|
|||
|
|||
Lampje gloeibougies knippert foutcode 01050
Polo 6n2 2001 1900D
Sinds enkele dagen knippert het lampje van de gloeibougies tot de motor op temperatuur is en hij zijn toerental laat zakken. De gloeibougies blijven tot dan onder spanning staan. Bij het uitlezen krijg ik 01050 glowplug monitoring - sporadic - open / short circuit to earth. Hij start perfect en op het rijden heeft dit geen invloed. Is het normaal dat hij zo lang nagloeit ? Welke sensors bepalen de gloeitijd? Iemand een idee? Alvast bedankt Wout |
|
||||
|
||||
Nagloeitijd wordt bepaald door de koelvloeistoftemperatuur, maar ik zou gewoon 4 nieuwe gloeibougies steken, 99% zeker dat je probleem dan opgelost is.
Lang nagloeien doet zo'n motor om de emissies snel binnen de perken te krijgen en stiller te lopen tijdens het opwarmen.
|
|
|||
|
|||
Ik heb de 4 gloeibougies 3 weken geleden reeds vervangen omdat hij moeilijker startte, 2 van de 4 waren defect;
Ik krijg op mijn toestel de temperatuur van het koelwater door, dan denk ik dat de koelwatersensor werkt. Volgens de garage is ook de waarde van de buitenluchtsensor van belang, waar kan die zitten, dat wisten ze me niet te vertellen? |
|
||||
|
||||
Nou sporadic open to earth is een beetje een tegenstelling in de term, het is open of sluiting naar massa, niet open to earth. Ik zou de bedrading eens nalopen en evt doormeten, relais ook al bekeken?
|
|
|||
|
|||
Ik zal dit na nieuwjaar eens doen, nu begint hij af en toe stil te vallen, zomaar, als het contact dan helemaal uit staat start hij gewoon en rijd terug een paar kilometer.
Alvast een prettig eindejaar |
|
||||
|
||||
Elektrisch gedeelte contactslot?
|
|
|||
|
|||
Bij cady/Inca diesels vaak relais 67(??) kapot gehad. Kreeg je ook de vaagste problemen mee, maar meestal gewoon afslaan, enz..
|
|||
|
|||
Ik heb het blok nr 187 , sturing voorgloeirelais , eruitgenomen, een minuutje gewacht en teruggeplaatst. Ik had ergens gelezen dat dit ding zich dan reset. Het knipperend voorgloeilampje is weg en blijft tot nu toe weg. Bij het uitlezen geen foutmeldingen meer.
Stilvallen heeft hij ook niet meer gedaan, maar ik heb zoveel losgehad dat ik mogelijk een slecht contact heb opgelost zonder het te weten. Bedankt allemaal om mee te denken |