#1
|
||||
|
||||
Weggedragtest rdw ???
Gister bij de rdw in Waddinxveen geweest om me golf 2 uit 84 te laten omkeuren van 1,3 40kw naar 2,0 16v 110kw . Nu is de golf niet goed maar ook niet afgekeurd en ben ik door verwezen naar Lelystad voor een weggedragtest . Hoofdzakelijk omdat er 190% vermogenswinst is en dit het weggedrag zou beïnvloeden . En kreeg als opmerking de achteras en het uitlaatsysteem (spagettie met groep a powersprint )
De papierwinkel is in orde en alles is netjes ingebouwd . Alleen zit de achteras van de golf er nog onder met nieuwe trommelremmen . De golf is al apk gekeurd en kwam netjes door de remmentest heen Toevallig iemand hier ervaring mee ? En zoja , wat moet ik me hier bij voorstellen ?
__________________
Last edited by VW Johs : 23-12-2014 at 20:16. |
#2
|
||||
|
||||
Dacht dat ze tegenwoordig niet meer zo moeilijk deden! ?
|
#3
|
||||
|
||||
Afhankelijk van bouwjaar...
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Ik ben van 1.3 naar vr6 gegaan, no problemo en binnen 15min klaar, was in Heerenveen ook een '84er
|
#5
|
||||
|
||||
Raar verhaal?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
|||
|
|||
Mmmm apart apart, ik las in een andere topic dat de regels niet zijn veranderd.
Ik heb altijd al het idee gehad dat het was hoe de pet van de keurmeester staat. Trommelremmen achter zou geen probleem moeten zijn. Hetzelfde als het uitlaat systeem, ik heb ooit wel is een auto laten omkeuren, er zat toen een compleet ander systeem onder alleen toen voor de keuring wel ff een kat. De DB's werden gemeten was binnen de marges, prima. Maar heb wel is eerder gelezen dat de keurmeester bijvoorbeeld grotere remmen eisten...... tja tja, ze kunnen bij zo'n keuring eigenlijk geen rem capaciteit meten icm het vermogen..... Dus feitelijk zou je met 1.3 remmen een vr6 onder de kap kunnen hebben, of dat slim is.... tja. Ik vindt het erg grijs gebied. Ik zou bijna zeggen probeer het eens elders.
__________________
Lot of vw's (sold) E28 520I |
#7
|
|||
|
|||
Ik ben 3 weken terug nog in den bosch geweest met mn mk1 jetta, ook ABF motor.
Die stond als AAZ op kenteken met 55kw, maar geen probleem, zelfs met de remmen van de oorspronkelijke 1300 erop. |
#8
|
||||
|
||||
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#9
|
||||
|
||||
Lijkt me geen toeval.
|
#10
|
||||
|
||||
Heb het zelfde een keer aan de hand gehad. Een golf 1 TDI met 250pk geprobeerd bij de RDW in rijen op kenteken te krijgen. Allemaal moeilijk en uiteindelijk zonder resultaat naar huis gestuurd. Volgende dag afspraak gemaakt bij de RDW in Veldhoven en inderdaad in 15 minuten was alles geregeld.
Is dus echt hoe de pet staat van de keurmeester. |
#11
|
||||
|
||||
Officieel zou dit gewoon goed gekeurd kúnnen worden. Heb zelf toevallig laatst nog een 1.3 omgekeurd naar VR6, ook geen problemen. (ook al werd ik eerst ook naar Lelystad verwezen omdat de aslast aan de voorzijde te hoog was, keurmeester had verkeerde bronnen geraadpleegd)
Snap echter niet waarom je zou gaan keuren met trommels aan de achterzijde met 110kw? VW monteert zelf op de achteras van Golf 2/3 overal schrijven vanaf 66kw en hoger. Als je dan zelf met trommels aankomt met 110kw heb je natuurlijk grote kans op vraagtekens bij de keurmeesters. Iemand trouwens ervaring met de keuring in Lelystad? Ik moet er binnenkort ook heen zoals het nu uit ziet.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#12
|
||||
|
||||
Eigenlijk moest alles wat meer dan 40% meer vermogen krijgt, naar Lelystad.
Rij veilig of rij niet. |
#13
|
|||
|
|||
Uiteindelijk is de beslissing altijd aan de keurmeester. Als hij het niet veilig of verantwoord vind kan hij je naar Lelystad sturen. Ook al voldoe je aan de eisen kunnen ze je toch doorsturen.
Wij hebben het nog niet meegemaakt maar wij passen ook altijd de remmen aan... |
#14
|
||||
|
||||
Voor normaal gebruik is er niets mis met trommelremmen..
|
#15
|
|||
|
|||
Ik vraag me af of het aan de remmen licht, of dat ze weer een wijziging hebben doorgevoerd
|
#16
|
|||
|
|||
Men kijkt niet naar normaal gebruik, het moet passen bij waar de auto tot in staat is.
Een Ferrari oid heeft in Nederland ook geen pizzaschijven nodig als hij netjes rijdt maar toch moeten ze er op zitten aangezien de auto tot meer in staat is. In Lelystad heeft men een kombaan en gaan ze de remmen een paar keer achterelkaar flink belasten door van hoge snelheid af te remmen. Geen standaard remvertraging test dus. |
#17
|
||||
|
||||
Raar verhaal ja .
Zal de post van de rdw afwachten en dan horen wat de bedoeling is . Zit er ook aan te denken om het elders nog eens te proberen , maar weet niet of ik nu verplicht ben om naar Lelystad te gaan .
__________________
|
#18
|
|||
|
|||
Aahh en dat is de volgende die in Waddinxveen is door gestuurd na Lelystad. Post inderdaad ff afwachten en anders lekker na ander keurings station gaan.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#19
|
||||
|
||||
Jammer dat er per keuringskation anders gekeken wordt. Ik heb zeer goede ervaringen met het keuringsstation in Roosendaal. De hoofdkeurmeester daar is een echte VW / Duitse autoliefhebber en heeft zelf een vrij mooie collectie met VW's en BMW's. Tijdens de keuring altijd een leuk praatje met die man en voor ik het weet sta ik altijd weer buiten met een goedkeuring
1x afgekeurd omdat ik geen herkomst van de motor kon aantonen, maar dat was de volgende dag al opgelost. (het serienummer van de motor was niet leesbaar door vuil/roest)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Kan je ondanks die aanvraag voor Lelystad nog gewoon bij een ander RDW keurstation binnen rijden voor het omkeuren?
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |