#21
|
|||
|
|||
Jammer dat er niet meer foto's van deze auto beschikbaar zijn. Maar als hij echt van A tot Z in nieuwstaat is gerestaureerd dan is hij het wel waard. Ik bedoel dan ook echt serieus gerestaureerd en niet half/half. Beetje overspuiten en blokje opkuisen kan iedereen wel. Om een auto echt serieus te restaureren, en dan maakt het niet uit of het een VW is of een Porsche, kost gewoon ongelooflijk veel geld en vooral tijd (en tijd is geld). Mijn idee is dat de verkoper van deze 16S hem heeft gekocht voor 12.000 paar jaar geleden en hem heeft gerestaureerd voor 13.000 (alleen onderdelen, revisie en spuitwerk, want dat was ik ook al kwijt) en de tijd die hij bezig is geweest heeft hij niet gerekend. Kom je samen uit op 25000. Zit nog 5000 tussen voor zijn arbeid aan de auto. Stel je kan nog 2000 afdingen, dan is het nog 3000 euro. Dan heb je gewoon een slecht uurloon als je 500 uur in je auto hebt gestoken. Maar ik vind hem eigenlijk toch ook te duur. En aan de ander kant koop maar eens een nieuwe Mini Cooper S ben je kaal ook 30.000 kwijt. Maar dan na 5 of 10 jaar vergaat het lachen je wel en kun je hem alleen nog kwijt voor 4 of 5 keer minder. Dan vind ik deze Oettinger toch weer niet ze heel gek.
|
#22
|
|||
|
|||
Vind 30 teveel geld voor een 16s oettinger. Verkoper schrijft dat ie verder geen foto's stuurt. Best arrogant, potentiële kopers voor zo iets wonen meestal niet om de hoek en kunnen overal vandaan komen. En ik zou toch echt niet vanuit NL daarheen kachelen op basis van een paar lousy foto's en beschrijving. Dit zou ook best een 'prijs/waarde peilen' advertentie zijn, net zoals laatst met die Limited.
|
#23
|
|||
|
|||
Rekenen er serieus nog mensen in Guldens?
__________________
Bedrockers CC. |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Florijnen zelfs...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#25
|
|||
|
|||
Ik herken mezelf een beetje in dit soort verkoper, voor 25000 Mogen ze mijn golfje ook kopen anders blijft ie lekker van mezelf, hoeft zeker niet weg maar voor het juiste bedrag is alles te koop.
En als je zo een bedrag er tegen aan wil gooien, ga je kijken naar de wagen zelf, waar die ook staat.
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |
#26
|
|||
|
|||
Weet niet hoe t jou dagelijks vergaat, maar ik heb geen tijd om (in een aantal gevallen dan zeker) voor Jan Lul heel Europa door te rijden op zoek naar die ene Oettinger...
|
#27
|
||||
|
||||
@Etino - Met de inflatie is dat omgerekend zo'n €13.000,- en een paar honderd euro wisselgeld.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#28
|
|||
|
|||
@nielsdub, als je voor een exclusieve auto zoveel geld moet betalen dan plan je dat gewoon mee in. Heb jij daar geen tijd voor, dan wil je hem niet graag genoeg.
Anders had jij er wel tijd gemaakt ervoor!!!! |
#29
|
|||
|
|||
@wesley, ik zeg nergens dat ik een Oettinger wil / zoek en ook niet dat ik er überhaupt zoveel geld voor zou willen betalen. Sterker nog, zie #22....
