#21
|
||||
|
||||
MTDI pomp by dieselgenius Da BRT....
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#22
|
||||
|
||||
Is die al klaar...?
__________________
Dodge RAM 1500 |
#23
|
||||
|
||||
Joep neemt zijn tijd. Als diesels niet meer op de weg mogen is zijn 90 waarschijnlijk klaar (Grapje Joep...)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#24
|
||||
|
||||
Jawel! Hij is bijna klaar! Inderdaad zal het binennkort wel verboden, of heel duur gaan worden Bert...
Heb alles gebalanceerd, kop getuned, bijna alle delen nieuw. Behalve blok, kop, krukas,zuigers en drijfstangen eigenlijk. Een paar aantekeningen. - Multiriem, onderste gedeelte van alu steun weggezaagd. Nu met 1033mm riem. - Febi krukastandwiel past minder strak dan een écht VW tandwiel. Zie zelf: VW: - K24 turbo moet steun hebben aan de onderkant, anders steeds opnieuw lekkend spruitstuk. Aangezien 1.9 blok 16mm hoger is, rechter motorsteun aanpassen. Foto's op chronologische volgorde
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 09-02-2015 at 19:09. |
#25
|
||||
|
||||
|
#26
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Is dit een originele koelwaterflens of waar komt deze vanaf?
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#28
|
||||
|
||||
Voor Audi motor, niet VW
Edit: niks van waar, zit ook op golf'en zie ik. part nr 068121133m of bedoel je de 'moderne' flens die normaal op zo'n tdi zit. de koelflenzen van de audi90 motor heb ik over gezet, dan past het mooi met de bestaande pijpen. is wel een nieuwe flens overigens :P
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 11-02-2015 at 21:00. |
#29
|
||||
|
||||
sodemieters , netjes blok geworden zo.....en eeeh of topic die Zundapp specs????
|
#30
|
||||
|
||||
weet niet, is van m'n vriend de monteur.. maar loopt vast gewoon netjes 40
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, deze aluminium flens bedoelde ik inderdaad. Het nieuwere spul is allemaal kunststof Ziet er goed uit zo
__________________
1986 Golf 1.3 zilvergrijs (project) 1992 Passat Variant 2.0 GT rood 2010 Seat Altea 1.6 TDI rood (daily) Hoe meer pk's hoe harder je een muur raakt. Hoe meer Nm's hoe verder je die muur meeneemt. |
#32
|
||||
|
||||
Wauw super blok!
Ziet er goed uit!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#33
|
||||
|
||||
Thanks guys
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 |
#34
|
||||
|
||||
Is wel veel Hertog voor nodig bij zo'n blok opbouwen...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#35
|
|||
|
|||
Quote:
Zou het zover komen? Dat kopen we nu toch af via de belasting? Mooi blok! |
#36
|
||||
|
||||
Klaar voor inbouw!
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 29-03-2015 at 21:42. |
#37
|
||||
|
||||
De motor zit er in
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 29-03-2015 at 21:41. |
#38
|
||||
|
||||
Blok zit er al weer een tijdje in. niet zonder aanloopproblemen… Maar dat terzijde.
Bijvoorbeeld, gisteren uitlaatspruitstuk vervangen want was krom getrokken, vers gevlakt en mooi fris er op. Nieuwe pakkingen, 10 uur werk verder.. 200KM gereden en…. weer lek bij cylinder 4. vreselijk slecht ontworpen spruitstuk met de k24. heb ook nog een "turbo nappy" om de turbo gedaan. zelfs extra flexdeel in downpipe gelast, dacht misschien is dat oorzaak van lekken. verder, toeren draai ik maximaal 4000 en dat is 195 km/u ( nog lang niet genoeg dus) druk bouwt veel te langzaam op ook, maar dat wijt ik aan de slecht ontworpen intercooler, daar ben ik nog mee bezig. kom ik op het volgende.. Wie heeft er info over actuator om VNT turbo om te bouwen voor druksturing? Extreem schaars om info over te vinden!! fotos: eerste uitlaatlek. met fiberpakkingen vlakken: nieuwe pakking staal 1 delig weer uitlaatlek…. weer uitlaatlek…. oem multiriem overzicht plaatje greetz!
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997 Last edited by audi-joep : 31-05-2015 at 18:07. |
#39
|
||||
|
||||
Waarom nog het spruitstuk van een 1.6TD gebruiken? Bij mij lekten die krengen ook altijd op de achterste cilinder.
Kan ook een Audi80 spruitstuk nemen, dan kan je ook de 80 luchtfilterbak gebruiken en ziet t er nog steeds goed uit, en heb je origineel filter.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#40
|
||||
|
||||
Ik denk echt dat die intercooler een hoop verziekt, want die pomp in combinatie met fatsoenlijke verstuivers levert normaal meer dan 200pk op in combinatie met een KKK K24.
Stapje voor stapje Joep Hoe je de turbo om moet bouwen heb ik je gisteren uitgelegd. Meestal pak ik een aftermarket druk membraam via eBay met een 0,8 bar instelling.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |