworden bent. Ik heb er niets aan verdiend, maar ook niets verloren.
In de paar jaar dat ik hem had, heb ik er wel van genoten, veel chroom spul en interieurdelen waren met wat schoonmaken nog in betrekkelijk goede staat. En als MK1 liefhebber kunnen zeggen dat je een '74er hebt gehad is natuurlijk onbetaalbaar.
Achteraf had ik hem misschien wel niet weg moeten doen en hem gewoon in de stalling laten staan....

Ik vind overigens dat je voor je GTI een nette prijs vraagt. Voor dat geld bouw je hem niet zoals jij hem hebt.
Ik ben de komende twee weken met vakantie, maar mocht hij zo niet verkocht raken, dan heb ik wel interesse in het blok. Wellicht is de DX uit mijn cabrio dan iets voor jou om er terug in te hangen?
Reply With Quote
  #26  
Old 03-09-2015, 09:54
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Soms koop ik namelijk nog wel eens wat op MP vaak bij zo'n advertentie met 1 foto of zo'n lekkere beknopte omschrijving van iemand die aan het opruimen of de zooi zat is. Ga het halen soms geluk, soms pech en dan houdt ik het mooiste voor mezelf en de rest verkopen voor een mooi bedrag met de juiste omschrijving.

Zo financier ik mijn hobby met mijn hobby


Ik heb het idee dat heel erg veel mensen dit doen. En daarom vind je maar weinig goede spullen aan een redelijke prijs.
Toen ik porsche klinken wilde hebben, heb ik wel vier keer achter het net gevist en steeds popten dezelfde klinken een paar dagen later of zelfs dezelfde dag weer op bij een andere verkoper, maar dan met een uitgebreidere omschrijving en een huizenhoge prijs.
Met een setje electrische recaro stoelen precies hetzelfde al een paar keer meegemaakt. Die heb ik nu nog steeds niet.
Als de prijs goed is moet je eigenlijk per direct vrij nemen en gelijk erom gaan, anders is het weggekaapt door "(hobby)handelaren".

En als ik zelf eens leuke goede spullen te koop zet, dan krijg ik bijna alleen maar reacties van mensen zonder geld, die met pokemon stickers, een vespa ciau, of lenzo's willen ruilen.
Ik vraag me soms wel eens af hoe al die hobby handelaren daar mee omgaan? Ik zou er "gek"van worden.
Reply With Quote
  #27  
Old 03-09-2015, 11:17
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ja altijd..is lang en kort geheugen...ben je dat al vergeten dan .hahaha
als je min of meer wilt weten wat de topsneilheid is ,kun je hem rijdendeweg resetten als hij op 'gemiddelde' snelheid staat
met de gas op de bodem voor 20 seconden op top en nagenoeg standaard wielomtrek klopt dat vrij aardig..(geen GPS,maar goed)


Nee hoor, weet gelukkig nog wel de functies van de 1 en 2, maar was benieuwd of er soms ook een enkelvoudige variant is geweest. En dat weet ik nu ook...
Reply With Quote
  #28  
Old 03-09-2015, 11:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

@M1974
Dat klopt denk ik wel. Ik ken personen met dezelfde interesses, als ik. Die alles gezien hebben voordat ik het gezien heb en ik ben ook dagelijks bij met wat ik interessant vind.
In eerste instantie is het wel voor mezelf hoor (dus mijn doel is niet handel of extra inkomen) maar levert het wat meer op dan is het mooi meegenomen. Echte inkopers en doorverkopers heb je natuurlijk ook. Bij mij is het vaak om een onderdeel te scoren/vervangen met iets wat kwalitatief/conditie beter is wat ik nu heb.

Toegegeven soms koop ik ook onderdelen gewoon voor de "heb" of wellicht voor een project in de toekomst en soms wil ik het gewoon dubbel hebben liggen. Wellicht ben ik wat raar hierin maar ik hebt toch vrienden die dit ook doen en in nog extremere vormen

Ik ben regelmatig wat gaan halen waarbij de reactie van de koper na het afrekenen was "ik heb zeker te goedkoop verkocht". Een enkele keer heb ik zelfs wat meer voor gegeven omdat ik zelf vond dat ik het echt niet kon.
De andere kant van het verhaal is als je belt met de koper en je vraagt om wat details alles goed en prima is en je er vervolgens heen gaat er niks van klopt, dat heb ik ook regelmatig. Dat bedoel ik met pech hebben.

Alles wat bij mij weg gaat vraag ik niet de "hoofdprijs" voor. Ga net wat qua prijs eronder zitten zodat ik me absoluut niet hoef te schamen, ook een goed gevoel bij heb als ik het verkoop. Ook goed omschreven en prijs vast zodat er geen verassingen zijn voor de koper (onderhandelen mag altijd maar vaak verkoop ik precies wat ik er voor vraag). Vaak heb ik er ook nog werk aan gehad (zoals schoonmaken) of ben het gaan halen aan de andere kant van het land, wat ik natuurlijk ook niet door reken.

