#81
|
||||
|
||||
Quote:
Uiteraard is er een kwaliteitsverschil. Verzamelwaarde of gebruik ben ik opzich wel met je eens inderdaad. Als het om het rijden gaat dan zou ik een auto bouwen naar je smaak, zelfs al is het dan een 'kopie' van een Limited dan zou ik het nog niet als Limited betitelen, dat klopt namelijk niet. Wat je ook vooral niet moet doen is bv een E30 M3 Cecotto kopen met 10.000km op de teller. Hoe raar het ook klinkt maar bij zulke pure, originele exemplaren is het eigenlijk zonde om er meer kilometers op te zetten. Voorbeeldje, deze Porsche 964 Speedster bij Gina Classics: http://www.ginaclassics.com/porsche...speedgelb-1993/ Onderhoudshistorie - op 23-03-1995 bij 1.639 km - op 09-10-1996 bij 5.311 km - op 15-10-2011 bij 6.347 km - op 18-09-2014 bij 8.687 km Prijs: € 225.000,- incl. btw Echt niet te filmen hoe bijzonder zoiets is, het zou echt zonde zijn als je zo'n auto koopt voor het rijden. Ik vind dat zoiets gewoon ergens weggezet moet worden bij een verzamelaar of ergens in een museum of net wat, maar svp geen rondje Nürburgring.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#82
|
|||
|
|||
Dat is inderdaad zo, met zo iets rijden is dan eigenlijk ook een no go..
Zo een auto krijgt een kusje voor het slapen gaan Maar wat mijn vraag dan zou zijn: naar mijn ervaring gaan dingen kapot, omdat je ze niet gebruikt. Bijvoorbeeld mijn auto.. reed vroeger 1100 km/week.. en ging niet kapot.. Auto van mijn moeder rijdt 100km per maand.. en nu is het weliswaar een Ford Ka, maar ik denk dat het vooral aan het weinig rijden ligt, dat hij niet makkelijk door de APK komt.. Hoe doe je het dan met zo een Porsche? Ding heeft in 5 jaar 1000km gereden.. Gaat het dan niet meteen kapot bij de 1e volgende start? |
#83
|
||||
|
||||
Een auto bewaren? Auto als beleggingsobject, ik persoonlijk vindt dat niks. Auto's zijn gemaakt om in te rijden. Zo'n gele Porsche mogen ze wel wegstoppen, wat een lelijk ding.
|
#84
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
www.dubclub-online.nl |
#85
|
|||
|
|||
Een auto dient om te rijden. Niet om in de garage te staan. Heb je niks aan en dient tot niets. Gaat enkel maar stuk.
|
#86
|
|||
|
|||
Quote:
Hey Wilco, ik begrijp wat je bedoelt want ik had hetzelfde gevoel, weliswaar met een andere auto, een Audi RS4 B5. Deze auto had ik ruim twee jaar terug gekocht met slechts 54.000 km op de klok, 1e lak, schadevrij verleden, enz, enz. Ik heb twee jaar met plezier in de auto gereden, maar niet gebruikt als dagelijkse auto. Gewoon puur vanwege het feit dat ik als de dood was voor een parkeerdeukje of welke vorm van schade dan ook. Daarnaast wist ik dat ze in prijs aan het stijgen waren en wilde ik de oplopende km-stand niet te snel te laten stijgen. Toch wel 2x ermee naar Worthersee gegaan en dat zijn toch echt de mooiste ritten. Om een lang verhaal kort te maken, mede vanwege gezin met twee kids en praktisch oogpunt, wilde ik een dagelijkse gezinsauto hebben die niet iedere dag in de garage hoefde te staan. De RS4 voor erbij was dan geen optie meer. Enkele weken terug is de auto verkocht, voor meer dan mijn aanschafprijs destijds, wellicht wordt de auto nog wel meer waard als de nieuwe eigenaar er net zo goed mee omgaat als ik heb gedaan. Wellicht komt er ooit eentje terug als hobby, want het was wel een dubbel gevoel de verkoop. De volgende wordt er dan wel eentje die minder exlusiefs is, eentje met meer km erop waar ik gewoon lekker mee kan touren, flink tunen en km erop zetten. Gr Ronald |
#87
|
||||
|
||||
Quote:
Natuurlijk is rijden het belangrijkste doel van een auto, maar van ál die auto's die er zijn mogen en best een aantal speciale behouden blijven in de staat zoals ze uit de fabriek kwamen. Als je dat niet kan waarderen dan ben je mijns inziens ook geen echte autofanaat.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#88
|
|||
|
|||
Ik kan dat zeker waarderen. Maar het "museum" idee, is voor mij meer iets voor de automobielindustrie zelf. Als particulier/gewone man moet je daar gewoon mee rijden.
