|
||||
|
||||
Wel goed maar moet eens een knappe update plaatsen met foto's
-draadboom is af -nieuwe startaccu erin -instapbak rechts doorgerot, uitgeslepen en moet nieuw deel in gelast -vloerbekleding voorzijde wordt grondig gereinigd -dop in zijkant geplaatst voor schoonwater in LA paneel -220v aansluiting geplaatst in LA paneel Druk op zoek naar een vloer voor achterin met de schuifrails voor de achterbank
|
||||
|
||||
Roest aangepakt her er der.
Instap rechts was een kleine verrassing. Moet nog gelast en afgewerkt maar plaatjes zijn mooi op maat. Linksvoor in de instap was de goot aan het roesten maar helemaal niet ver en bij de schuifdeur ook niet, dus ontroesten en conserveren maar! En de vloer voor geïsoleerd, de vloerbekleding welke grijs is heb ik laten reinigen en zit er ondertussen ook al in, alleen nog geen foto van.
|
||||
|
||||
Lekker bezig!
|
|
||||
|
||||
je zit er weer warmpjes bij straks
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
|
||||
|
||||
Gat is dichtgelast, afgeslepen in de zinkpray, strijkkit en nu in de zwarte meuk gespoten met rubbertroep erin dus zal niet meer roesten. Binnenzijde en kieren etc in de wax gezet.
Tevens hoop ik binnen 2 weken een NIEUWE ORIGINELE California vloer te hebben, dit is dan dus de houten ondervloer met de pvc mat. Maar dat is nog even afwachten. De railsen weet ik ook te vinden en hoop ik in januari voor elkaar te kunnen hebben.
|
|||
|
|||
welkom in de bus wereld heb zelf ook een t4 lange versie met acv en jd chip dat gaat erg lekker moet ik zeggen en graag een prijs opgave voor de uitlaat
|
|
||||
|
||||
Netjes werk weer
|
||||
|
||||
Voor stoelen gaan helemaal uit elkaar, stof gaat in de wasmachine en zowel zitting als rugschuim ga ik vervangen van beide stoelen. Tevens komen er draaiconsoles tussen.
Ben met 1 stoel begonnen weer in elkaar te zetten. Cabine is al redelijk klaar aan het raken, bekleding erin, instappen bakken etc. Alles wordt aangepakt en gereinigd en als het me niet bevalt dan vervang ik het. Doel is om het zo te bouwen zodat de basis in ieder geval de komende 5 jaar goed is. Draadboom is ook zo goed als klaar en ingepakt. Overal doe ik schuim en tape tussen om geen gerammel te hebben. Fotos zijn helaas wat donker geworden. Als alles goed gaat aankomende zaterdag even een ritje naar Duitsland om nog wat interieurspul te scoren om de boel af te maken. Misschiem koop ik de compleet aangeboden keuken met draadboom op, zo kan ik van het beste wat ik heb de spullen voor mezelf gebruiken.
|
||||
|
||||
1 stoel klaar, nieuw schuim, alles schoon en geïmpregneerd.
|
|||
|
|||
Ik zie dit project nu pas. Wat een leuk project zeg! En geen half werk zo te zien, die stoel is prachtig geworden!
|
|
||||
|
||||
Is goed gegaan in Duitsland vandaag!
Alle stijlbekledingen op de a stijlen na. Draadboom, lader, keukenblok met koelkast, achterste kledingkast, bovenkast met speakers, schoonwatertank, voorste hemelbekleding met bedieningsunit en nog veel meer. Keukenblok, kasten en draadboom heb ik nu dubbel. De mooiste delen gaan de bus in en de rest wordt verkocht.
|
||||
|
||||
Mooi project is eens wat anders! Je kunt de komende tijd lekker knutselen aan de t4 multi.
Niet een idee om de stoelen te voorzien van stoelverwarming??
|
||||
|
||||
Stoelverwarming zit er al in origineel
|
||||
|
||||
Alles eerst even uitladen
De vloer is ondertussen ook binnen, ben er echt super blij mee want hij is echt nieuw en dat maakt het zo leuk om zelf een camper te bouwen, spulletjes sprokkelen. Hij zal nooit de waarde krijgen van een originele California maar het bouwen is al genieten voor me en Dorien vindt het ook leuk en kan niet wachten tot we de eerste keer op pad gaan ermee.
|
||||
|
||||
Begrijpelijk! Zou ook wel zoon buske willen hebben om lekker mee op vakantie te gaan.
|
||||
|
||||
De vloerrailsen zijn niet te vinden helaas. Zijn van Westfalia en nooit als onderdeel los leverbaar geweest en 2e hands niet te vinden.
Wat doe je dan......wachten tot ze eens te koop komen........maar daar heb ik geen tijd voor. Een originele rails helemaal nagemeten en een beetje gekrabbeld op papier en ga ze nieuw laten frezen.
|
||||
|
||||
Railsen zijn als het goed is uiterlijk vrijdag 20 feb gereed dan kunnen we weer verder.
Maandag ga ik een bijna nieuwe Exide 1600 140AH gel-accu ophalen voor het camperdeel, dit is ook de grootste die erin past.
|
|||
|
|||
wooow coole veranderingen , I wish I had the skils and knowledge
Zelf ook een T4 rijder dus alleen maar bewondering. Moest je stukken zoeken, mijn schoonbroer (zwager) heeft net een complete caravelle gekocht met ongeval schade ( vr6 automaat,lwb,99, fulloption)
NOT fast NOT furious Last edited by bartman : 06-02-2015 at 03:56. |
|
|||
|
|||
Wat een berg werk, knap dat je het overzicht houdt. Aan de motivatie ligt het niet, zo te lezen.
Mooie bus, veel beter dan een Transit. Veel plezier!