#21
|
|||
|
|||
Quote:
Gerben Je kunt dit ook even op het VCT2 Forum posten daar zitten ervaren M-code specialisten |
#22
|
||||
|
||||
Goed idee idd om het op VCT2 hier:
http://www.vct2.nl/vct2forum/viewto...p?p=97940#97940 te posten Dan is ie zo vertaald
__________________
Nulla tenaci invia est via |
#23
|
|||
|
|||
ahaaa, ik vond het hier al wat stil! :-)
bedankt, dan probeer ik het daar even!! groeten, Gerben |
#24
|
||||
|
||||
Is vertaald op 't VCT2 forum
__________________
Nulla tenaci invia est via |
#25
|
|||
|
|||
Om jullie m-plaatje te ontcijfer gebruik je best onderstaande link.
Een super site gewoon alles invullen en ge krijgt direct de volledige uitleggen. Bij problemen met de nummers of fout meldingen kan je oprichter steeds mailen. Hij maakt ook een rigister op van alle buskes. http://www.vw-mplate.com/ |
#26
|
|||
|
|||
chassisnummer
Hallo,
Ik heb mijn oog laten vallen op een T2 1978 in Amerika. De eigenaar kan (wil) de M-plate niet vinden. Ik heb hem gemaild dat deze te vinden is links onder het dashboard en hem zelfs een filmpje van op you tube gestuurd. Wel ik heb ik het chassisnummer maar het probleem is, dat ik het nummer niet kan vinden in de lijst " chassisnummers " Kan iemand mij helpen? Het zal toch geen Braziliaan zijn.... ? chassisnummer: *2282023137* Groeten: Loek |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
De '22' geeft aan dat het om een personenbus gaat. Voor de Amerikaanse markt was dit bijna altijd een 7-zitter (2 zitplaatsen in de cabine, 2 middenin, 3 achterin). De '8' geeft aan dat de bus van modeljaar 1978 is. De '2' na de 8 is bedoeld om onderscheid te maken tussen jaren60 en jaren70 chassisnrs. Het betekend verder niets. 023137 is het serienr van de bus. JE kunt het zien als de 23.137ste bus die dat modeljaar is gemaakt. Een modeljaar begint altijd rond de maand augustus van het kalenderjaar er voor. Modeljaar 1978 is begonnen rond aug-1977. Gezien er ieder modeljaar meer dan 150.000 bussen werden gebouwd is deze bus in 1977 van de band gerold. Mijn ervaring zegt ergens rond week 36 Het heeft ook een poos geduurd voor de bus via de boot in de VS is aangekomen dus de datum eerste toelating kan in 1978 liggen. Ze doen in de VS niet altijd aan een datum 1e toelating op het kentekenbewijs (de 'Title')dus het kan goed zijn dat op de title alleen het jaar van eerste toelating is vermeld. Het M-plaatje kan theoretisch weg zijn. Je kunt nog vragen om een foto van de sticker in de B-stijl. Voor de Amerikaanse en Canadese markt is hier een sticker geplakt met het chassisnr er in geperforeerd. Deze sticker kun je niet verwisselen (wel namaken als je heel erg je best doet natuurlijk...ik kan een foto naar je emailen van de sticker in mijn 1978er US-bus om te vergelijken). Tevens zit er een metalen plaatje op het dashboard met het chassisnr er op. Deze is leesbaar van buitenaf. Die is echter gepopnageld en kun je daarom wel verwisselen. Heb je hier wat aan?
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#28
|
|||
|
|||
een foto van die sticker heeft hij mij gestuurd.
ik wil hem je wel even sturen via mail. ( weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen ) loek |
#29
|
|||
|
|||
Op de foto,s van het interieur zie ik ook geen "bulkhead "de voorstoelen staan los.
