#1
|
||||
|
||||
(OPGELOST) TDI drama, wanhoop nabij!! Hulp gezocht
Ik heb al een poosje een probleem met mijn Golf 2 TDI. Het betreft een gereviseerd AFN blok waarvan de turbo niet nieuw is maar wel schoongemaakt. Het probleem doet zich al voor sinds de ombouw.
Wanneer ik een rondje ga rijden over binnen wegen is er niets aan de hand. Ik kan lekker doortrekken in alle versnellingen, door het hele toerengebied. Bij het invoegen op de snelweg kan ik gewoon doortrekken naar 160+. Maar wanneer ik bijvoorbeeld constant 110kmh ga rijden dan heb ik binnen enkele seconde noodloop. Dit gebeurd alleen in de 5e versnelling boven de 100kmh. 90kmh gaat bijvoorbeeld gewoon prima, zodra ik maar over de 100 ga dan gaat het mis. Ik kan de noodloop voorkomen door steeds het gas los te laten en weer in te drukken. Bij het uitlezen kwam 00575 inlet manifold control diffrence naar boven. Bij het loggen niets vreemds te zien bij doortrekken van 1000-4000rpm. Echter op de snelweg bij constante snelheid vliegt de turbo druk omhoog en gaat hij in de noodloop. Er zijn 1000 topics te vinden over dit onderwerp en van alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Is er misschien iemand die hier samen met mij naar zou willen kijken? Ik woon in de omgeving Dordrecht maar ik ben zo wanhopig dat ik bereid ben naar Delfzijl af te reizen. N.B. De tdi komt uit een golf 3 waar ik nog een paar honderd km mee gereden heb voor ik hem demonteerde. De auto reed toen perfect. Last edited by remie : 28-02-2015 at 21:04. |
#2
|
|||
|
|||
Vacuumslangen 100% goed gemonteerd?
Al eens een andere n75 geprobeerd?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! Last edited by Polo1w : 31-01-2015 at 21:37. |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb meerdere malen alle slangen los gehaald en gecheckt. De n75 is al vervangen.
Ergens moet er iets niet kloppen, maar ik weet gewoon niet waar ik het zoeken moet Last edited by remie : 31-01-2015 at 23:28. |
#4
|
|||
|
|||
Wat heb je precies allemaal gewisseld/vervangen?
Anders krijg je hier 20 suggesties die je al geprobeerd hebt. Interessant probleem..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
||||
|
||||
Ook het slangetje naar je ecu? En in de ecu zelf?
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
De vacuumslangen zijn allemaal vernieuwd bij de revisie. Ik heb de slang van de inlaat naar de ecu vevangen, óók het stukje in de ecu achteraf. Ik heb een ander inlaat traject, zodat ik FMIC kon plaatsen. Ik heb al eens gelezen dat iemand een lekkage in het inlaattraject had zitten met het zelfde probleem. Maar ik kan tot op heden niets ontdekken of horen. De N75 is nieuw. De egr klep is afgedopt De turbo is helemaal schoongemaakt en de hevel van de schoepen gaat soepel met de hand. Geen test met VagCom kunnen doen tot op heden. Ook al een keer de stekkers van de N kleppen gewisseld, wat al helemaal niets goeds deed. Dit probleem ook al een keer neergelegd op het TDIclub forum. Alle tips geprobeerd maar ik krijg nu het idee dat ik het wellicht verkeerd uitvoer. Last edited by remie : 01-02-2015 at 11:12. |
#7
|
||||
|
||||
Zitten alle vacuumslangen wel goed aangesloten, je zal niet de eerste zijn.
Soms is het gewoon goed er een ander na te laten kijken want zelf zie je het op een gegeven moment niet meer.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#8
|
|||
|
|||
Om hier wat wijzer van te worden is een goede testsessie met vagcom of een andere goede testkast wel een must!
