#261
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.berg-cup.de/de/download/...d-22012015.html |
#262
|
||||
|
||||
Ik heb ik er ook weer wat aan kunnen werken gelukkig
Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 17:04. |
#263
|
||||
|
||||
Geniaal topic met geniale werkzaamheden aan een MKII. Ik hoop ooit ook nog eens de ruimte en middelen te hebben om zoiets te mogen doen!
Wel erg vervelend dat ze de reglementen steeds veranderen waardoor je niet kunt doen wat je wilt. Je kunt natuurlijk ook gewoon die heerlijke 5 pitter erin hangen met het juweeltje van de seq6 erachter en daarmee regelmatig trackdays afgaan. de Nordschleife is ook vlakbij, toch? kun je daar even wat ervaring opdoen met circuitrijden en als het dan toch wat blijkt te zijn voor je, kun je altijd nog een auto bouwen die wel aan FIA restricties voldoet. daarnaast is het eigenlijk ook zonde dat je een motor met bak hebt waar een speciaal voor de race ontwikkeld schakelsysteem tussen zit. ik veronderstel dat je enige (particulier) in Nederland bent met zulke hard,- en software. dat alleen al maakt deze auto uniek in alle opzichten. Ik blijf dit topic vol verwondering volgen. Heel veel succes ermee!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#264
|
||||
|
||||
Tijdje uit het oog maar zie al weer mooie vorderingen Wilco! Wat blijft de koets gaaf in deze staat.
Erg spijtig te lezen dat ze de regelementen om gooien, zo kun je wel jaarlijks bezig blijven en is de lol er als particulier gauw vanaf. (wat een domper) Hoe is het met de projecten ? Druk bezig voor klanten neem ik aan. Valt dat goed te combineren met je gezondheid ook? Hopelijk gaat het al een stuk beter met je. Succes daar !
__________________
Corrado.:R32 |
#265
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat ik natuurlijk maar weinig vrije tijd heb, gaat het niet zo vlot. Vooral omdat ze nu bezig zijn met het omgooien van de regels omdat ze 1 lijn willen trekken voor heel Europa en mijn project wat traag verloopt, zit ik steeds weer met nieuwe problemen die mijn plan in de war gooien. De motor/techniek keuze ligt er moeilijk omdat ik niet tegen mijn eigen klanten wil concurreren. De 4-cilinder turbo geeft mij het grote voordeel dat ik deze voor nog geen enkele klant heb gebouwd waardoor ik geen concurrent zal zijn. De TTRS is het makkelijkst omdat deze al klaar is en ik ook nog heb staan, maar ik ben bang dat als deze auto daadwerkelijk snel zal zijn, er al snel geroepen zal worden dat het komt door er zo'n dure motor die er dan in zit tot tegenstelling van een oud TDI onderblok met ABF 16V kop met turbo waar toch meer kunde voor nodig is om deze serious snel te maken Officieel bouw ik deze voor mijzelf als priveteer, maar dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk gezien de mensen en bedrijven die ik achter mij heb staan wat toch via het bedrijf is opgedaan. Een priveteer zal ook niet zo maar even wat delen kunnen bestellen bij Audi of VW Motorsport zoals ik dat wel doe. Ook helpen deze bedrijven mij met de juiste info en advies etc. Ik geef dan ook eerlijk toe dat dit niet gelijk is aan iemand die een dergelijke auto als hobby bouwt in een kleine garage met beperkte gereedschappen enz. De Nordschleife ga ik niet op met een volledig doorgelaste en met rolkooi voorziene auto omdat deze baan erg slecht is voor een auto die juist erg stijf is gemaakt. Last edited by DutchBuild : 11-03-2015 at 21:17. |
#266
|
||||
|
||||
Begrijpelijk dat je niet wil concurreren met je klanten.
