Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-11-2014, 16:39
tempel's Avatar
tempel tempel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 319
Default

Dit gebeurde in de vroege jaren 70 met de uit Duitsland geimporteerde schade auto's in Nederland. En toch zijn er verbazingwekkend weinig verhalen dat het mis ging. Men noemde het toen Duitse deuken.
Reply With Quote
  #22  
Old 05-12-2014, 14:08
PvdP's Avatar
PvdP PvdP is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 405
Default

Als we inderdaad gaan kijken naar certificaten en officiele gekeurde instellingen, hou maar op.
Dan kun je beter niks meer in je leven doen.
Papiertjes stellen niks meer voor tegenwoordig, iedereen krijgt een keurmerk en als je soms zien wat voor werk ze afleveren.

Ik ken bedrijven die gewoon stickers plakken op (bouw)machines die niet eens gekeurd zijn. En dat gaat dan een jaar of wat goed, machine op tijd verkocht, dus geen problemen met instanties of wat dan ook.

Er zijn gelukkig nog zat mensen die het inderdaad veilig willen doen.
Ik heb eens een G40 gekocht die toch schijnbaar de vangrail had gezien, de vorige verkoper wist dat, maar niks zeggen.
( hoezo vertrouwde garage met keurmerk )
"Autootje is gewoon goed, net nieuwe velgen, banden, uitlijning gehad".
Totdat ik nieuwe velgen liet monteren en de bandenboer me belde, he, je voorwiel staat een 20 cm. naar achteren en we snappen maar niet waar dat vandaan komt.

Tuurlijk, die auto was te richten geweest, maar ik heb hem laten opknijpen.
Van de weg af, met zo'n ding. Geen gezeik.
__________________
Polo 1.3i G60
"Soon" on the road (i hope)
Reply With Quote
  #23  
Old 05-12-2014, 14:45
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Een schadebedrijf die gestuurde schades wil repareren moet verplicht apparatuur in huis halen om de reparaties mee te verrichten! Deze zullen ze niet gebruiken?

Ook moeten ze gediplomeerd personeel in dienst hebben die de kennis heeft om deze apparatuur te gebruiken! Deze vaardigheden zullen ze ook niet gebruiken?

Nee bedrijven zijn verplicht duizenden euro's te spenderen aan apparatuur en scholing en ondertussen staan ze een beetje te prutsen? Geloof je het zelf

Nee de meeste mensen (hier) blijven uit de buurt van deze bedrijven omdat de prijzen hun niet aan staat. Maar die prijzen zorgen er 9 van de 10x voor dat er fatsoenlijk werk verricht is.

(en nee, ik heb het niet over een focwa of bovag stickertje op de deur)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #24  
Old 05-12-2014, 21:12
PvdP's Avatar
PvdP PvdP is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 405
Default

Ik had het niet zozeer over de schade bedrijven, maar over de bedrijven in het algemeen eigenlijk.

Ik ken ook alleen maar erkende schadebedrijven, die heel goed werk leveren.
Die G40 heb ik bij een bekende langsgebracht, en die heeft me zelfs eerlijk afgewezen. Hij kon de auto richten, maar man, was dat het wel waard zei meneer.
Hoezo klantvriendelijk
Niet eens aan zijn eigen portemonnee denken maar aan die van de klant.
Service noem ik dat.
__________________
Polo 1.3i G60
"Soon" on the road (i hope)
Reply With Quote
  #25  
Old 05-12-2014, 21:24
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,573
Default

In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:




Meer van de Passat:
http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline
Reply With Quote
  #26  
Old 06-12-2014, 10:10
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

noem eens wat verplichte scholing op dan?
en ditto gereedschap..ik weet dat men veel lijmt en klinkt tegenwoordig en dat je (eigenlijk)verplicht bent om CuSi te lassen..
ben al weer een jaar of 5 uit de autoschade (gelukkig)..maar toendertijd stelde dat soort dingen niet veel voor ..
het was meer van 'zie maar dat het goedkomt'..
een keer in de zoveel tijd misschien een cursus bij de lakleverancier..wat CD roms met Focwa reparatietips (had je niks aan)..en dat was het zo wel
mijn andere papieren tot aan Middenkaderfunctionaris heb ik via VOC gehaald..
maar ook daar hecht niemand waarde aan,heb ik gemerkt naderhand..(is leuk joh ,maar wat moeten we er mee...gaat dat meestal)
merkgebonden reparateurs krijgen dikwijls trainingen bij de importeur..maar dat gebeurt nooit of zelden bij universele bedrijven..is ook uit den boze meestal dat er iemand een paar dagen weg is voor een cursus..dit kost de baas enkel geld..
je kunt dit vak echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een fotolasser waar een keuring dagelijks gedaan word of een vrachtwagenchauffeur die een rijbewijs heeft dat tegenwoordig gewoon 8000 euro kost
niemand word feitelijk verplicht om papieren te halen..(meestal heeft de baas of degene er net onder alle papieren )
je kon bij ondeugdelijk veelvuldig repareren wel je Topherstel kwijt raken..maar ook dat gebeurde zelden of nooit..
verder zit er ook nogal verschil tussen bedrijven die 'gestuurde' schades doen..dat zijn bedrijven die veel voor leasemaatschappijen werken..of onderdeel zijn van ketens zoals dat Care gebeuren..schadenet..en weet ik veel wat er nog meer (over) is..of de kleinere bedrijfjes..
de laatst genoemde werken over het algemeen netter omdat ze meer met de klant zelf te doen hebben..de eerste denken enkel aan de bedragen onderaan de streep..
daar kun je beter maar niet langsgaan met een Golf 2 GTI die overgespoten moet worden..
daar beginnen ze niet aan of ze vragen een prijs dat je hard wegrent
de markt is ook veel veranderd..in sommige gevallen krijg je bij schade het schadebedrag op je priverekening uitgekeerd..
in veel gevallen laat men de schade aan de auto voor wat het is..want tsja de Tv of wasmaschine is bijvoorbeeld net kapot..
en dan zijn er ook nog Polen en Turken die voor een paar centen auto's oplappen tegenwoordig..die leveren soms ook best net werk (soms ook niet)
Reply With Quote
  #27  
Old 06-12-2014, 11:00
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:

Meer van de Passat:
http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/


Gelukkig zit het daar met de onderdelenvoorziening wel goed...
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #28  
Old 06-12-2014, 12:14
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
noem eens wat verplichte scholing op dan?
en ditto gereedschap..ik weet dat men veel lijmt en klinkt tegenwoordig en dat je (eigenlijk)verplicht bent om CuSi te lassen..
ben al weer een jaar of 5 uit de autoschade (gelukkig)..maar toendertijd stelde dat soort dingen niet veel voor ..
het was meer van 'zie maar dat het goedkomt'..
een keer in de zoveel tijd misschien een cursus bij de lakleverancier..wat CD roms met Focwa reparatietips (had je niks aan)..en dat was het zo wel
mijn andere papieren tot aan Middenkaderfunctionaris heb ik via VOC gehaald..
maar ook daar hecht niemand waarde aan,heb ik gemerkt naderhand..(is leuk joh ,maar wat moeten we er mee...gaat dat meestal)
merkgebonden reparateurs krijgen dikwijls trainingen bij de importeur..maar dat gebeurt nooit of zelden bij universele bedrijven..is ook uit den boze meestal dat er iemand een paar dagen weg is voor een cursus..dit kost de baas enkel geld..
je kunt dit vak echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een fotolasser waar een keuring dagelijks gedaan word of een vrachtwagenchauffeur die een rijbewijs heeft dat tegenwoordig gewoon 8000 euro kost
niemand word feitelijk verplicht om papieren te halen..(meestal heeft de baas of degene er net onder alle papieren )
je kon bij ondeugdelijk veelvuldig repareren wel je Topherstel kwijt raken..maar ook dat gebeurde zelden of nooit..
verder zit er ook nogal verschil tussen bedrijven die 'gestuurde' schades doen..dat zijn bedrijven die veel voor leasemaatschappijen werken..of onderdeel zijn van ketens zoals dat Care gebeuren..schadenet..en weet ik veel wat er nog meer (over) is..of de kleinere bedrijfjes..
de laatst genoemde werken over het algemeen netter omdat ze meer met de klant zelf te doen hebben..de eerste denken enkel aan de bedragen onderaan de streep..
daar kun je beter maar niet langsgaan met een Golf 2 GTI die overgespoten moet worden..
daar beginnen ze niet aan of ze vragen een prijs dat je hard wegrent
de markt is ook veel veranderd..in sommige gevallen krijg je bij schade het schadebedrag op je priverekening uitgekeerd..
in veel gevallen laat men de schade aan de auto voor wat het is..want tsja de Tv of wasmaschine is bijvoorbeeld net kapot..
en dan zijn er ook nog Polen en Turken die voor een paar centen auto's oplappen tegenwoordig..die leveren soms ook best net werk (soms ook niet)