Ik dacht dat er altijd een bulkhead aanwezig was in deze bussen,... |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt, maar vanaf modeljaar 1977 ontbreekt de bulkhead in de Typ 22's (typ 22 = personenbus). In plaats daarvan zit er een klein driehoekje gelast tussen de B-stijl en de bovenkant van de wielkast. Zie ook deze afbeelding in de Champagne Edition II folder uit 1978: De hele folder kun je hier bekijken: http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/78champagne.php Aan de bijrijderskant kan het typeplaatje met chassisnr op dit driehoekje zitten. Het typeplaatje ontbreekt voor bepaalde export markten (Zoals Nederland en de Verenigde Staten...). Aan de bestuurderskant zit de sticker met de naam van de toegepaste lakkleur(en) en de kleurcode(s). Voordeel van het ontbreken van de bulkhead is dat de bijrijdersstoel op een rails zit en dus verstelbaar is (de rugleuning en naar voor en naar achteren). Ik zal je in de PM even mijn emailadres sturen.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' Last edited by molenari : 14-08-2015 at 22:27. |
#31
|
|||
|
|||
Question M plate
Mijn M plaatje heeft de volgende info;
'Lijkt aan de info op de bus uit Balkan te komen' 82 067 125 184 506 731 A7 A 777 Z05 065 161 172 50 3 75 96 136 2650 11 Wat houdt dit allemaal in? Er zit nu een AB blok in uit een eerder jaar waarsch '71 Merci voor het meedenken Geerhard |
#32
|
||||
|
||||
Hoi Geerhard,
Aan het M-plaatje te zien heeft de 1e eigenaar de bus gewoon in Duitsland gekocht Later is ie misschien geëxporteerd? Staan er bijzondere dingen op de bus geschilderd? Op het Mplaatje in je bus staat: 82 067 125 184 506 731 A7A777 Z05 065 161 172 50 3 75 96 136 2650 11 82 067 125 8: modeljaar 1978 2: dit is een extra getal om onderscheid te kunnen maken tussen jaren-60 en jaren-70 chassisnrs. 067125: dit is het serienr van de bus in modeljaar 1978 (ieder modeljaar begonnen ze weer bij '1') 184 506 731 Dit zijn m-codes (meer- of minderuitrustingen), zie overzicht hieronder. A7A777 Dit is de lak- en interrieurcode A7: kleur onderste deel van de bus: lichtgrau L345 A7: kleur bovenste deel van de bus: lichtgrau L345 77: kunstleder bekleding (deurpanelen en banken*): canyonbraun *) omdat dit een dubbelcabine pickup is zijn de zijpanelen achterin van hardboard en hebben de kleur 'lichtbeige L275'. Z05 Het 'M-pakket', dit pakket bestaat uit de Mcodes: 025, 162, 507, 616. Zie overzicht hieronder 065 161 172 Dit zijn m-codes (meer- of minderuitrustingen), zie overzicht hieronder. 50 3 De geplande productiedatum: week 50, dag 3 (=woensdag) van 1977: 14 december, 1977. De bus is van modeljaar 1978, een modeljaar begon altijd na de fabrieksvakantie van het kalenderjaar ervoor. Dus voor modeljaar 1978 is dat ergens rond augustus 1977. 7596 Deze code is een tijdelijk serienummer gebruikt voor de productieplanning. 136 Bestemmingscode. De code is een getal wat betekend dat de bus in West-Duitsland geleverd is. In dit geval aan het volgende distributiecentrum: VW-Audi-Vetriebszentrum Nord-Württemberg, Ludwigsburg-Nord. 2650 Modelcode 26: pickup 5: dubbelcabine pickup, met passagiersdeur rechts 0: standaard uitvoering 11 Aggregaatcode 1: 1600cc motor (voor 1978 is dit de AS-motor) 1: handgeschakelde versnellingsbak met 4 versnellingen Overzicht M-codes: 025 met dag-kilometerteller en uurwerk 065 opschriften van maximale aslasten en toegelaten maximale totaalgewicht (op buitenkant van de bus). 161 bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine 162 rubber strips voor bumpers 172 tubeless radiaalbanden 184 3-punts veiligheidsgordels voor bestuurders- en bijrijderszitplaat met oproll-automatiek en drukknopsluiting 506 rembekrachtiger en gescheidenremcircuit-controlelampje 507 ventilatieruitjes in cabinedeuren voorzijde 616 achteruitrijlichten (in achterlichtunits ingebouwd)(de witte lens is altijd aanwezig, maar meestal ontbreekt de rest (schakelaar in de versnellingsbak, de bedrading, de fittingen en de lampjes) 731 onbekende code. komt veel voor op eind jaren-70 bussen maar geen idee waar het voor staat... Best een luxe bus voor een standaard pickup. Je ziet zelden dat zo'n wagen voorzien is van luxe als een dagteller en een klokje :-).
