#1
|
|||
|
|||
Snerpend/knarsend geluid linksvoor
Hi all,
Ik heb sinds een 3 weken geleden veel last van een snerpend / knarsend geluid links voor. Als ik langzaam rijd dan hoor je het geluid knarsen en als ik harder ga rijden word het snerpend en piepend. Ik heb de auto opgekrikt en het wiel eraf gehaald. Tot mijn verbazing kon ik gewoon de remschijf heen en weer bewegen alsof deze los zat, was niet zo want de schroef zat er prima in. Soms heel soms is het even een kilometer of 2 weg (rij alleen maar stadskilometers) en dan is het weer terug. Ook heb ik alleen links voor last van een probleem dat het wiel soms met positieve camber en soms met zwaar negatieve camber staat. Na een ritje kan dit dus al verschillen... alsof er het een en ander los zit links voor. Als ik over kleine putjes rijd met de linker voorwiel dan gebeurt er ook veel meer met de auto dan dat dit rechts of achter gebeurt.. Het gaat om een Golf 2 1.6C 3traps automaat. Wie o wie kan mij vertellen aan bovenstaande informatie wat dit kan zijn? |
#2
|
|||
|
|||
Zit de homokineetmoer vast? de 30er moer ?
|
#3
|
|||
|
|||
Ja die zit vast.
|
#4
|
||||
|
||||
Fusee kogel spelingsvrij...?
En alle bouten van je bevestigingspunten van de schokbreker zijn aangedraaid? Toplager ook nog in orde? Das ff snel waar ik op kan komen...
__________________
Verleden: - Golf 1 1.6 automaat - Golf 2 gti 1.8 16v - Golf 3 vr6 highline - Polo coupe 1.4 - Golf 4 gti v5 exclusive - Polo 6n2 1.4 - Passat B4 2.0 8v - Golf 1 Cabriolet Heden: - Touran "Liebe scheiße....das ist V Wow!" Last edited by JVW77 : 24-02-2015 at 12:15. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
veel meer zit er idd ook niet aan Wiellager misschien, maar als daar wat mee is zou je het continue moeten horen. Schaaft de ijzeren stofkap van de remmen niet tegen je remschijf aan? |
#6
|
|||
|
|||
Ik hoor het ook constant, alleen soms met een scherpe bocht naar rechts is het even weg voor paar 100 meter.
En als ik de remschijf vast pak (met wiel eraf) dan zit er best een flinke speling op... dan kan ik hem tussen de remblokken helemaal heen en weer bewegen. |
#7
|
|||
|
|||
Kan geen uitlijning zijn?
|
#8
|
||||
|
||||
opgekrikt met u wiel eraan, kan je dan fel heen en weer bewegen (neem de boven en onderkant van band vast om te testen).
als dit veel beweegt, is het lager omzeep, of ben je wat rubbers kwijt. dat je de remschijf tussen de klauw heen en weer kan duwen klopt niet echt)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
||||
|
||||
Boutje bij de schijf zal er wel uitmissen. Zodra je t wiel erop zet zit ie weer klem en kan die niet bewegen.
|
#10
|
||||
|
||||
ik heb ditzelfde al bij 2 golfjes gehad, ook beide keren links voor. bij mij was het toch echt de wiellager die versleten was. zou toch eens de auto op de grond laten en het naafkapje eraf halen en nog eens proberen of je de centrale naafmoer echt niet verder kan aandraaien (230NM)
als deze echt goed zit, auto opkrikken (wiel vast laten) en eens kijken of er veel speling op zit. ik kan me ook niet voorstellen hoe je camber anders afwisselend kan zijn...
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#11
|
|||
|
|||
Boutjes missen niet in de remschijf. Zowiso kan ik de veerpoot zelf (schroefset) heen en weer bewegen. als de auto dus opgekrikt is kan dat neem ik aan ook door het wiel vast te pakken. vandaar dat ik het dan links en rechts vastpak en zo heen en weer beweeg.
aangezien het toch echt enorm geluid maakt denk ik toch aan wiellager... Het is vanuit het niks gekomen maar wel steeds harder, en meer. Dus het slijt! |
#12
|
||||
|
||||
Niet te lang meer mee doorrijden lijkt mij. Wiellagers die kapot zijn nemen bij doorrijden de complete fusee mee het graf in;-)
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ooit hoop ik genoeg kennis te hebben om meteen met een oplossing te komen voor je, maar hiermee zou ik echt geen meter meer rijden! Zitten je wielbouten wel vast?!
__________________
Zooo jouw Audi kan echt hard. Zie je zo bij het volgende stoplicht. LAAG & TRAAG |
#14
|
|||
|
|||
Ja die zitten zeker vast.
Ik heb de hele auto omhoog geschroeft nadat ik bij mn werk niet het terein op kon rijden... Dus de auto is pak 'm beet 5cm hoger dan de laagste stand. Toen hij op de laagste stand stond was er minder aan de hand. |
#15
|
||||
|
||||
Als die wielvlucht veranderd denk ik dat de veerpoot niet vast zit. Of naafmoer zit los of ja.. Oorzaak vinden moet een eitje zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#16
|
|||
|
|||
Voor een ervaren iemand wel inderdaad... Mensen die ik ken die er ervaring mee hebben wonen veelste ver weg van Den Haag.
Ik ga met de Golf voor geen goud de snelweg op, en mensen met kennis in Den Haag zijn nogal schaars... |
#17
|
||||
|
||||
Ik wil wel van het weekend wel even voor je kijken om te kijken of we de oorzaak kunnen vaststellen, woon in oud Rijswijk ZH.
Dat is wel onder de voorwaarde dat je mijn kant op komt. Ik heb het namelijk zeer druk met mijn eigen golf dus zit niet op een sleutelklus te wachten. Maar wellicht kan je wel aangeven wat er moet gebeuren en waarschijnlijk kun je dat zelf.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#18
|
|||
|
|||
Kijk dat lees ik graag!
Rijswijk is uiteraard wel te doen Ik stuur je even een privebericht. |