Dat bereft is dan ook echt hobby en hoef ik er niet aan te verdienen, het extra geld gaat toch weer rechtsteeks in mijn golf en zoals velen weten daar moet altijd nog veel extra geld boven op

De twee zaken die jij noemt als voorbeeld zijn idd erg hete onderdelen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #29  
Old 05-09-2015, 20:00
BlackbullTDI BlackbullTDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 64
Default

wat was dat een wilde verkoop van die 80e Gti in apeldoorn

volgens mij wou iedereen dat ding hebben voor dat geld ofniet

wat zou een nuchtere verkoop prijs zijn voor zon soort auto zodat niet elke
handelaar in de auto springt en dat ding gaat halen
Reply With Quote
  #30  
Old 05-09-2015, 20:36
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

euh effe off topic

MARIUS je blijft met je poten van die DX af
__________________
vw jetta tdi 2008
seat arosa 2000
vw t1 "57 panel
Reply With Quote
  #31  
Old 06-09-2015, 13:23
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by BlackbullTDI
wat was dat een wilde verkoop van die 80e Gti in apeldoorn

volgens mij wou iedereen dat ding hebben voor dat geld ofniet

wat zou een nuchtere verkoop prijs zijn voor zon soort auto zodat niet elke
handelaar in de auto springt en dat ding gaat halen


Het dubbele zou redelijk zijn, 5500 dus, mits hij niet verrot is. Als het interieur weer bekleed is met de originele stof en de 2 voorschermen zijn gespoten en alles is weer in orde gemaakt kun je er zo 7500 voor vragen en dan verkoop je hem voor een realistische prijs.
Reply With Quote
  #32  
Old 16-09-2015, 20:53
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Quote:
Originally Posted by classic line
euh effe off topic

MARIUS je blijft met je poten van die DX af


Oké Mike
Reply With Quote
  #33  
Old 18-09-2015, 18:01
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Oké Mike


Juist!!
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #34  
Old 21-09-2015, 10:06
bekirvr6's Avatar
bekirvr6 bekirvr6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 230
Default

vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton
Reply With Quote
  #35  
Old 21-09-2015, 10:30
Bas Wijnen Bas Wijnen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 37
Default

Quote:
Originally Posted by bekirvr6
vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton


Met die km stand niet
Reply With Quote
  #36  
Old 21-09-2015, 11:47
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Sorry, kan t net niet zien in mn glazen bol...
Kon er n jaar of 8 terug ook al niet in zien dat 911's en T1's in deze mate sky-high zouden gaan. Klote-bol...

edit: Dit blijft een interessant topic, maar de vraag is te algemeen gesteld. Wat is een 'klassieker' en wat is 'meer waard'? Als je nu een in orig en complete staat verkerende nette 86-er of 87-er kan kopen voor een duizend of 3, 4, dan doe je t altijd goed denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Golf 2 met 4 ton op de klok niet zo netjes meer zal zijn. Maar goed, als de prijs ernaar is.... Als t de uiteindelijk laatst overblijvende 16V zou zijn, dan maakt die 4 ton niks meer uit. Voor een gerestaureerde 76-er 1 wordt nu zo ongeveer standaard 20k gevraagd en dan hoor ik niemand (in z'n algemeenheid dan hè) over km stand, onderhoudsboekjes of historie. T is maar net in wat voor context je t wilt plaatsen.

Last edited by NielsDub : 21-09-2015 at 11:57.
Reply With Quote
  #37  
Old 21-09-2015, 12:04
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by bekirvr6
vraagje aan de kennners van een originele mk2 gti 16v

wordt deze auto later een klassieker en meer waard

km-stand is wel hoog bijna 4-ton


Als ie netjes is, en hem nu koopt voor 400€, dan is ie binnen 5 minuten al meer waard.
5 minuten neem ik als tijd om een advertentie op Mp aan te maken..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #38  
Old 21-09-2015, 12:20
durneet's Avatar
durneet durneet is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2010
Posts: 385
Default

Ik heb nog een 87er staan. 16v 180.000 km.

Kmoet wa plaats maken dus mogen er een paar weg.
__________________
golf 1 1975 project
golf 1 1974
1975 ls 20vt
Reply With Quote
  #39  
Old 21-09-2015, 13:06
bekirvr6's Avatar
bekirvr6 bekirvr6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 230
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Sorry, kan t net niet zien in mn glazen bol...
Kon er n jaar of 8 terug ook al niet in zien dat 911's en T1's in deze mate sky-high zouden gaan. Klote-bol...

edit: Dit blijft een interessant topic, maar de vraag is te algemeen gesteld. Wat is een 'klassieker' en wat is 'meer waard'? Als je nu een in orig en complete staat verkerende nette 86-er of 87-er kan kopen voor een duizend of 3, 4, dan doe je t altijd goed denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat een Golf 2 met 4 ton op de klok niet zo netjes meer zal zijn. Maar goed, als de prijs ernaar is.... Als t de uiteindelijk laatst overblijvende 16V zou zijn, dan maakt die 4 ton niks meer uit. Voor een gerestaureerde 76-er 1 wordt nu zo ongeveer standaard 20k gevraagd en dan hoor ik niemand (in z'n algemeenheid dan hè) over km stand, onderhoudsboekjes of historie. T is maar net in wat voor context je t wilt plaatsen.


sorry was iets te enthousiast..gaat over de rode 16v op MP


gaat over deze http://link.marktplaats.nl/m967492388
Reply With Quote
  #40  
Old 21-09-2015, 14:01
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Zie ook mijn reactie(s) in MP topic
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum