#181
|
||||
|
||||
Hoe staat het met deze ?!
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#182
|
|||
|
|||
waarom de spoiler schakelaar van een corrado?
of heb ik wat gemist?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#183
|
||||
|
||||
Quote:
Schakelaar doet nog niks, positie daar is voor de koplamp verstelling toch officieel? Vond het wel grappig om een corrado schakelaar daar te plaatsen. Zit er aan te denken om mijn elektrische hirschman antenne daarop aan te sluiten. Ik heb nog wat dingetjes gedaan En wat zaken afgelopen periode bij elkaar verzameld. Optisch; Terug van meegespoten bumpers naar "orgineel" gegaan. Ik was de voorbumper met het chrome randje na 9 jaar zat. Daarbij had de voorbumper wat beschadigingen en heb ik geen chromen biesje meer maar de GTI biesje. GTI wielrandverbreders geplaatst. Ondanks dat ik een kwalitatief goede set heb gekocht was het best nogal wat werk om het mooi aangesloten te krijgen en dan geen foto maken van het resultaat. Op deze foto zie je een vierde van het werk; Verder heb ik een nieuwe achterkleprubber geplaatst. Plannen voor deze winter; - Plaatsen nieuwe benzinetank. Ik heb een nieuwe tank liggen. - Nieuwe achterasrubbers plaatsen. - Orginele stabilisator klemmen plaatsen voor de achteras. Heb een nieuw setje liggen. - Ombouw van trommels naar schijfremmen achter. Ik heb hiervoor alles verzameld; astappen, schijfremmen, wiellagers, remklauwen, handremkabels, de juiste remdrukverdelers. - Zwarte 4 delige stikker plaatsen achterklep (GTI) - Zilvere GTI striping plaatsen - Daarna ga ik waarschijnlijk terug van chromen lijsten naar zwarte lijsten. Momenteel staat de golf bij een sponsor van dit forum (wellicht doet hij zelf nog een update als hij dat wil anders zeg ik namelijk niet wie het is ). Er zijn een aantal punten niet inorde waar ik ondanks hulp en goede raad niet aan uitkom. Waarschijnlijk is het iets elektronisch maar 100 procent zeker weet ik het niet. Kan dus ook goed uit een andere hoek komen. Er is in iedergeval iets mis met de vervroeging en een te hoge stationair loop dat is in iedergeval duidelijk. Laat ik het zo zeggen; Ik kom er niet aan uit en zit er ook veels te diep in! Dat weet ik en schaam ik me ook niet voor. Ik heb het geluk dat iemand met veel ervaring er naar wil kijken en begint weer bij de basis. wordt vervolgd...
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:23. |
#184
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, waar had je je wielkastverbreders vandaan? Heb ook nog een setje nodig.
|
#185
|
||||
|
||||
Hoi Frank, zit je op eBay? Daar komen ze repro regelmatig voorbij. De mijne kwamen uit Bulgarije maar toch goede kwaliteit. Gebruikt orgineel vind je ze ook veel in Duitsland op Ebay.
Ik heb even gezocht en zie nu 1 setje uit Riga! Ziet er naar uit dat het met de juiste mallen is gemaakt; http://www.ebay.nl/itm/VW-Golf-MK1-...=item1c4880ef97 Hier orginele popnagels erbij http://www.ebay.nl/itm/VW-GOLF-MK1-...=item2342954536
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 13-11-2014 at 13:33. |
#186
|
||||
|
||||
Goed nieuws De motor loopt nu netjes zoals het hoort. Het probleem zat waarschijnlijk in de gasklep (die niet goed afsloot) en of het vacuum gedeelte. Daar blijft de G60 toch wat gevoelig voor;
Er zit nog lek bij het uitlaatspruitstuk en de uitlaat raakt nog wat maar dat wordt snel verholpen; G60 loopt netjes Tijdens het opruimen van mijn garage vond ik nog een setje injectoren met rail. Deze zijn nu gereinigd via ultrasoon + laten pulseren zodat ze open en dicht gaan tijdens het reinigen. Deze procedure; Resultaat met adapter voor externe brandstofdrukregelaar;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:24. |
#187
|
||||
|
||||
Cool, ik had helemaal geen idee hoe dit er aan toe ging.
