#1
|
|||
|
|||
Olie Lampje Corrado G60
Mijn olie lampje knippert en hij zoemt.
Eerst brandje het lampje de ene keer even, dan heel lang, dan constant, even, een tijd niet, en ga zo maar door.. Het gaat om een Corrado G60 uit 1990. Vervolgens de twee sensoren vervangen, want deze zagen er best slecht uit. Dus heb beiden maar eerst vervangen aangezien het de hele wereld niet kost. En nadat ik ze vervangen had bleef het lampje constant knipperen in combinatie met de zoemer. Dus thuis de oliedruk gemeten, deze zat netjes op 1 bar stationair en 4 bar belast. Het probleem zit hem dus in de elektronica (ga ik van uit). Om te testen, beide sensoren afgekoppeld en de stekkertjes even geïsoleerd met tape zodat ze geen contact kunnen maken met de omgeving. Dit leek te werken, maar helaas gaat het lampje en de zoemer toch weer aan na zo'n 5 minuten rijden. Niet direct na het starten. Dus mijn vraag is aan jullie, waar zou het probleem kunnen zitten? Thanks! |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Had ik ook bij mijn mk1 g60 heb een golf 2 g60 klok. Daar zit de storing in. Dus nieuwe tellerunit en Probleem weg |
#3
|
||||
|
||||
heb je de oliedruk met warme motor gemeten ?
Er zijn in de g60 ook meerdere soorten sensoren gebruikt heb ik gemerkt.Ik heb eventueel wel een set liggen dat bij elkaar hoort,dan weet je zeker dat hij op de sensoren niet zit te kloten. Watvoor olie gebruik je ? Mvg Ruud info@ruud16v-g60.nl |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja oliedruk is gemeten met warme motor. Dat zou misschien wel logisch zijn kwa sensoren. Maar zelfs met afgekoppelde stekkertjes krijg ik die melding, dus dan zou het toch niet aan de sensoren kunnen liggen? Ik gebruik Castrol 10w40 olie. |
#5
|
||||
|
||||
met afgekoppelde stekkertjes krijg je juist wel de melding
|
#6
|
||||
|
||||
Jullie hebben beide bijna gelijk!
Je hebt twee sensoren; 1 aan de zijkant van de kop (lage druk) 1 aan de voorkant op het oliefilterhuis (hoge druk) Die aan de zijkant ligt aan massa maar als de motor loopt niet meer aan massa. Die loshalen om te testen is dus goed. Overigens die is voor het knipperende olielampje op contact en na het starten dat het lampje niet meer knippert. Die sensor aan de voorkant moet massa blijven maken om uit te blijven! Dus zoals Ruud al aangeeft die loshalen dan gaat die bij het rijden zeker te weten af. Als jij hem dus ter test aan de massa legt moet die uit blijven! Die aan de voorkant is die afgaat tijdens het rijden als de sensor geen massa maakt bij een x aantal bar oliedruk (dacht 2 bar weet niet zeker). Als ik het fout heb hoor ik het wel maar er behoorlijk wat uren mee bezig geweest met idd defecte printplaten in die tellerhuizen. Wat je ook in de gaten moet houden dat op heel veel onderdelen sites de verkeerde (bereik) druk oliedruksensoren worden aangeboden!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 16-06-2015 at 13:28. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is nog eens een duidelijke uitleg! Bedankt zeg! Heb de oude sensoren goed schoon gemaakt en er maar weer even terug in gedaan en aangesloten. Toen gaan rijden en gaf af en toe nog weer die melding. Maar heb hem even flink warm gereden, ook voor een lange tijd. (Even een afstand van 100 km over Duitsland geknald) Tot nu toe blijft het lampje uit. Hopelijk blijft dat ook zo! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
dat is ook een manier om te testen of alles wel goed is |