Wat meet de turbodruksensor? Wat doet de luchtmassameter? Wat voor buitenluchtdruk meet je? Dat zijn toch waardes die vrij belangrijk zijn voor een diagnose!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#9
|
||||
|
||||
Probeer eens met lopende motor
Remreiniger rondom de n75, inlaattraject en vacuum slangen te spuiten Zodra de motor anders/harder gaat lopen heb je een vacuum lek. Ps niet op gloeiende delen spuiten en pas op wat je doet |
#10
|
|||
|
|||
Er moet vast iemand een log kunnen maken, op de snelweg van 90 km/u naar 110, totdat het probleem zich voordoet, het zal mooi zijn om deze hier te plaatsen, zodat meer mensen hier het kunnen analyseren👍
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#11
|
||||
|
||||
Zonder wat logs is hier inderdaad geen beginnen aan. Vagcom eraan en trappen met die hap.
Quote:
Denk niet dat de motor reageert op een vacuümpomp die wat remreiniger opzuigt.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#12
|
||||
|
||||
Mehh zo vond ik vroeger de vacuum lekjes,
Nu is het aan de laptop hangen en vanaf de bank kijken of je een reset kunt geven |
#13
|
||||
|
||||
Hoe staat je pomptiming?
Krijgt de ecu een snelheidssignaal? Last edited by Dokter D : 01-02-2015 at 12:50. |
#14
|
||||
|
||||
Had de logs idd even moeten plaatsen. De tweede log is tijdens het invoegen op de snelweg. Dan stijgt de turbodruk bij constante snelheid behoorlijk.
Ik ben niet in het bezit van een volledige versie van vagcom om bijvoorbeeld de turbo te testen. |
#15
|
||||
|
||||
Mijn kennis wat betreft diesel gaat wel goed. Het TDI verhaal is nogal nieuw, ik waardeer jullie tips maar ik kom er niet uit in mn eentje. De slangen lijken allemaal goed te zitten, wanneer ik het aanpas start de auto direct in noodloop.
Ik ben geen luie donder dat ik het aan iemand anders wil overlaten, ik heb echt mijn uiterste best gedaan! |
#16
|
||||
|
||||
In de eerste log blijven zowel de lmm als de turbodruk waardes behoorlijk achter.
Is deze gemaakt in de 3e versnelling en volgas? 2e log loopt de druk absurt hoog op onder deellast en je ziet dat de n75 er alles aan probeert te doen om deze naar beneden te krijgen maar dat t niet lukt. Jammer dat je groep 8 niet hebt meegenomen. Zie ook mijn vorige post: Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Ben geen specialist...integendeel, maar als ik jouw logje zo bekijk...ziet het er naar uit dat je N75 ventiel keihard aan het werk is om jouw variabele turbo bij te regelen omdat de turbodruk veel hoger is dan de gewenste turbodruk, maar het lukt hem niet.
Je zou even de actuator los kunnen halen van de turbo om te controleren of de schoepjes nog een beetje gangbaar zijn. Als dat zo is...en je hebt geen vacuumlek, dan zou ik de N75 klep vervangen. Je kan trouwens het beste een log maken in de 3e of 4e versnelling en dan bij laag toerental volgas geven tot hoog in de toeren.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#18
|
|||
|
|||
Is MAF specified hetzelfde als MAF expected in betekenis?
Want de MAF waarde is telkens nog niet in de buurt van wat er specified is. Kan dus zomaar LMM zijn. Leen die ff van iemand en je weet het. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Specified is gevraagd door de ecu, actual is de daadwerkelijk gemeten waarde. LMM is in mijn ogen niet fris meer maar dat zou anderzijds geen invloed mogen hebben op het rijgedrag in deellast. Uiteraard kun je altijd een andere proberen en daarmee de lmm uit te sluiten. |
#20
|
||||
|
||||
Maak eerst op de goede manier een logje....dan is het ook beter oordelen denk ik. Dit is het voorbeeld van een log gemaakt op de juiste manier:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....439042023_o.jpg
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |