|
|||
|
|||
golf 1 gti loopt slecht en valt uit.
goedendag iedereen.
ik rijd hier al een tijdje met een golf mk1 gti uit 1983 motorcode dx heeft nooit echt lekker gelopen sinds ik hem heb maar sinds ik hem een nieuwe ontsteking en een beurtje heb gegeven loopt die alleen maar slechter. stationair draait ie ong 900 toeren valt soms even terug en blijft dan schommelen in toeren van 450 bokkend en stotend tot 2200 het volgende moment draait die volledig rustig en blijft netjes hangen. als ik file rijd of lang stationair draait loopt die niet warm maar valt wel uit en komt echt een bloedhitte uit de motorkap/kachel. bij terugschakelen valt de motor uit. maakt niet uit of deze warm of koud is. als ik hem in de vrij stand gas geef en loslaat blijft die wel lopen. al zakt hij terug tot 450 en blijft dan bokkend en stotend tot die weer 900 draait bij gas los in de versnelling hoor je plofjes maar kan nu niet echt thuisbrengen of het inlaat of uitlaat is. weet niet of het van belang is maar de brandstof pompt zoemt heel erg. heeft die altijd al gedaan. wie o wie heeft een idee? wat ik heb vervangen: volledige ontsteking (bobine rotor verdeelkap kabels en bougies) olie oliefilter luchtfilter. waar ik zelf al aan dacht; brandstofpomp en filter en evt zeefje in de tank? of zit die er niet. labdasonde onsteking optijd laten zetten inlaat eens goed schoonmaken. brand maar los. heb namelijk geen zin in onnodig dingen vervangen zonder dat het nut heeft. jeroen |
|
||||
|
||||
klep in de spinnekop dicht niet goed af? (klep kan krom zijn)
injectoren niet schoon? alle vaccuum slangen ok? |
|
|||
|
|||
Mischien een open deur, maar heb je al gekeken naar je afstelschroef (had het zelfse probleem met mn gti)
|
|
||||
|
||||
idd probleem zit vaak bij de luchtweger.
|
||||
|
||||
Heeft een DX een lambdasonde?
Mijne heeft mechanische injectie, en die van men broer ook. Bij men broer waren de injectoren vervuild , benzine filter en de spinnekop waren eenbeetje roestig. Wij hebben alles vervangen
|
||||
|
||||
dx heefd geen lambdasonde kyk is na je gasklephuis vervuiling maybe kan dam wel een oorzaak zyn
|
|
|||
|
|||
iedereen bedankt voor de reakties!
weet nu weer een beetje waar ik nog eens na kan gaan kijken hopelijk is het probleem snel verholpen |
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel je dat O-ringetje die er vergaan tussen zit :P Inlaattraject ook controleren op valselucht |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
okee hier zit een ringetje tussen wat niet meer helemaal goed kan zijn?
goede tip om hier indd ook eens te kijken |
|
|||
|
|||
nogmaals iedereen bedankt voor de reakties.
inmiddels al van alles gedaan. gasklephuis schoongemaakt gecontroleerd op luchtlekkages ed en waar nodig slangen aangedraaid enzz. injectoren reiniger in tank leeggereden en weer volgetankt en inmiddels weer halfleeg. nu loopt die weer perfect en rijd gewoon vlot door. enkel blijft die uitvallen als je gas loslaat hij valt dan zeer snel terug in de toeren en wil dan wel afremmen bij de 1000 maar blijft dan niet draaien.. bij het koude weer of warme weer geen last maar tussen de 15/20 grade buitentemp blijft die moeilijk doen ik durf zelf niet zo goed aan de spinnekop te beginnen. iemand in de buurt van breda/roosendaal die eens wil kijken? |
|
|||
|
|||
hee jeroen heb je de stappemotor al eens schoongemaakt mischien is die vervuilt
|
|
|||
|
|||
Quote:
Die zit niet op een DX motor |
|
||||
|
||||
een vriend van mij heeft een dx met zelfde probleem
bleek een houder van 1 injector te zijn, die stuk was hij had wel alle o ringen vervangen van de injectoren maar niet gezien dat 1 injector te laag zat omdat de houder stuk was tip |
|
|||
|
|||
Quote:
ow dan kan die het idd nie zijn |
|
|||
|
|||
Hoi met Dave , wel een Paar jaar later een reactie , maar wat was het nou ?
Mvg |
|
|||
|
|||
Quote:
Woehahhahahahhahaahhahahahahahahahahahahahaaaaaa