#1
|
|||
|
|||
1.8T Injectors
Hallo,
Ik ben bezitter van een AUM motor. Nu wil ik graag grotere injectors erin plaatsen, kan ik deze van een S3 pakken? Zijn deze 1 op 1 uitwisselbaar? Alvast bedankt voor het antwoord! |
#2
|
|||
|
|||
Waarom wil je grotere plaatsen?
Vertel eens wat je plannen zijn, misschien kunnen we je nog beter advies geven! |
#3
|
|||
|
|||
Nou, ik wil graag rond de 250 pk uitkomen met dit blok.
Nu heb ik weleens gezien dat ze met een standaard AUM blok rond de 220 pk uitkomen. Het volgende is al gedaan: Grotere brandstofpomp Grotere IC Geen katalysator Volledige RVS uitlaat Koppeling tot 450Nm en vast massa vliegwiel Nu dacht ik dat ik met een setje injectoren en brandstofdruk regelaar van een s3 wel rond de 250pk uitkwam na het chippen. Of is mijn turbo nog de bottleneck? (Het ligt allemaal in een MK1 maar het is een MK4 motor vandaar dat het topic hier staat) |
#4
|
||||
|
||||
Rijd je met de standaard k03s turbo?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Ja met de standaard k03s turbo
|
#6
|
||||
|
||||
Mijn AUQ (komt overeen met de AUM, ook k03s) kreeg ik op 237pk en 362NM bij JD met een chip op maat. Dit was met euro 95 brandstof. Bij JD zeiden ze niet snel zo'n score te krijgen met een k03s en 95 brandstof. Normaal stellen ze liever af op 98 of hoger.
Grote front mount intercooler Originele injectoren en brandstofdrukregelaar 3 inch downpipe, geen kat en 2,5 helemaal naar achteren. En nog wat kleine dingetjes zoals al die onnodige kleppen etc weg. Dus even een indicatie was je eruit kunt halen. Er werd mij toen verteld dat ik met 98 of hoger sowieso over de 240pk zou moeten komen en wellicht de 250 wel moest kunnen halen. Maar de turbo kan gewoon niet meer aan. Dus dan zou je toch aan een k04 moeten denken bijvoorbeeld een k03 hybride zoals een loba 300. Dan haal je al snel rond de 280pk. Beter nog: een Senna spruitstuk met een MHI TD05 hybride turbo. Dan ga je met gemak over de 400pk. Alleen kost je dit wel een hoop extra geld
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
|||
|
|||
Adapterplaat bij Pim kopen(Dub detail), TFSI K03 bij mij kopen(voor 175 euro heb je hem) en dan kun je 300pk halen, met de juiste injectoren!
|
#8
|
||||
|
||||
Das lekker
En dan zit een std motor ook aan zn max? Of kan er meer op losgelaten worden? |
#9
|
||||
|
||||
Werkt dit ook op een agu?
met de tfsi turbo? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, dit kan ook met een AGU werken, is wel iets lastiger af te stellen door het ontbreken van de MAP-sensor, maar de blokken zelf zijn gelijk qua opbouw(1.8t blokken). Dus met een adapterplaat en een TFSI turbo kun je leuk spelen! Pim(Dub Detail) komt waaschijnlijk morgen bij me langs om een TFSI K03 turbo die hij had geleend voor het ontwikkelen van de adapterplaat terug te brengen. Dan heb ik 2 TFSI K03 turbo's liggen... |