Heb mijn injectoren ook laatst nog gedemonteerd. Ik had deze ook beter eens laten reinigen. wat is de reden voor een externe benzinedrukreg. ? Zwart blijft gewoon super de GTI bogen staan goed zo te zien !
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#188
|
||||
|
||||
let wel op dat tijdens het schoonmaken en pulseren de filtertjes inwendig verwijderd moeten zijn
|
#189
|
||||
|
||||
@Ruud
Klopt, ik haal het filtertje eruit en ringetjes en beschermkapje. Ik heb nieuwe filtertjes en ringen in bulk op voorraad. Voor vrienden reinig ik ze hobbymatig, interesse PB maar (doe alleen phase 1 injectoren). Update Zaterdag vroeg door weer en wind mijn golf op gaan halen bij Dutchbuild! Wilco dacht de komt vast niet door het klote weer maar kon niet meer wachten van ongeduld! Wilco en zijn team hadden afgelopen maand binnen een paar uur de motor op orde. Grootste probleem zoals eerder gemeld in de gasklep en wat zaken in het vacuüm gedeelte. Daarnaast zat mijn luchtinlaat niet goed vast. Uitlaatspruitstuk is opnieuw gevlakt nieuwe (originele) pakking er tussen. Ben vast nog het nodige vergeten te vermelden! Verder was ik niet tevreden met mijn stangen conversie kit van Claus van Es. Probleem is dat de horizontale schakelgang veels te kort is en niet valt af te stellen! Misschien lekker bij de sprint maar niet voor op de weg. Dutchbuild heeft mijn corrado kabelschakeling onder de golf gemaakt. Deze zit zo gemonteerd dat het interieur zijn originele look houdt! Daarbij moest de uitlaat ook worden aangepast. Let op de foto's is het wat moeilijk te zien maar de uitlaat zit NIET op het laagste punt, het chassis is nog steeds het laagste punt. Geweldig overigens bij Dutchbuild, alle projecten gezien van andere klanten. Zoveel te zien en zoveel details. Wilco zijn post zijn vaak heel uitgebreid maar dat begrijp je pas als je daar bent. Je wordt echt gegrepen in de verhalen en je komt niet meer weg. Filmpje hoe de G60 motor nu loopt en klinkt Dankzij geweldige RDW oldtimer regeling mocht ik natuurlijk niet terug rijden met de golf. Maar liefst 20 kilometer gereden afgelopen 2 jaar.. Nog 980 te gaan voor het inrijden van lader en motor... Maar ja het weer was er nu toch niet naar en mijn daily heeft wel winterbanden; Lekker warm weer terug in mijn garage; En daar liggen al weer wat goodies te wachten, die ik afgelopen maanden heb verzameld. Originele golf 1 blaupunkt radio. Deze is met DIN aansluiting waarop een AUX IN (jack) kastje komt voor het moderne MP3 geweld en FM radio. Van een vriend een smetteloze spucknapf mogen overnemen uit zijn vitrine verzameling. Hij wilde eigenlijk niet lossen maar ik hem dan toch De rubbers voor de klapraampjes worden weer nieuw gemaakt. Setje bij Theo (vwwobshop) gekocht; En dan de volgende major upgrade voor de komende periode; Alles verzameld voor een volledige ombouw naar schijfremmen achter. Daarbij doe ik nieuwe achterasrubbers en de originele stabi klemmen. Plus nieuwe GTI tank.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:24. |
#190
|
|||
|
|||
Proper werk, wat was er precies vervelend met de stangenconversiekit? Ben namelijk ook van plan dit te gebruiken. Bedoel je horizontaal in zijdelings of van voor naar achter?
|
#191
|
||||
|
||||
Lekker bezig hoor. Hoop het volgend jaar ook weer op te kunnen pakken...
Ik heb ook zitten kijken naar de stangen conversie kit, maar heb ook nog de kabelschakeling van de corrado liggen. Kun je misschien iets uitgebreider vertellen wat er niet aan bevallen is?
