#1
|
|||
|
|||
Golf mk2 gti 8v Elektrisch probleem
Ik ben al enige tijd bezig met een golf mk2 git 8v EV motor (spinnenkop)
Het projectje staat al enige tijd stil maar wil hem na de winter weer gekeurd hebben wat opzicht het probleem niet is. Ik zit namelijk met het volgende, heb de EV motor van me broer overgezet in me mk2, daar zat helaas geen kabelboom bij, Nu heb ik een kabelboom van een GX wat qua motor heel veel erop lijkt(spinnenkop). Nu heb ik deze kabelboom erin zitten maar kan ik deze eigenlijk wel gebruiken aangezien de GX extra aansluitingen heeft ten opzichte van de EV. De motor doet het gewoon alleen stationair loopt die ongeveer 1250 a 1500 toeren. ik heb het volgende onderdeel niet aangesloten zitten en weet ook niet wat het doet en is. Het zit in de luchtinlaat van de motor zie foto het zwarte gedeelte Kan ik dit doormiddel van de GX kabelboom toch aansluiten? Van deze motor komt de kabelboom, heb zelf de motor van 1984. Ik hoop dat iemand me kan helpen Gr Richard Last edited by Richard84 : 17-12-2014 at 16:15. |
#2
|
|||
|
|||
iemand een idee??
|
#3
|
||||
|
||||
Jawel hoor. Dat is je extra luchtschuif. Zou best de reden kunnen zijn van het verhoogde toerental.
De search gaf dit (lees post #7 maar eens): http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26699
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
|||
|
|||
Ja die moet je wel aan gaan sluiten. Ook even kijken of deze schoon is van binnen. Ik heb het zelfde probleem gehad toen ik een ev motor in mijn golf 1 heb ik gebouwd. Ik heb alleen een kabelboom van een 16v gepakt. Daar zit deze stekker wel op.
|
#5
|
|||
|
|||
Ok thnx voor de reactie, ga is kijken of ik verder ermee kan
|
#6
|
|||
|
|||
Ben bepaalde aansluitingen aan het doormeten en kwam er dus achter dat het niet goed zat
Heb de kabelboom vrij gemaakt om zo elk draadje goed te kunnen volgen en na te lopen op eventuele beschadigingen Ik was begonnen met de koude start sensor Hierna kwam er ik ook achter dat de koelvloeistof niet goed was Na het nalopen van de draden kwam ik dit tegen bij de zekeringkast :roll: Hoe en waar moet ik deze aansluiten? Het is echt een zooitje die kabelboom, dit klopt niet echt. Gr Richard |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Past die connector in M (die kleine, linksonder op de tekening)? Dan gok ik op mistlichten: op M2 komt nl. +12V als het dimlicht aan is. M1 is alleen een doorverbinding naar A9 (?, is moeilijk te lezen) en G7, en wat daar in jouw auto op aangesloten is weet ik niet. |
#8
|
|||
|
|||
die 2 stekkers (blauw en bruin) lopen naar binnen toe naar die witte stekker die nergens op aangesloten kan worden.
|
#9
|
|||
|
|||
Op de M past die niet en daar zit ook niks aangesloten zelfde als G7 daar zit ook niks op.
|
#10
|
||||
|
||||
Helaas, dan zul je de draden moeten nalopen om te zien waar ze heen gaan...
|
#11
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je?
De draden stoppen bij de zekeringenkast, ik weet waar ze heen lopen onder de motorkap. Het gaat er mij om hoe origineel de blauwe en bruine stekker eigenlijk moet lopen naar de zekeringenkast |
#12
|
||||
|
||||
Oke dan, waar gaan ze heen? Als ik dat weet kan ik misschien verder helpen.
|
#13
|
|||
|
|||
De blauwe gaat naar de koude start sensor
De bruine gaat naar koelvloeistof ( waarschijnlijk voor temperatuur ) En die 2 stekkers komen samen in de auto bij de zekeringenkast uit op de witte stekker die nergens op aangesloten zit. |