#1
|
||||
|
||||
Audi A6 2.0 TFSI of 2.4 V6
Goedemiddag allen,
Zoals de titel al zegt: wat zijn de voor en tegens van zowel de 2.0 TFSI als de 2.4 V6 in een Audi A6 station (2005/2006), specifieke dingen om op te letten? Alvast bedankt!
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#2
|
||||
|
||||
Vind zelf een turbo motor fijner rijden. En natuurlijk de potentie van de motor
Rij zelf vaak met een A4 2.0TFSI (2010), rijdt echt super zo'n ding. Zelf met caravan meer dan genoeg vermogen. Zou bijna zeggen dat het een diesel is met dat koppel onderin
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij doen ze qua vermogen inderdaad niet heel erg veel voor elkaar onder. het gaat mij er meer om of één van de twee motoren bekenden issues heeft zeg maar
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#4
|
|||
|
|||
De 2.4 V6 is wat onderhoudsvriendelijker, klinkt prettiger. De 2.0 tfsi heeft meer pit in lage toerentallen en is zuiniger.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#5
|
||||
|
||||
Zuinig maakt me niet zo heel erg veel uit (er van uit gaande dat het verschil niet heel erg veel is), Argumenten als onderhoudsvriendelijker klinken beter. We gaan wel is even rondkijken en misschien een keer rijden met beide motoren.
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#6
|
||||
|
||||
2.0 TFSI zijn wel erg fijne blokken en kunnen vaak dmv tuning veel vermogen leveren, maar ik ken een aantal mensen met een 2.0 TFSI en ik weet niet of ik wel een auto met zo`n blok wil kopen ooit. Oliepomp problemen (kost meer dan 1000eu zo`n kreng) en olieverbruik door slechte zuigerveren. En het nadeel van zo`n TFSI in het algemeen is het opbouwen van roet/cokes in je inlaattraject/op je kleppen...maar dat doen ze allemaal.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Dus de V6 is geen gek alternatief?
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#8
|
||||
|
||||
Voor veel zorgeloos rijplezier kun je beter voor zo'n V6 gaan. Rijdt echt heerlijk zo'n motor. Zo'n TFSI / turbomotor rijdt gewoon anders.
Dan moet ik wel eerlijk toegeven dan voor dagelijks gebruik, lekker toeren en kilometers maken zo'n V6 gewoon fijner rijdt. M'n schoonvader heeft ook een 2.0TFSI in z'n Audi. Gelukkig had hij garantie op die auto want hij heeft er vooral in het begin aardig wat (grote) problemen mee gehad. Nu rijdt de auto gelukkig als zo'n 2 jaar en vele kilometers zonder problemen. Over zo'n V6 hoor ik nooit veel bijzonders. Vriend van me had er een, heeft er bijna 3,5 ton mee gereden. Eigelijk nooit problemen gehad met die auto. Wat wil je ermee gaan doen? Dagelijks gebruik? Veel kilometers maken? Aanhangers trekken?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
Voornamelijk dagelijks gebruik (woon/werk verkeer) en privé kilometers, ook zal er af en toe een trailer achter hangen met onze boot maar dat zal echt niet vaak voor komen. Ik heb er nu één op het oog uit 2006 met 110k op de teller. Betreft een 2.4 V6 Proline die redelijk in de opties zit.
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#10
|
||||
|
||||
Hadden die 2.4 niet veel last van kettingen en nokkenasverstellers...?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#11
|
|||
|
|||
Mijn 2.0 TFSI in mijn 2010 A4 zuipt 1 ltr olie op ongeveer 3000 km. Dat vind ik fors, maar is nog niet erg genoeg om in aanmerking te komen voor een coulance regeling bij Audi.
De reparatie om het te verhelpen is een dure. Om die reden houd ik het oliepeil goed in de gaten en gooi er af en toe een half litertje bij. Motor bevalt verder zeer goed, heeft al vroeg lekker veel trekkracht. Het benzine verbruik schommelt bij mij per tankbeurt tussen de 1:12 en 1:14, afhankelijk van waar en hoe "sportief" of ik gereden heb. Als ik vaker "bewust zuinig" zou rijden, dan kan dit nog zuiniger, maar daarvoor koop je geen auto met 180pk. Die moeten ook af en toe gebruikt worden.
__________________
www.vwmovement.nl Mijn auto topic: http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=34&t=31247 |
#12
|
|||
|
|||
de eerste 2.0 tfsi motoren van audi kun je het beste als anker gebruiken .
nooit 1 gehad maar van horen zeggen van een garagist. een 2.4 v6 is onderhoud vriendelijker en beter (lees lekt minder) als de 2.8 verder zijn het goede blokken maar wat voor bak wil je erachter ? een hand of automaat|? indien je een automaat kiest zou ik toch voor de tiptronic gaan(in kombi met quattro) |