__________________
Cabby |
#192
|
||||
|
||||
Bescherm de schakelkabels nog wel even tegen de uitlaat!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#193
|
||||
|
||||
@golffan en Christiaan
De afstand tussen 1-3-5 en 2-4 is zeer kort (lees mm werk). Je kan dit niet vergroten (stangen kruisen elkaar) zonder aanpassingen te doen. Dit staat ook in de handleiding met een suggestie wat je moet aanpassen. Maar ja, ik koop zo'n kit omdat ik niet kan lassen Ik vond het het zeer onnatuurlijk schakelen. De afstand tussen 1-2 en 3-4 valt wel prima te stellen. Mijn set gaat de bingo in @Rallye-vr6t Bedankt voor de tip André . Ga ik doen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#194
|
|||
|
|||
Mooie update en de motor klinkt lekker fris.
|
#195
|
||||
|
||||
Zo van het weekend nog wat lekker kunnen klussen aan Golf.
Begonnen met de monteren van de trommels; Handige tooltjes voor de veren; Achteras los, deze gaat naar de poedercoater. Na onderstaande foto nog wat verder kaal gehaald (H&R stabi eraf en achterasbeugels). Ik heb een nieuwe montage-set besteld voor de achterasbeugels. De rubbers eruit gehaald, de achteras beugels worden ook gecoat. Oude GTI tank eronder uit. Deze heb ik een paar jaar na mijn eerste GTI ombouw gestoken omdat ik problemen had met de opvoerpomp. Nadeel van deze tank was dat deze behoorlijk geoxideerd was rond de randen. Heb dit redelijk behandeld destijds want nu jaren later lijkt het niet verder gegaan. Nieuwe tank klaargemaakt. Ik zet die schuimstrips omdat ik geen metaal op metaal wil en krassen in de lak bij montage. Ziet niemand. Vulpijp heeft ook zijn beste tijd gehad. Deze heb ik 16 jaar geleden van de sloop gehaald en vervangen toen ik net de auto kreeg van mijn moeder Twee nieuwe pakkingen besteld zijn ook vergaan; Vulgat geen bijzonderheden; Even wat zand uit de wielkast halen; wielkast is op het beugeltje van de tankontluchting na verder hard. Bedankt Pa voor de bodem behandeling optie toen je de auto kocht Tankontluchting werkt nog en alle slangen zijn ok. Overloopslang wordt vervangen is slecht. Beugeltje gemaakt voor tankontluchting gemaakt (rubber zat op foto verkeerd om ); Remklauwen achter worden ook rood; Nieuwe vulpijp ook wat extra laagjes verf; Tevens de stofkappen wat extra laagjes verf; Hoofdremcilinder gedemonteerd; Links orgineel, rechts de grotere Epytec versie met de remkrachtverdelers voor schijfremmen; En erop; Toen kwam me vriendin binnenlopen voor wat "we" tijd. Nou ja volgende keer weer verder als de onderdelen boot weer langskomt
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:25. |
#196
|
||||
|
||||
Mooi hoor! Je bent leuk bezig en het "we" tijd beginsel, daar hebben er meer " last" van. Al klinkt dat laatste niet zo positief, het is soms wel even nodig
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#197
|
||||
|
||||
Mooi hoor. Ziet ervgoed uit!
Dat 'we' verhaal is bij ons thuis 'samen' is overal hetzelfde... |
#198
|
||||
|
||||
Helemaal gelijk!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#199
|
||||
|
||||
Quote:
Lassen? Je hoeft alleen een gaatje te boren en de extra uniball erin te schroeven om de zijdelingse afstand te vergroten |
#200
|
||||
|
||||
@Marcski
Ok Tip voor de volgende eigenaar. update Achteras op gehaald bij de coater; Achteras steunjes ook gecoat; Nieuwe rubbers erin gedraaid. Nieuwe bouten set; Ff in de haynes gekeken en hoppa; Vervolgens verder met de stabilator klemmen. Had er geen zin in Eerst een special tool gemaakt; Dan wat moed indrinken uit de mk1 mok Bankschroef voor het aanschuiven van het klemmetje; En de dikke H&R zit weer op z'n plek; Weekend weer voorbij..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 16:26. |