#1
|
|||
|
|||
het afdraaien
Vraagje doe t zelférs onder ons.
Weet iemand een adres waar ik mijn vliegwiel kan laten af draaien,dus t lichter maken en balanceren dus ook. Ook wil ik mijn krukas lichter laten maken waar ken ik dit laten doen. En in welke prijsklasse zou ik moeten gaan denken dat zoiets kost. |
#2
|
||||
|
||||
Gewoon revisie en tuningsbedrijven bellen en vragen??? krukas afdraaien kunnen ze bij heel veel bedrijven. De prijs daarvan is een beetje afhankelijk van hoeveel je eraf wilt hebben en hoeveel tijd dat dus kost (i.v.m. arbeidsloon) Ik denk dat je voor dat vliegwiel op een eurotje of 50 moet rekenen.
Wat betreft die krukas moet je voor het beste resultaat je zuigers en drijfstangen op gewicht brengen (lees= allemaal exact even zwaar/licht maken) , krukas laten afdraaien (voor zover het mogelijk is) en dan het geheel laten balanceren...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ok ik weet veel maar hoeveel haal je dan van een vliegwiel af,dat weet ik niet en de krukas????????????????????????????? ik ZAL echt in boeken moeten gaan lezen hoe dat in zn werk gaat |
#4
|
||||
|
||||
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#5
|
|||
|
|||
Bij het vliegwiel kun je meestal wel tot 25% gaan.....
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#6
|
||||
|
||||
Het vliegwiel is afhankelijk van wat je wilt, als je hem te licht maakt kom je met je stationair toerental in de problemen. Ik zeg meestal 20% van het eigen gewicht afdraaien, dan zit je altijd goed. Wat de krukas betreft durf ik dat zo ook niet te zeggen, ik weet wel dat je het geheel niet te licht moet maken. Dan kan je beter alleen je vliegwiel afdraaien, drijfstangen en zuigers op gewicht en dan het geheel laten balanceren.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook contact gehad met deze persoon. Ze draaien het vliegwiel af, maar balanceren het daarna niet. Dat was volgens hem niet nodig. Ik kan het uiteraard fout hebben, maar bij de gedachte dat er een stuk ongebalanceerd metaal rondvliegt @ 7000rpm word ik niet zo blij. |
#8
|
|||
|
|||
Mensen die zulk spul verkopen moeten ze opsluiten!!! Er zijn mensen verongelukt of ledematen afgerukt omdat vliegwielen loskwamen omdat ze niet gebalanceerd waren!!! Levensgevaarlijk zulke idioten heb er geen goed woord voor over.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
||||
|
||||
Nou nou, dat is wel een beetje overdreven hoor. Een vliegwiel dat gewoon op de goeie aanhaalmomenten vastzit komt echt niet los door onbalans hoor. Dan zou je auto ook als een vibrator moeten trillen en loopt er eerder een hoofdlager uit. Wij draaien bij ons op de zaak ook vliegwielen af en dan word er ook bijna nooit gebalanceerd. En als je het goed wilt doen moet je na het afdraaien van het vliegwiel ook de krukas laten balanceren want dat doen ze met het vliegwiel erop.!
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#10
|
|||
|
|||
Niks aan overdreven het is meermalen gebeurt in het verleden, een seriuese tuner zal je nooit een ongebalanceerd vliegwiel meegeven, en zeker dat een vliegwiel los zal breken als hij genoeg onbalans heeft, wat denk je dat er gebeurt bij bijv 7000 toeren? Een standaard VW krukas is al gebalanceerd (natuurlijk) als je een vliegwiel balanceert doe je dat op een (zelfde) krukas op een balanceerbank.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
||||
|
||||
Het zou kunnen hoor maar dan moet je wel een hele vervelende samenloop van omstandigheden hebben en echt heel veel pech. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik denk ook dat je zoiets al moet opmerken voordat het gebeurt, er zijn lompe krachten nodig om zo'n ding te laten losbreken hoor. Dat moet je aan kunnen voelen komen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#12
|
|||
|
|||
Vergeet het maar het komt vaker voor dan je denkt vooral op de autocross zie je het wel eens als beun de haas el cheapo met zijn draaibank een vliegwiel heeft verlicht (vaak ook nog op een totaal verkeerde manier) en een trilling door onbalans het vliegwiel doet losbreken.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#13
|
||||
|
||||
centrifugale krachten
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#14
|
||||
|
||||
Ik ga dit zeker een overleggen met mijn collega's, niet dat ik het niet geloof maar ken wel mensen die veel doen in de autocross en ben erg benieuwd wat hun visie is...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#15
|
||||
|
||||
melchior heeft een hele goede visie william...beter dan als jouw collega's...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#16
|
||||
|
||||
ooo, is dat zo. En wat maakt dat jij dat denkt richard, ik trek melchior niet in twijfel maar ik ben benieuwd naar de visie's van verschillende mensen. Als je op die manier informatie inwint leer je het meest. Ik ben me er terdege van bewust dat ik hier nog geen goed oordeel over kan geven.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#17
|
||||
|
||||
william...leer eens goed lezen.... mischien ben je nog niet geheel doorgedrongen in het tijdperk van sms en msn maar er staat degelijk een knipoog achter mijn argumentatie.. en melchior is btw niet een persoon om aan te twijfelen.. en info inwinnen bij verschillende personen geeft vaak een verkeerde kijk op bepaalde aspecten.. beter een oordeel van 1 gevestigde naam dan van vele die denken dat ze mischien iets weten..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
||||
|
||||
Als jij dat zegt dan geloof ik dat wel maar ik hect wel degelijk veel oordeel aan de kennis van mijn collega's, om je een indruk te geven kijk een op www.carrec.net
en wat die knipoog betreft, sorry, die had ik i.d.d. niet gezien.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#19
|
|||
|
|||
No prob allemaal elkaar kusje geven
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#20
|
|||
|
|||
heel leuk alles over ronddraaien metaal maar heb nu nog steeds geen advies of richting gekregen waar ik moet kijken.
Dus hierbij nog maals |