Ieder zijn mening over "de echte" autofanaat. Laat iedereen dat maar voor zichzelf uitmaken |
#89
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben er van overtuigt dat jij het wel heb begrepen Door een auto in de garage te laten staan om hem 1x in de maand te poetsen zal je niks meemaken waardoor deze nooit een emotionele waarden zal krijgen in mijn ogen en gaat het dan meestal alleen om de heb, waarde of om de aandacht. Hij mag er over 20 Jaar echt wel uitzien alsof hij veel heeft meegemaakt. Dit is wat ik zo mooi vind aan bijvoorbeeld een ongerestaureerde (race, Rally) auto. Een race-auto met history brengt immers ook veel meer op dan een nog nieuw en veel beter uitziend overgebleven exemplaar. Ik vind het leuk om naar bijvoorbeeld het Louwman museum te gaan om te kijken, maar om zelf een auto te bewaren, dat is niet aan mij besteed. Je doet een auto de meeste eer aan om hem daar voor te gebruiken als waar hij voor gemaakt is. Een race-auto om te racen, een toerauto om lekker mee te toeren en een sportauto voor het sportieve rijden enz Als er een moment komt dat er bijna geen onderdelen meer beschikbaar en/of dat er nog maar weinig exemplaren van over zijn enz, dan vind ik dat zo'n auto de verzameling/museum in mag en daar hoort een Limited wel bij staan denk ik. Last edited by DutchBuild : 08-02-2015 at 01:39. |
#90
|
|||
|
|||
Limited 060 aan de rol:
https://www.youtube.com/watch?featu...e&v=JEYaJ0GZls4 En dit is m ook vanaf 0:54 https://www.youtube.com/watch?featu...e&v=BnISAfUjLt4 (Hoe krijg ik hier die filmpjes hier ook alweer in de post?...) Last edited by NielsDub : 08-02-2015 at 21:12. |
#91
|
||||
|
||||
Advertentie schijnt nep te zijn trouwens.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#92
|
||||
|
||||
iemand ooit met zo'n Limited gereden?...ben best wel benieuwd naar hoe dat stuurt..is bijna 2 keer zo zwaar als een 1300tje..zal denk ik bijna aanvoelen als een Passat?
|
#93
|
||||
|
||||
Ja, ik wel eens
Rijdt prima hoor, (stuurbekrachtiging) Best luxe ook, en lekker vlot |
#94
|
||||
|
||||
Ik ook wel eens. Feitelijk qua rijden net een Rallye.
Zware auto maar dan net een beetje meer prik wat de Rallye te kort heeft. Maar toch ook niet zo veel dat je de straatklinkers er uit trekt. Vermogen komt heel liniar in waardoor er weinig snelheidsbeleving is. De 16VG60 is een hoogtoerige motor waarbij het vermogen laat in komt. Daarom hebben ze een hele korte eindoverbrenging in de bak hebben gebruikt bij VWM. Iets wat ik een gebrek vind bij een limited . Een zesbak was fijn geweest op deze wagen. Vond het erg leuk hier een keer in te hebben kunnen rijden , en ervaren zoals een topmodel van vroeger nu rijd.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#95
|
||||
|
||||
dat is een beetje typerend aan "snelle' auto's uit die tijd..
een e30 M3 voelt ook niet snel aan ,enkel wanneer je hem op toeren houd..en lopen raggen met zoiets vind ik dan weer zonde.. fabrikanten hebben het tegenwoordig goed begrepen om iets met 100pk een rijbeleving te geven van 250pk.. maar dan nog., je zult er maar 1 hebben staan ...wel dik hoor |
#96
|
||||
|
||||
Merk dat bij de mijne ook al, die is onderin even snel als een gewone 8v GTI, maar als een 8v overschakelt dan komt die ABF eigenlijk pas tot leven en die gaat dan nog wel even door. Op de snelweg net zo, als je 'm hoog in de toeren houdt dan schiet hij er wel vandoor maar in z'n 5 versnellen vanuit 120 is weinig spektakel.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#97
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je jou vliegwiel ook lichter gemaakt? Ik vond namelijk dat mijn golf 3 abf te tam aanvoelde door het veel te zware vliegwiel |
#98
|
||||
|
||||
Blok en bak zijn naar mijn weten volledig origineel uit een Cordoba gekomen, zit alleen een spaghetti op.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#99
|
|||
|
|||
Quote:
Kwam deze pagina bij toeval tegen. Dateert van november vorig jaar. Vraagprijs was 39.000. Die 100 die ze nu op Mobile vragen lijkt me best opportunistisch. |
#100
|
||||
|
||||
Wat veel mensen misschien niet weten is dat de reguliere investeringen allemaal weinig opbrengen (goud, obligaties, etc.) en dat klassiekers een degelijke investering zijn (9% op jaarbasis). Dit werkt op dit moment ontzettend door in de klassiekersmarkt, kijk maar eens naar Motorshow Essen endergelijke. Weinig liefhebbbers en veel investeerders.
Natuurlijk zal iemand met miljoenen geen golf Limited kopen als investering aangezien er natuurlijk duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt. Toch heb je vaak liefhebbers die nu rijk zijn en vroeger ook golf gti reden, en die deze graag erbij willen hebben (als je het geld toch hebt).
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 11-02-2015 at 10:30. |