Maar ik merk wel dat je je altijd heeeeel veel aantrekt van wat andere mensen vinden of zeggen. Doe gewoon eens wat JIJ leuk vind om te doen en wat JIJ plezierig vind. Niet wat andere vinden. No offence verder hoor!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#267
|
||||
|
||||
Ik begrijp dat je er zo instaat. Het blok waar je nu mee bezig bent vraagt inderdaad om een heleboel extra kennis, uitzoekwerk en is een geweldige uitdaging :-) ben het stiekem ook eens met KennyH. Lekker doen waar je zelf zin in hebt en die fijn huilende 5 cilinder erin
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#268
|
||||
|
||||
en over concureren met je eigen klanten moet je je niet druk maken , je zorgt dat jou motor nog wat sneller is dan moeten zij gaan concureren tegen jou :-)
gewoon je eigen ding doen of het nu een 4 of 5 cilinder wordt, dat maakt niet uit een topproject wordt het toch al |
#269
|
||||
|
||||
Quote:
Snap dat je het niet wil maar als ik het zo lees mag je dus wel met 2 g-laders rijden, begrijp ik dat goed? |
#270
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals anderen hier ook al op hebben gereageerd, heb je hier wel een punt idd Ik vind het belangrijk dat ik niemand tegen de schenen schop en dat de klanten denken dat ik voor mijzelf een betere auto zal bouwen wat ik niet doe en ook niet zou willen. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik er de Time Attack mee rijden omdat dit toch wel als enige overblijft voor mij. Ik ga rustig verder met de koets en het is in elk geval zeker dat de radiateur achter in word geplaatst en de auto voorzien word van een Sequentiele 6-bak met 4x4. Verder laat ik het even bezinken al heb ik wel heel veel plezier met het bouwen van de 4-cilinder zoals hij ook in de rallycross word gebruikt. |
#271
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind dit een erg rare regel omdat de turbo alleen maar verder is doorontwikkeld en de G-Lader al lang niet meer gebruikt word. Zij hadden beter alleen het onderscheid kunnen maken tussen geblazen of atmosferische motoren, erg flauw dit 2 G-laders zou misschien wel mogen, maar ik heb deze auto's met G-Lader juist bewust genegeerd eigenlijk, puur omdat ik niet achter deze techniek sta |
#272
|
||||
|
||||
Afgelopen Maandag een mooi pakketje ontvangen, alsof de duvel er mee speelt
Ik heb een nieuwe TT-RS Cilinderkop kunnen kopen compleet met de kleppen, tuimelaars en nokkenassen enz Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 17:01. |
#273
|
||||
|
||||
mooie aanwinst Wilco
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#274
|
|||
|
|||
Niet twijfelen, die 5-cilinder steken
|
#275
|
||||
|
||||
Quote:
Het was de bedoeling om de Seat Leon te bouwen met de TTRS-motor, maar hij begon mij steeds meer tegen te staan omdat ik geen Supercopa Look A'like wilde bouwen. Waarschijnlijk gaat de Leon naar Engeland om daar door iemand anders afgebouwd te worden zodat ik mij volledig bezig kan houden met de mk2. Als de Leon niet verkocht word, gaat hij bij mij de hoek in zodat ik er mee verder kan als de mk2 klaar is. Ik bouw de mk2 dan ook zo dat de motor met bak etc. overgehangen kan worden in de auto's zoals de Leon. Omdat ik niet meer mee kan doen met de berg cup, ga ik verder waar ik mee ben begonnen, de TT-RS motor Ik ga geen rekening meer houden met de regels zoals voor de berg cup, want zij veranderen vaak waar ik steeds in mee wilde gaan, maar ben daar helemaal klaar mee. Ook Skywalker kan niet meer mee doen waardoor we ons meer gaan richt op de Time Attack zodat we veel vrijer zijn met het bouwen. |
#276
|
||||
|
||||
Toch weer wat werk gedaan ondanks dat ik maar weinig tijd heb
De tunnel is af en kan ik eindelijk in de Golf gaan lassen. Het duurt lang, maar ik steek ook erg veel tijd in het netjes maken wat eigenlijk wat overdreven is voor een race-auto. Ik vind vooral het bouwen het leukst waardoor ik mij niet zo druk maak om de tijd voor wanneer hij af zal zijn. Ik heb er al wat gaatjes in geboord om straks te kunnen proplassen. Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 17:05. |
#277
|
||||
|
||||
Mooie tunnel hoor!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#278
|
||||
|
||||
Beter dat je hem niet meer klaar gaat maken voor Bergrennen, Wilco!
