#21
|
|||
|
|||
Mijn glazen bol zegt mij dat ze over 10 jaar nog veel duurder zijn dan dit.
Prachtige auto, helaas alleen weggelegd voor de dikkere portemonee. Als hij maar goed terecht komt, dan boeit het niet in welk land vind ik.
__________________
Bedrockers CC. |
#22
|
|||
|
|||
Rallyegolf
Quote:
De looks uit die jaren vind je nu niet meer op dure en sportieve auto's ! Neem bv de lancia delta hf integrale of de bmw m3 ( e30 ) of de audi oerquatro en natuurlijk de rallyegolf !! Iedereen kijkt je na met zo'n auto en dat bestaat bijna niet meer ! |
#23
|
|||
|
|||
@Misha,voor 25.000 kun je bar weinig laten bouwen,ik ben dit al bijna kwijt aan het laswerk/dompelen en spuiten en dan heb ik het nog niet eens over de motor en bak
Ik ben bang dat als ik straks klaar ben rond de 55 a 60K kwijt ben Ik denk dan een g60 blok met 300 pk daar ben je alleen al tegen de 10k aan kwijt En een 964 voor 25k ik ben bang dat je die niet meer gaat vinden,of het moet een hok zijn waar je alsnog een kapitaal tegenaan moet gooien om hem netjes te krijgen |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Looks is ook een kwestie van periodes. Het is logisch dat auto's er in 2015 anders uitzien dan in 1990, dat is trendgevoelig. Al die auto's die je opnoemt hebben boxed fenders, iets uit die tijd. Tegenwoordig is het weer wat anders wat herkenbaar is, overigens zie je de boxed fenders bij de hedendaagse top-Audi's ook weer terugkeren. Heeft alles met voorkeur te maken, jij wordt wappie van een Rallye, Pietje van een Veyron, Klaasje van een Impreza en Hansje geeft nergens niks om want die rijdt een Dacia.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
www.dubclub-online.nl |
#26
|
|||
|
|||
De meeste mensen die ik spreek verklaren mij überhaupt voor gek wat ik allemaal met "mijn" golfje doe,voor ons is het een bepaald gevoel wat wij erbij hebben
Of ik moet het mis hebben? Hahaha als ik de reactie van Misha lees dan denk ik dat de meeste mij hier dus ook wel voor gek verklaren Last edited by skywalker38 : 17-03-2015 at 19:30. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
En wat wordt je nieuwe project, weer een Porsche?
__________________
Jubi Mk3 |
#28
|
||||
|
||||
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen de auto's die gezocht worden voor in een verzameling of een liefhebbers-auto zoals deze.
Voor in een verzameling is deze te ver bij het origineel vandaan, maar een liefhebber van een bijzondere Rallye kan hem voor dit geld bij lange na niet bouwen, en zal hier waarschijnlijk een goede auto aan hebben. Het is met dergelijke auto's vaak lastig om iemand te vinden met de zelfde smaak wat erg persoonlijk is en dan ook nog eens dit geld te besteden heeft en het er ook daadwerkelijk voor over heeft. |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Niet iedereen wil een auto om te worden nagekeken Ik heb een Ferrari waar ik niet echt naar omkijk en steek toch meer geld en tijd in mijn mk2 dan hier boven genoemd. Hier voor zou ik nog een Ferrari kunnen kopen, maar die auto staat mij prima in de schuur en kan mij niet echt bekoren en om aandacht zit ik ook al niet verlegen. De Golf word ik gelukkig van, onverklaarbaar waar Last edited by DutchBuild : 17-03-2015 at 20:00. |
#30
|
||||
|
||||
Quote:
Vele gekken met met jouw Wat veel mensen niet zien is dat er meer is dan alleen de auto. Het is ook een soort van sub-cultuur die aan dit merk vast zit. Zo heb ik veel vrienden met een oude VW zodat we hier over kunnen ouwehoeren, met zijn allen op zoek gaan voor de juiste onderdelen, elkaar bellen voor als we wat moois hebben gezien/gevonden of omdat we weer iets hebben bedacht waardoor de auto beter zal presteren enz enz. Onbetaalbaar Last edited by DutchBuild : 17-03-2015 at 20:10. |
#31
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk omdat je hem aan het bouwen bent en je kindje is geworden
Ferrari is gebouwd (door een pastani) en niet door jou, zit je ziel dan ook niet in Herken hetzelfde in mijn bus ... Pa en vrienden lopen schuren, meegeholpen met vanalles en nog wat, vrouw wat interieur spullen gedaan, gordijnen ed.. Kids hebben met verf hun handjes vereeuwigd op de airbox.. Priceless.. |
#32
|
|||
|
|||
Heb zelf aan paar golfjes 1 gti en de mensen die met me meerijden en die vroeger ook golf 1 gti hebben gereden of hebben meegereden zeggen allemaal het zelfde: die geur van het interieur van de auto die herken je na 10 of 20 jaar nog steeds en brengt veel herinneringen boven.
