Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #301  
Old 24-04-2015, 22:20
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Die rode zit aan je zekeringskastkabelboom en de groene zit aan je motorkabelboom en die klik je samen in de stekker op de bobine.

Zwart zit aan de andere kant


__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #302  
Old 25-04-2015, 09:38
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Klopt Callaway, maar omdat ik de motorkabelboom apart zeker heb ik de hele zekeringkastboom niet. Vandaar dat ik niet weet waar die rood/zwart op komt.

Is dat een geschakelde plus?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #303  
Old 25-04-2015, 10:30
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Volgens mij is de zwarte draad circuit 15 + geschakeld
En de rode en groene zitten op min van de bobine
Die schakelen de hall (groen)en toerenteller (rood)
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------

Last edited by callaway : 26-04-2015 at 08:12. Reason: Fout in tekst
Reply With Quote
  #304  
Old 25-04-2015, 11:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Bij mij zit die stekker ook zo. Moet goed komen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #305  
Old 25-04-2015, 13:48
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Wat is de rode draad dan die ook op dezelfde stekker zit als de groene? Waar gaat die rode draad naar toe.
want die kan ik even niet plaatsen..
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #306  
Old 25-04-2015, 18:11
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

rood/zwartedraad is van de toerenteller volgens mij.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #307  
Old 25-04-2015, 21:47
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Ja inderdaad zwart rood is toerenteller.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #308  
Old 26-04-2015, 08:27
callaway's Avatar
callaway callaway is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 349
Default

Ik heb nog wel een oud type zekeringkast kabelboom liggen van een DX op webers, dus alles kjet eraf geknipt.

Als je die eens ophaalt(+/- 20km) en de g60 boom aansluit volgens schema dan MOET ie lopen.
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM
--------------
1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS
1991 Golf Cabriolet Sportline.
--------------
Reply With Quote
  #309  
Old 10-05-2015, 20:17
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Kleine update van mijn kant.

Na een week Wörthersee, welke wederom fantastisch was, ben ik gisteren thuis gekomen.

Een dag voordat ik wegging kreeg ik de ECU binnen van Gertjan die ik mocht lenen. Deze aangesloten en mijn pomp slaat aan. Dus mijn eigen ECU zal kapot zijn.

Maar nu kom ik bij het probleem dat ik geen vonk heb.
Op de bobine heb ik 15+ en 1.

Op de 15+ heb ik een geschakelde plus en op de 1 de groene kabel van mijn G60 kabelboom.

Dus ik moet weer eens verder kijken.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #310  
Old 10-05-2015, 20:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Even meten of je tijdens het starten wel stroom op die draden hebt. Sommige geschakelde + aansluitingen vallen weg tijdens het starten en dan heb je geen vonk en geen inspuiting.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #311  
Old 12-05-2015, 11:32
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Dat klopt inderdaad! Dat was bij mijn golf 1 cabrio met G60 ook 2 maanden terug
Alles doormeten en nakijken en de plus viel bij de gemaakte verbinding ook weg bij starten waardoor ( in mijn geval) de benzinepomp stopte tijdens starten.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #312  
Old 12-05-2015, 12:25
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Wat Johan zei heb ik gecontroleerd. Mijn geschakelde plus valt niet weg tijdens het starten. Wel kwam ik er achter dat ik wel een vonk heb op de kabel van de bobine naar de stroomverdeler.

Dus morgen een stroomverdelerkap en rotor bestellen.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #313  
Old 12-05-2015, 12:32
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Morgen of overmorgen even een filmpje dan met een dikke grijns
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #314  
Old 12-05-2015, 19:30
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Goed om te horen dat m'n ECU van pas komt
Reply With Quote
  #315  
Old 16-05-2015, 18:54
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Kleine update





Beetje mistig, maar dat is een goed teken denk ik zo
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #316  
Old 16-05-2015, 19:09
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Kijk mooi werk. Dus mijn tekening klopte wel ☺ dus nu snel afbouwen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #317  
Old 16-05-2015, 19:12
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Ja zeker Stefan!!

Hij tikt nog her en der en m'n acculampje brandt nog in m'n dashboard, maar hij loopt.

Ik wil nu alvast iedereen super erg bedanken voor het meedenken en helpen. Toch gek dat een forum je gemotiveerd houdt. Ik heb al enkele keren de handdoek in de ring gegooid en steeds werd er gezegd wat ik moest doen en kwam ik een stapje verder.

Vooral Stefan (pewivwteam) wil ik heel erg bedanken voor de schema's en online hulp
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #318  
Old 16-05-2015, 19:16
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Geen probleem graag gedaan.
Ff het draadje (blauw) wat van je dynamo komt verbinden met het blauwe draadje bij je pluspool van je accu. Dan is dat ook opgelost.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #319  
Old 16-05-2015, 19:30
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Ik zag net dat hij niet bijlaadt met de multimeter. Dus even kijken zo
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
  #320  
Old 17-05-2015, 19:13
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Nog gelukt?
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum