|
||||
|
||||
Ombouw 4x100 naar 5x100
Ik heb een mk3.5 cabrio met 1.9 tdi motor met standaard schijfremmen (4x100).
Nu wil ik vd zomer op parabolen gaan rijden en heb ik een 5x100 onderstel van een gti gekocht. Wat is nu de makkelijkste ombouw voor resp. Achter/ voor? Ik heb alles er bij, inclusief achteras en subframe. De hele boel omzetten of bijvoorbeeld achter alleen de schijven wisselen? Wat is mogelijk/ het makkelijst/ snelst?
|
||||
|
||||
Ik denk de hele achteras, want als het goed is zit er bij een 5x100 achteras (GTI/vr6) een stabilisatorstang in
Deze ombouw ook een keer gedaan bij een cabrio, en dat was allemaal zo gepiept. Maar deze had al ABS en dezelfde maat hoofdremcilinder als een gti/vr6. Dus het was alleen de achteras overzetten, de fusee's voor --> de boel ontluchten en klaar.
|
||||
|
||||
Zou mijn auto een andere hrc hebben?
Last edited by Tjeerd : 27-01-2015 at 13:53. |
|
||||
|
||||
Geen flauw idee, moet je even controleren.
Weet wel dat ABS modellen vrijwel altijd dezelfde grote HRC hebben. Mijn mk3 1.6 met ABS had exact dezelfde hoofdremcilinder als mijn GTI 16V en VR6. Ik zit vaak maar een paar diameters voorbij komen op internet, en wanneer het een mk3 met ABS betreft staat er vrijwel altijd dezelfde diameter bij.
|
||||
|
||||
Ik heb toen alles van een VR6 genomen en op een zaterdag omgebouwd op mn Golf Cabrio
|
||||
|
||||
Ga ik ook proberen Jacco. Denk dat ik achter inderdaad de hele as vervang, en voor enkel de fusees.
|
|||
|
|||
Tjeerd, heeft ie achter schijfremmen? Anders kan je zo de schijfremmen omzetten achter. Voor de voorzijde enkel de fusees omwisselen of de andere naaf erin persen.
|