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#33
|
|||
|
|||
Weet soms iemand waarvoor de m-codes
LY2 , LY4 en 720 staan bij een t2b van 78 ? Alvast bedankt ! |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik nog niet eerder gezien. Moet ik navragen. Ik ben benieuwd: hoe ziet het hele M-plaatje er uit?
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#35
|
||||
|
||||
Groepcodes LY2 en LY4 (1978)
Quote:
Bij deze de betekenis van de groepscodes LY2 en LY4: LY2 (1978) 032 050 054 074 106 161 184 LY4 (1978) 227 235 288 506 508 511 De code 720 ben ik tot nu toe alleen tegengekomen op een bus voor de Canadese markt. De codes in de serie 700-799 zijn meestal (kleine) aanpassingen afwijkend van de serieproductie. Waar ze voor staan is meestal niet duidelijk. Het is ook best mogelijk dat het een aanpassing is waar na 40 jaar niets van terug te vinden is. Dan moet je denken aan een speciaal type band of een aantekening in de kentekenpapieren. Voor alle drie de codes die hier zijn genoemd (LY2, LY4 en 720) geldt dat de betekenis doorgaans beperkt is tot 1 modeljaar. In dit geval 1978. Kom je één van deze codes tegen op een bus uit een ander modeljaar dan is de kans groot dat de betekenis volledig anders is. Ik zie dat de bus M106 (stoffen stoelbekleding), is het een bus van de Duitse overheid geweest?
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#36
|
||||
|
||||
Hallo allemaal!.
Sinds twee weken ook weer de trotse bezitter van een T2B uit '76. Kan iemand me misschien helpen ontcijferen? Het is met name de kleurcode waar ik niet uit kom. Vanwege het jaartal (1976) verwacht ik Senegal Red, maar ik kan via Google nergens vinden of dit nummer daar mee overeen komt? 62 151 418 531 547 560 616 623 930850 FSS KH6 N27 Z01 23 4 7258 146 2210 11 Alvast bedankt voor de hulp! |
#37
|
||||
|
||||
Senegal Red zou volgens http://www.type2.com/m-codes/t2colors.html G9G9 moeten zijn. Volgens die zelfde site staan de laatste 2 cijfers voor het interieur, 50 is zwart leer. Dan blijft er nog 9308 over. Ik denk dat je het in de RAL codes moet zoeken. RAL 3008 bijv. al lijkt die niet te bestaan?
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990 Golf 2 1.8 GT 1991 T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold) Golf 2 1.6 D 1988 (RIP) |
#38
|
||||
|
||||
Ik las ergens dat die 1e '9' staat voor 'special paint' . Een Westfalia heeft dat blijkbaar ook. Dan blijft er nog 308 over. Maar dat vind ik dan nergens terug.
|
#39
|
||||
|
||||
Zwart skai klopt inderdaad.
Bedankt voor het meedenken iig |
#40
|
||||
|
||||
Heb gisteren ook even gekeken. de '9' staat inderdaad voor een specifieke spuitopdracht, dus geen 'standaard' kleur.
Wat ik terug kon vinden is dat de Duitse brandweerbussen kleurcode 9300 meekregen, en dat deze gespoten zijn in RAL 3000. Dus met die redenatie: zou het RAL 3080 zijn? edit: die lijkt ook niet te bestaan?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
Last edited by Matheo : 28-03-2019 at 08:55. |