#1
|
|||
|
|||
Voller geluid Golf 1.1
Halloo,
Iemand ervaring met een K&N filter op een golf 1.1 ? Ik zou graag een voller geluid krijgen uit mijn golf 1, maar ik wil hem ook zo origineel mogelijk houden, dus ik zou er liever geen andere pot of demper onder steken. En ik heb ergens opgerakeld dat een K&N luchtfilter wel voor een zwaarder geluid kan zorgen, klopt dit ? Of is dit een hopeloos geval ? Iemand tips ? Alvast bedankt! Groet, Jeroen |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb 2 auto's met openluchtfilter gereden. Je merkt wel iets als je gas goed intrapt, maar dat kan net zo goed tussen mijn oren zitten... Ik weet niet of er verschil zit met 8v of 16v ivm open luchtfilter.
__________________
Caddy mk1 project |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb een 1.6 gehad met een Weber vervangingscarb en heb hier een K&N filter opgeschroefd....als ik er aan terugdenk krijg ik nog steeds een beetje heimwee. Was een 2traps carburateur...bij half gas was het geluid redelijk standaard, maar bij volgas heerlijk diep brommend.
Zelfde geld voor mijn Lupo 1.0. Daar had ik een 57i kitje van K&N op gemonteerd. Wat een verschil in geluid.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
ik heb een golf 1 met een 1.1 en een K&N luchtfilter. ik heb nooit met de originele gereden. dus weet het verschil niet. wel kan ik zeggen dat het leuk klinkt, vooral als je het gas vol in trapt.
|
#5
|
|||
|
|||
Je kan ook je midden demper er tussenuit halen.
Blijft de look origineel door je origineke einddemper. En dat in combi met een open filter .......dan ben je klaar. |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb ook een 1.1 met K&N openluchtfilter en rij in de winter met mijn standaard luchtfilter. En ja het verschil is goed merkbaar. Bij vol gas of deellast heb je sowieso een diepere brom in de aanzuiging.
Enig (groot) nadeel is dat je stationair en onderin een constant zuiggeluid hebt van een harde stofzuiger/tandarts zuigslang die in je mond hangt bij gaatjes boren. Althans zo vind ik het klinken. Dat geluid is vrij aanwezig en ook constant, dus kan best irritant ervaren worden. Ik vind het eigenlijk wel grappig op een 1.1. |
#7
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen, haal 1 of 2 dempers eruit en laat je einddemper erin.
Ziet hij er nog steeds origineel uit maar is hij wel ietsjes sneller en klinkt een stuk dieper, althans zo heb ik dat ervaren met mijn mk2 GTI 8v.
__________________
Past: -Golf MK2 1.8 8v EV K-Jet 1984 -Golf MK4 1.8 20vt GTI -Golf MK2 2.0 16v ABF |
#8
|
|||
|
|||
Mijn 1.1 had sowieso maar 1 demper. Ik was in de veronderstelling dat dit origineel was. Maar in ieder geval, dat maakt geen dieper/voller geluid, open filter of misschien andere carburateurs plaatsen.
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |