#1
|
|||
|
|||
tikkende steekassen golf 1
Goeiendag.
Ik heb laatst mijn MK1 verder verlaagd en nou tikken mijn steekassen in bochten. Is dit te verhelpen door er nieuw vet in te doen? Heb volgens mij ooit eens wat gelezen over afstandplaatjes die je tussen je steekas en lager kan doen? Weet iemand of dit bestaat en als dit bestaat waar ik dit kan vinden? Groeten. Rgolf. |
#2
|
||||
|
||||
boort de as in de bak, of vind je kineet het niet meer leuk?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
waarschijnlijk zijn je steekassen te lang waardoor hij tegen het fusee of bak aan drukt
zitten er wel originele in? |
#4
|
||||
|
||||
Heb ik ook gehad, alles iets omhoog gezet en geen last meer.. Zaten gewoon orginele in. nu nieuwe assen erop en iets omhoog. geen last meer. Weet niet of er mensen zijn die de assen versmallen en of dat een optie is?
|
#5
|
|||
|
|||
Het zijn de kineten die tikken. Door het verlagen worden de assen juist langer en dtaan ze onder een rare hoek. Er zitten orginele assen in en komt nergens tegen aan. Het is alleen in bochten dat ze tikken in de kineten.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb mijn assen om 12mm moeten inkorten
|
#7
|
||||
|
||||
Ok, is dat bij een golf 1? Want als de Assen normaal recht staan en je gaat hem verlagen zou je zeggen dat je de Assen moet verlengen ipv inkorten
|
#8
|
|||
|
|||
Ja dat was dus ook mijn idee dat ze langer worden.
|
#9
|
||||
|
||||
Als je van recht naar onder een hoek gaat, kom je te kort
Als je van een hoek naar recht gaat, heb je teveel Dat heeft Pietje bedacht; http://www.wiskundeonline.nl/lessen..._van_Pythagoras
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#10
|
||||
|
||||
Alle vier motor en bak steunen los en motor iets om . Dan krijg je iets meer ruimte. Dat was bij mij voldoende.
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel je met motor iets om? |
#12
|
|||
|
|||
De motorsteunen hebben sleufgaten. Daardoor kun je de hele motor met bak schuiven.
Is het geen gevaarlijk idee? Wat aan een kant beter komt, wordt aan de andere kant slechter. Maar de tets is heel simpel: Laat de auto op de grond staan en draai de grote wielzijdehomokineetmoer los. Pak een hamer en iets zachts (koper, alu) en sla (axiaal) op de as. Er van uitgaande dat een gezonde homokineet bakzijde ongeveer 15mm elke kant op vanuit zijn neutrale stand moet kunnen bewegen, zou je ongeveer die afstand ook met je as naar binnen moeten kunnen. Jaaa, hoeken en dit en dat.. maar het scheelt niet veel, als je het narekent. Toen ik mijn auto gebouwd heb, kon ik de assen slechts 5mm naar binnen slaan. Dat betekent dat de homokineten bakzijde al eigenlijk naar binnen staan. Iets inveren, scherpe bocht nemen, noem maar op.. en ze vreten. Daarom de assen toen 12mm laten inkorten. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
kan zijn dat de motor iets te ver naar links hangt (had ik ook) alles even los en dan een bandenlepel of iets wat er op lijkt tussen de steun en ophangpunt links op rechts om de motor iets op te schuiven |
#14
|
|||
|
|||
Ahja bedankt voor de tips! Ik ga het morgen even uittesten! Laat weten of het wat is geworden
|
#15
|
|||
|
|||
Auto nog een halve cm lager gelegt. Blok iets verschoven en voor zover ik het nu merk is het tikken weg! Bedankt!!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
|