CuSi is geen lassen maar solderen en dat ben je niet verplicht. Je bent juist verplicht te weten wanneer je van deze techniek juist géén gebruik mag maken.

Wel moet een bedrijf door het gebruik van alu en hss stalen delen inverter weerstandlas apparatuur hebben en opgeleid personeel die weet waar de apparatuur voor dient en weet hiermee om te gaan.

Ook word je bij introductie van nieuwe modellen waar veel markt in gaat komen, gewoon netjes naar de importeur gestuurd om hier je scholing over de modellen te krijgen.

Dit zijn een paar dingen waaraan ik 5 jaar geleden ook al aan moest voldoen, dus denk dat dit eerder aan je toenmalige werkgever heeft gelegen.

Moet je gelijk geven dat de voc praktijk opleidingen een beetje ouderwets zijn, maar de plaatwerk examens zijn een stuk meer vaktechnisch als de werkzaamheden in het bedrijf. Ik heb daar namelijk nooit met een bal plamuur hoeven smijten
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #29  
Old 06-12-2014, 12:51
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Om even op de beginpost terug te komen , die golf die uit elkaar lijkt gescheurd , daar lijken de verbindingen nog wel heel origineel , met originele kit en losgetrokken puntlassen . De puntlassen zijn ook niet los getrokken vanwege slecht laswerk ,maar gewoon losgetrokken om de puntlas heen . En ik zie ook wel lekker veel roestvorming overal.....

Zo'n reparatie hoeft geen probleem te zijn , als t maar goed word gelast,en volgens de fabrieksinstellingen de delen aan elkaar worden gezet .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #30  
Old 06-12-2014, 13:18
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Rick
In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:
Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/


Dit is de site die ik in mijn eerdere post bedoelde.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #31  
Old 06-12-2014, 19:40
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing

Dit zijn een paar dingen waaraan ik 5 jaar geleden ook al aan moest voldoen, dus denk dat dit eerder aan je toenmalige werkgever heeft gelegen.


Ja joh, was geen gehaktbal ook..daarom is hij nu failliet..
mooi dat ze je tegenwoordig wegsturen voor zulke dingen..ik weet nog met die 2e type Renault Laguna's..stond je daar..
hoe verwijdert men zonder schade een deurklink?..tja zoek het maar uit..
net als de Golf 4 /Bora toen ...even aan dat Torxje draaien ...Boemberdeboem..ligt die ring van het slot onder in de deur..ben je fokking mooi klaar mee..
alles er weer af ,deurbekleding etc ..met alle gevolgen van dien..Bah Bah..

ben blij dat ik daar vanaf ben zeg..

maar ik maak soms mensen nog wel eens blij met wat plaat en spuitwerk..dat dan weer wel..
voor de rest kan het me echt gestolen worden..tegenwoordig schuren ze nieuwe onderdelen niet eens meer ..gewoon hoppa ontvetten en spuiten die hap...
Reply With Quote
  #32  
Old 05-01-2015, 10:12
gangstarchin gangstarchin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 6
Default

Dat je het überhaupt aan iemand wilt verkopen. Dan heb je toch echt geen geweten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum