#1
|
|||
|
|||
Golf mk4 gti geen vermogen meer
hoi
Ik heb een golf 4 gti die nu al een redelijke tijd in noodloop lijkt te lopen. Het gebeurde redelijk plots ik reed op de snel weg en was een beetje door aan het rijden en opeens hoorde ik een plof in mijn uitlaat leek het, waarna hij nog maar maximum 100 km/h liep. Ik heb hem toen dezelfde dag laten uitlezen. De foutcode toen was 1111 als ik het mij goed herrinner ik weet wel nog dat dat betekende dat de ecu was. Deze heb ik daarna opgestuurd naar een bedrijf voor mijn ecu te laten repareren dit was echter niet meer mogelijk. Dus maar een nieuwe ecu aangeschaft en aangesloten maar helaas nog altijd dezelfde fout. Nu wat ik ervaar wanneer ik hem laat lopen: Ik heb dus totaal geen vermogen meer, een lichte helling zorgt er al voor dat hij uitvalt. Start wel direct. mijn turbo druk blijft op -0,9 tenzij wanneer ik het gaspedaal net induw maar dan geraak ik niet hoger als 0. En bij 5500 toeren begint hij te stotteren en hoger als 6000 toeren krijg ik hem niet. mvg Free |
#2
|
|||
|
|||
Is er geen turboslang ergens afgeschoten/gescheurd??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat heb ik enkel nog maar in de vluchte gecontroleerd maar morgen ga ik hem op een brug plaatsen en toch maar alles grondig inspecteren en meteen een log maken, waar ik hopelijk wat wijzer uit zal worden |
#4
|
|||
|
|||
Weet niet of een gti ook van die lauwe clip-bevestiging heeft als tdi's, maar daar heb ik al wel aantal x gehad dat ze onder flinke knal losschoten.
Meestal na vervangen distributie oid, waarbij sommige voor t gemak ff los waren geweest, en niet goed weer vast "geklikt" waren. Ook eens gehad dat de nokjes waar de clip achter valt, half weg waren gesleten door trillingen ofzo.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou nog wel eens kunnen maar dan zal hij gewoon lekken want als er een slang volledig af is heb ik gemerkt dat hij bijna meteen stil valt. dus kan wel dat ik met snel kijken een klein gaatje over het hoofd heb gezien maar ga zodadelijk beginnen laat straks weten als ik wat gevonden heb of niet. |
#6
|
|||
|
|||
ik heb vandaag alles gecontrolleerd van intercooler slangen en dergelijke. Maar ik krijg nergens druk. Dus morgen ga ik de turbo er af halen en open maken denk ik.
|
#8
|
||||
|
||||
De meeste die ik ken met een 1.8T hebben altijd reserve bobines in de auto liggen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, ik had er ook altijd 2 achterin liggen.... Maar zelfs op 3 poten was er nog aardig mee te rijden, hoor. En echt op 3 poten lopen MOET je horen, dan klinkt ie net als een Subaru boxermotor... |
#10
|
|||
|
|||
Of als een Peugeot 107
Ik ga nog steeds voor tubodrukprobleem, Aangezien ie ook niet op druk komt in op toeren. Tenzij ie permanent in noodloop staat.. Maar een luide knal+vermogenverlies kan toch eigenlijk weinig anders zijn dan iets in het inlaattraject lek? Hij loopt wel echt netjes op 4cilinders??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#11
|
|||
|
|||
Sorry voor de late reactie had examens :p
Hij loopt mooi op alle 4 de cilinders maar het blijkt zowel de turbo te zijn als 2 kapotte turbo slangen 1 blijft me een raadsel hoe die kapot is gegaan zit een volledige scheur in van voor tot onder en de andere is mijn rechter cardanas op in gelopen. Van het bobine probleem had ik ook al gehoord maar heb andere bobines steken van een golf 5 2.0 waarmee ik deze problemen niet meer zou krijgen. |