|
#33
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is wat ik bedoel idd |
#34
|
||||
|
||||
@misha
met alle respect, in een golf rallye, of bijv. een verlaagd kevertje of weet ik veel wat (dan heb ik het niet over bijv. een golfje mk2 1.3) word je toch zeker wel net zo nagekeken als in een lamborghini. er zijn zelfs best wel wat mensen bij die de verlaagde kever liever zien dan een lamborghini. dus minder aandacht dan in een lambo krijg je sowieso niet.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb momenteel ook weer veel werk uit Engeland door de stand van de Pond tegenover de lage Euro. 25000 Euro = 17959 GBP waardoor ik goed kan begrijpen dat deze Rallye naar Engeland zal gaan. Ik begrijp dat het af hebben van de auto tevens het einde van de hobby is Mooie auto trouwens |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
@Wessel, ik heb van alles gehad.. simpel spul, mk2/mk1 1.3/1.6, maar ook patina kevertjes en bijvoorbeeld ook 'n Rallye.. maar mijn ervaring met al die auto's is echt niet dat ik nou in nekkendraaiers rondrij vergelijkbaar met Lambo's, Ferrari's of Pagani's en al dat spul. Als er zo'n extreem ding voorbij komt dan springt iedereen op, toen ik met die Rallye rondreed waren er maar weinig mensen die 2 keer keken bij zo'n auto. Kevers is dat wat extremer maar dit is ook wel een veel opvallendere verschijning, wijkt veel meer af van het standaard straatbeeld zoals een super-exoot dat ook doet. Een Rallye is daarentegen voor het ongetrainde oog gewoon een oude Golf waarvan ze 't vreemder vinden dat hij überhaupt nog rijdt ipv dat hij op de sloop staat. Quote:
__________________
www.dubclub-online.nl |
#37
|
|||
|
|||
Je bent snel op je pik getrapt kerel,hoor jij mij zeggen dat niemand hier op het forum niets fatsoenlijks rijdt?
Ik refereer op de Rallye van Jan die kun je nooit voor dat bedrag kan klaarmaken,dat bedoelde ik,per slot van rekening ging de discussie in eerste instantie daarover En wat betreft de uitspraak dat je voor 25k weinig kunt bouwen daar blijf ik inderdaad bij,natuurlijk kun je voor minder een mooie auto bouwen,maar dan praat je niet over motorsport gerelateerd ga jij maar eens informeren bij Emming of Hurricane om een serieus blokje te laten bouwen,dan praten we verder Last edited by skywalker38 : 17-03-2015 at 23:28. |
#38
|
|||
|
|||
Misha kan z'n kinderbijslag wel vergeten, door al dat getrappel op z'n pik....
__________________
Quote:
|
#39
|
||||
|
||||
Waarom zou ik op mijn pik getrapt zijn? Ik reageer inhoudelijk als zijnde een van de vele die geen tientallen duizenden euro's in een auto pompt, niet veel meer. Zo'n aangebrande reactie doet mij eerder het omgekeerde vermoeden. Er zijn maar weinig mensen die zo'n motor laten bouwen, het gaat hier nergens over specifiek motorsport gerelateerde auto's of projecten dus (nogmaals) die uitspraak van 25k vind ik gewoon zwaar misplaatst. Denk dat de meeste een gat in de lucht springen als ze zo'n budget zouden hebben, en die rijden nu ook gewoon toffe en fatsoenlijke auto's.
Zoals ik al zei, iedereen heeft zijn eigen invulling aan de hobby. Voor de een is een ton nog niet voldoende om een leuke Mk2 te bouwen en de andere is zo gelukkig als een kind met een Golfje van 1500 euro. Prima toch?
__________________
www.dubclub-online.nl |
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb Skywalker aan de telefoon gehad en dit is echt anders bedoeld dan word opgevat. Hij doelde op de Golf Rallye waar dit topic eigenlijk ook nog steeds over gaat. Een auto als deze bouw je niet voor 25 waardoor deze vast wel interessant kan zijn voor iemand die dan waar heeft voor zijn geld ondanks dat dit veel geld is. De motor van deze Rallye is serious klaar gemaakt wat al een grote kostepost is waar Michel op doelde als zijnde motorsport omdat 300pk uit een 8V G60 een serious goede prestatie is met de daarbij behorende kosten. Er zit heel veel verschil in hoe mensen een auto klaar maken, maar de top betaald tegenwoordig erg veel geld voor een goede restauratie en spuitbeurt, maar reken ook eens alle delen bij elkaar op zoals een goede schroefset ipv een Sjaakie, een set dikke remmen en een motor met bewerkte cilinderkop, andere nokkenassen, zuigers, drijfstangen en een versterkte koppeling van een goed merk enz enz en dat bij elkaar opgeteld is het ineens heel ander geld wat er onder de streep staat. De motorsteunen zie ik er van Vibra Technics op zitten en kosten alleen al rond 400 Euro om maar een voorbeeld te noemen, waar een ander 2 schroefsetjes voor kan kopen. Er zit gewoon heel veel verschil ik kosten tussen een auto zoals hier te koop staat en een redelijke auto op een sjaakie set met een paar dikke wielen die er allicht mooi uit ziet op de foto's. Budget maakt niet uit voor wat het gelukkig zijn betreft en daar gaat het nu helemaal niet over. Het verhaal gaat over deze Rallye waarvan duidelijk is dat dit er 1 is waar boven gemiddeld veel tijd en geld in is gestoken en het verschil maakt met de doorsnee auto's waardoor deze vraagprijs wel te verklaren is en je zo'n zelfde auto nooit kan bouwen voor deze vraagprijs Last edited by DutchBuild : 18-03-2015 at 09:20. |