En zou het wel zo zijn dan zou ik er zeker tijd voor vrij maken, maar dan alleen nadat ik voor 95% zeker zou zijn dat ik met de auto huiswaarts zou gaan. Ik draai m dus ff om: als ik serieus zou zijn met het te koop aanbieden van een dergelijke exclusieve auto, dan zou ik ten eerste zorgen voor meer en beter foto materiaal dan de 3 gratis foto's (wat dat extra kost zit wel in de marge dan hè) en een betere advertentietekst. Dat je prijs vast is vind ik prima. Maar als je in de tekst al zet dat je geen aanvullend fotomateriaal beschikbaar hebt, dan haak ik af. Zelfde met verhalen van "mag weg, moet niet, staat niet in de weg, eet geen brood etc". Ik vind dat de grootste bullshit die er is. Je zet die auto toch niet voor niks te koop? |
#30
|
||||
|
||||
Wat een gedrocht, geef er nog geen 300 voor
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk mensen dit is nou een ECHTE liefhebber die niet loopt te zeiken over een 'te hoge' vraagprijs
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#32
|
|||
|
|||
Oh, maakt dat het onderscheid?.... Dan heb ik het zeker niet begrepen
En hoezo zeiken? Mensen geven hun mening over de advertenie in zijn algemeenheid en de auto in het bijzonder. Daar heb je namelijk dit soort forums voor... En meningen kunnen nu eenmaal van persoon tot persoon verschillen. Maar of dat je nu wel of niet kwalificeert tot ECHTE liefhebber? Dacht het niet...Ik ben wel klaar met deze nutteloze discussie en JA ook dat is een mening . |
#33
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is natuurlijk onzin, omdat hij EERLIJK zegt dat hij hem niet kan betalen, wil hij hem wel in de schuur zetten die hij ook nog moet bouwen. Dat is gewoon mooi vinden van een auto. Als hij er 50 voor had gevragen , had hij waarschijnlijk hetzelfde gezegd.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Beetje vreemd dit, we zitten niet op Marktplaats waar iedereen 1/10de van de oorspronkelijk prijs bied he. Niet te vergeten dat ook die Oettinger eigenlijk gewoon maar een opgefokte Golf 1 is, waar er toen 6,8 miljoen van gebouwd zijn. Dat ie zeldzamer is door de uitvoering of omdat ie professioneel gebouwd is incl. type plaatje, dat begrijp ik verder wel maar uiteindelijk is en blijft het een Golf 1. En zolang je een Golf 1 voor 1000 euro kan kopen, tja, voor 29k kan je een bom van een motor bouwen die een echte Oettinger voor ontbijt opeet. Deze Oettinger, Mk2 Limited's en andere zeer zeldzame wagens waren ooit rijder wagens, nu zijn het handelaars/collector wagens. Juist omdat ze veel meer waard worden, durven mensen er niet of amper in te rijden om hun investering te beschermen, begrijpelijk maar ook zonde. |
#35
|
||||
|
||||
Ik meng me verder nooit in dit soort discussies omdat het immer een gebed zonder end is
Maar wanneer je incidenteel wat olie op het vuur gooit, komen de grootste vrekken altijd weer bovendrijven. De meeste Hollanders zijn nu eenmaal gierig, zou je daarom je nek breken over de Mistubishi Outlanders PHEV, vanwege de lage bijtelling wellicht ?? Ik heb de centen niet, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik zou het zeker over hebben voor een originele mk 1 Oettinger of een mk 2 Limited. Einde discussie!
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily' Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily' |
#36
|
||||
|
||||
En Het begon zo vredig met een klein meningsverschil..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Dan vind ik het nog steeds vreemd waarom je dan überhaupt een opmerking maakt waarop je commentaar of opmerkingen kan verwachten. En 30k ervoor over hebben, is uiteraard per persoon anders. Ik zou er eigenlijk niet meer mee durven rijden om zoiets zeldzaams mogelijk in de prak te rijden. |
#38
|
|||
|
|||
Dat is het 'm juist je wil het of je wil het niet, als dagelijkse wagen zal de huidige eigenaar ( en toekomstige ) hem zeker niet zien, daarvoor is hij gewoon te uitzonderlijk, (al is het ook niet mijn ding).
Mijn golfje komt ook niet buiten bij slecht weer, sterker nog heb hem helemaal niet nodig (het is en blijft een hebbeding), hij komt gewoon buiten als ik er zin in heb en dan stijgt, alvast de persoonlijke, waarde nou eenmaal. Zoek je iets waar je dagelijks betaalbaar mee kan raggen, kan je niet zo exclusief gaan, of je bent schatrijk natuurlijk. En de prijzen zijn in alles gestegen, eten, drinken, huizen, auto's enz..., wie betaalde 20 jaar geleden 40 euro, 88 gulden, 1614 bfr maandelijks aan telefoon, niemand!!
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |
#39
|
|||
|
|||
Einde discussie? Dacht t niet. Door die Outlander er in te betrekken maak je t voor mij persoonlijk. Ik reageer er daarom toch ff op. Ja, je wordt bijna op elke straathoek omver gereden door zo'n ding. En ja, dat komt uiteraard door de fiscale voordelen die er aan kleven. Welk ander normaal denkend mens zou anders in zo'n ding van 1800 kg gaan rijden? t Gros van de leaserijders kijkt alleen naar de bijtelling. Daar wordt never nooit een stekker in gestoken. Op benzine rijd je 1 op 11 of 12 met dat ding. Hoezo minder belastend voor het milieu? Dat ik er in eentje rijd heeft niks met gierigheid te maken. Ding is gewoon betaald. Ik heb besloten dat ik nu eens een keer gebruik ga maken van de -dit keer- gunstige regeltjes van onze overheid en dat strekt verder dan alleen de bijtelling. Over 5 jaar heeft die PHEV mij netto ongeveer een halve Golf Limited gekost. Duidelijk nu? Overigens ben ik wel retejaloers op jouw eikeltjesgroene 16 klepper, dat dan weer wel... Ben ik nu ook een ECHTE liefhebber, please?
|
#40
|
||||
|
||||
|