|
|||
|
|||
En inmiddels al een verzekering uitgezocht?
Ik heb het idee dat ze bij Interpolis gewoon niet (willen) begrijpen wat jij wil? Vraag iemand anders aan de lijn. Een rondje verzekeringen opbellen en informeren naar de mogelijkheden kan zowiezo geen kwaad. Leg rustig uit wat je situatie is en wat je wil. Volgens mij is dat dit: "Jij hebt een oude golf cabrio opgeknapt en wil die all risk verzekeren tegen een taxatiewaarde. Het is jou enige auto en je wil geen kilometerbeperking". Vervolgens vraag je: Wat zijn bij jullie de mogelijkheden? Dan zullen ze jou zelf wel vertellen wat wel en niet kan. Er zijn mogelijkheden, want 10 jaar terug in de 2f2f tijd, kon je ook een 10 jaar oude auto met vier x de dagwaarde aan polyester bodykits, neon en airride naar taxatiewaarde verzekeren. Als je je cabrio op naam van je ouders verzekerd dan is het heel waarschijnlijk wel een tweede auto en zul je ook makkelijker van een (semi) oldtimerverzekering gebruik kunnen maken. Vraag je ook af of je wel per se all risk wil? Mijn cabrio is als semi oldtimer verzekerd naar taxatiewaarde, maar dan WA+ diefstal. Rij ik hem zelf dubbel dan is dat pech voor mij. Is de schade de schuld van een ander dan geldt mijn taxatierapport. Tip voor je taxatierapport. Laat er niet een idioot hoog bedrag in zetten, maar hou dat gewoon realistisch. Een hoog taxatiebedrag, betekend ook een hogere premi voor je verzekering.