#481
|
||||
|
||||
Quote:
Het feit waardoor hij nu nog niet goed loopt is dat ik er nog moeite voor heb gedaan om hem aftestellen. Misschien dat ik van het weekend eens een poging waag. |
#482
|
||||
|
||||
Resultaat van gisteren:
Meer dan tevreden |
#483
|
||||
|
||||
Mijn afspraak staat ook vast bij Ruud van Tovami 20 Mei
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#484
|
|||
|
|||
Quote:
Netjes man, moet zeker lekker rijden! ik kan het niet helemaal aflezen, maar iets over de 100 pk? Wat voor bewerking zit er op het blokje? ik zat op 93 met een bewerkte kop uitlaat etc voor een 1.4. Jou waardes lijken mee heel netjes dus! Veel plezier er mee
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#485
|
||||
|
||||
Ik ben ook echt heel tevreden met dit resultaat! 101.9 wielpk's is ongeveer 117 krukaspk's, dat vind ik toch behoorlijk. Het rijdt super met 149.6 Nm aan het wiel in een Polo coupe
93pk uit een 1.4 is ook netjes! Hoeveel koppel heb je daar uit gekregen? Mijn specs: 1.6 AEE Cilinderkop is door Serge behandeld 268gr Cat cams nokkenas 38mm R6 carburateurs 38mm Zelfbouw RVS inlaat NZ ontsteking 42mm RVS uitlaatsysteem met: 4-2-1 spruitstuk, powersprint middendempervervanger en einddemper NZ vliegwiel met AEE drukgroep en koppelingsplaat 8P versnellingsbak |
#486
|
||||
|
||||
Hallo,
rijden er hier mensen met een 1.5 op cv carbs? Kan er weinig over vinden of ik zoek niet goed genoeg. Ik heb een Golf 1 cabrio met een 1.5 motor en heb nog 36mm CBR carbs liggen. Gr. Jorin |
#487
|
|||
|
|||
Quote:
Ja Erik van Bilsen hier op het forum rijdt met een 1.5 8v met cv-carbs en spruitstuk. Mvg, Pim Bonne Dub-Detail |
#488
|
|||
|
|||
Ze zijn klaar.
De nieuwe VW 8v Counterflow spruitstukken. Voor 1500cc - 2000cc 8v motoren. Last edited by Dub-Detail : 07-07-2014 at 19:26. |
#489
|
||||
|
||||
Nice Pim !!!! Gisteren voor het eerst na 500km de bougies er uit getrokken en ze zijn zo goed als schoon.
Dan staat de boel te arm toch en moet ik grotere sproeiers nemen of de naalden omhoog.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#490
|
||||
|
||||
Gewoon weer terug naar Ruud
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#491
|
|||
|
|||
Ik zou ook effe terug naar Ruud gaan.
Die hangt een Lambda meter in de uitlaat denk ik zo. En dan kun je het zo zien. Opzich is de kleur niet erg verkeerd. Als alles wit is dan moet je uit gaan kijken. Ideaal is een beetje zwart bruinig. |
#492
|
||||
|
||||
Ga ik ook wel maar ben een gewaarschuwd man
Ik rij van de week wel even langs de garage waar ik hem keurde die hebben ook zo'n meter voor in de uitlaat.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#493
|
||||
|
||||
Quote:
Maar da's ook nog uit de tijd dat we alles met een carb op dik 4,5% co mochten afstellen (vroegah )
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#494
|
|||
|
|||
beste
ik heb intresse voor een inlaatspruitstuk voor 34 mm carburators voor op men 1100 cc motortje hoe kan ik die bekomen |
#495
|
||||
|
||||
Dub-Detail 😉
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#496
|
|||
|
|||
hey
heb deze topic ff doorgelezen maar niet echt een antwoord gevonden op het volgende, hoe maak je dat koelkanaal dicht op je blok dat naar het originele inlaatspruitstuk gaat? blok is een 1800 8v uit een mk2 mvg Selder |
#497
|
||||
|
||||
Quote:
Toevallig had ik het er laatst over met een van me vrienden van jouw motorblokje , ik vroeg me eigenlijk af welke maat sproeiers je nu in de carbs hebt zitten. Ik las laatst bij een advertentie van bedrijfje uit de uk die complete sets motorcarbs incl inlaat verkopen dat ze er sproeiers maat 160 in doen omdat dit een goede maat is om mee te beginnen. Hoe draait je blok trouwens hoog in de toeren , smoort ie niet een beetje dan ? Een maat grotere sproeiers zou ik mee beginnen afgaande op de foto, volgens mij hoef je de naalden nog niets mee te doen. |
#498
|
||||
|
||||
Quote:
Als je een cilinderkop hebt met een koelwater kanaal kun je met het maken van de flens een dicht deel eraan laten maken die over dat kanaal valt. Dan is dat kanaal gewoon dicht en heb je er geen last meer van. Dit bovenste gat kun je dan gewoon dicht laten. Voor zover ik weet verwarmde je hiermee je inlaat spruitstuk wat natuurlijk na een motorcarb setup helemaal niet meer nodig is. |
#499
|
||||
|
||||
Ik heb er volgens mij maar zeker weten doe ik het niet meer 155 sproeiers in.
De 160 hebben we op de bank geprobeerd was te veel. Als ik de naald nu om hoog doe verzuipt hij al gelijk in elke versnelling wanneer ik meer toeren wil draaien al vanaf 3000. Vol gas smoort hij niet trekt helemaal netjes door zonder problemen. Wat me wel van de week op viel is als de auto stationair loopt en de filters er niet op zitten. Zie ik bij de gas naalden van van cilinder 4,3,en 2 benzine sijpelen langs de naald. Maar bij cilinder 1 niet.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#500
|
||||
|
||||
Gewoon weer een keer langs Ruud
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|