Het is een hele mooie klasse, maar als je daardoor je auto moet gaan bouwen volgens allemaal regels, dan was ik er ook gauw klaar mee geweest. Gewoon een dikke racer bouwen naar eigen smaak en gevoel en dan lekker kilometers maken tijdens trackdays lijkt me veel beter. En na flink wat ervaring is Time Attack inderdaad een goede optie. Geen regeltjes wat betreft het project..gewoon inschrijven voor de Extreme klasse en dan is volgens mij alles mogelijk toch? Vorige week nog een aantal 2.5 5cil Turbo`s horen rijden op TT Assen...klinkt goed!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#279
|
||||
|
||||
Quote:
In Engeland is er een Time Attack speciaal voor de Youngtimers wat mij erg aansprak, maar om elke keer weer naar Engeland te rijden, mwa wie weet Gisteren nog op Zandvoort wezen kijken, en het is wel een kleine deelnemersveld en alles is slecht geregeld. Het meeste plezier lijk ik van het bouwen te hebben, en dat is natuurlijk het leukst met zo min mogelijk regels waardoor ik mij meer bezig kan houden met het ontwikkelen en toepassen van de bedachte verbeteringen. Ik ga weer verder met de TT-RS motor omdat ik dit de mooiste motor vind voor als ik mag kiezen zonder dat er regels zijn. Ik heb idd de door jouw geplaatste foto's gezien waarvan ik dacht dat er een TT-RS bij zit Ik heb een nieuwe cilinderkop kunnen kopen en wil daar nog een nieuw onderblok met krukas bij kopen zodat ik daar andere zuigers en drijfstangen in kan zetten. De Loba LB500 turbo is perfect en ga ik niet veranderen naar groter omdat dit anders ten koste gaat van de response enz. Ik wil van het FSI af en heb nu een offerte lopen voor maken/frezen van het door ons zelf ontwikkelde inlaatspruitstuk die het tussenstuk zal vervangen voor een deel met hier in dubbele injectoren. KMS zal waarschijnlijk het werk gaan doen. Ik kan met origineel gaan rijden, maar het FSI systeem zit mij niet lekker omdat hier te veel nadelen aan kleven en vooral voor sportdoeleinden. Ook ben ik bezig met nieuwe motorsteunen die ik wil integreren in de rolkooi omdat ik een soort van spaceframe in een bestaande body wil gaan bouwen, puur om hem op kenteken te kunnen houden. |
#280
|
||||
|
||||
Afgelopen zaterdag weer wat kunnen werken aan de Golf
Het gat voor het schakelmechanisme heb ik dicht gelast omdat deze niet meer nodig is: Het is wat lastig te zien op de foto's, maar er zaten wat lelijke deuken aan de achterzijde van de vloerplaten wat eigenlijk bij elke mk2 wel het geval is. Deze moeten weer netjes worden en heb ze weer aardig in model gekregen: Omdat ik niet kon lassen waar ik de auto nu heb staan, ben ik alvast begonnen met het er uitslijpen van delen die niet meer nodig zijn, of anders worden: Ik ben nog niet helemaal klaar met het verwijderen van de dashboardbalk en de 2 stoelframe-balkjes en hoop deze volgende week af te hebben zodat ik kan beginnen met het er in lassen van de tunnel waar ik veel zin in heb Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 17:10. |