#1
|
|||
|
|||
Koude start en motor gaat inhouden na 500m.
Hallo mede VW'ers .
Hier ben ik weer met een vraag van mijn kant. Mijn ABF doet sinds gisteren raar na koude start. Auto start zoals anders, laat hem even van rollanti zakken, +-1200 --> +-900. Ik vertrek met de auto en tegen het einde van m'n straat(400m) voel ik al dat de motor raar begint te draaien, draait echt "ruw" en de auto trilt enorm dan. Het gaspedaal reageert niet zoals het moet, gaat in stoten vooruit. nu als ik de auto even stil leg en opnieuw start. Dan is het allemaal goed, draait hij weer als voordien.. Aan wat kan dit liggen? Ik heb niet meteen een idee waaraan dit kan liggen dus daarom heb ik jullie hulp weer even nodig Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
een falende bobine is mijn eerste gedachte. Wordt meestal snel erger dan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
bobine inderdaad of lambda
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
De bobijn is ongeveer 50k km oud, maar had al eens gelezen dat deze wel vrij rap stuk kunnen gaan. De lambda kan Ik door meten als ik het goed heb? Kan ik dit ook met de bobijn? Zoja welke waardes moet ik krijgen? Want ik wil het liever voorkomen dan dat ik hem weer moet genezen. Alvast bedankt! |
#5
|
|||
|
|||
Voor een lambda is het nog een beetje vroeg. Deze is namelijk dan nog niet actief , TS geeft aan na 400m. Mijn gok is bobine of kabel die een beetje rot is.
|
#6
|
|||
|
|||
Het probleem heeft zich maar 2 keer voor gedaan en had geen foutmeldingen na uitlezen,, maar dat had ik wel verwacht.
Sinds een paar dagen gaat de auto bij koude start niet op verhoogd toerental draaien. Auto start en Toerental gaat naar 1050 rpm, dan zakt meteen naar 950 rpm. terwijl hij echt wel een 30tal seconden op die 1050 rpm moet draaien. Je hoort/voelt tegelijk met het zakken van het toerental dat de auto gaat trillen. In welke richting moet ik hier gaan zoeken? Isv valve is recent nog proper gemaakt. Sinds dat het buiten echt kouder is geworden doet de auto het eigenlijk. Zoek ik dan in de richting van temp. sensor? Warm draait de motor super! Alvast bedankt! Grtz! |
#7
|
||||
|
||||
Ik denk in de richting van de bougiekabels. Ontstekingsgerelateerd zou ik iig zeggen. Doen alle cilinders wel netjes mee?
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Hij draait en rijd na de koude start echt super goed!
maar morgen met de koude start trek ik de motorkap wel eens open. en ga ik eens kijken en luisteren naar de bougiekabels en dergelijke of ik iets opmerk. Ik kan echt niet begrijpen waar zulke dingen vandaan blijven komen.. Auto is 55 xxx km in mijn bezit en zowat alles is vernieuwd. Motor heeft -100 000. Bougiekabels, rotor& ontstekingshuis, vacuumleidingen, bobijn, benzinefilter, zijn allemaal geen 50 000 km oud. En hebben En nog veel andere onderdelen. Benzinefilter ga ik morgen eens bestellen! Om de hoeveel km moet deze vervangen worden? Alvast bedankt voor de respons! Grtz |
#9
|
||||
|
||||
Zou zeggen de bobine alle injectoren ook fris?
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#10
|
|||
|
|||
Bobijn is geen 50 000 km oud.
Injectoren zaten bij het blok dat toen 56 000 km. Had. Morgen eerst nog eens onder de motorkap kijken en luisteren bij koude start,, |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb dit weekend eens onder de motorkap kunnen luisteren en kijken n alles leek me mooi in orde te zijn, draaide mooi op 4 cilinders.
Wat wel opviel was dat ik soms een vonk net iets harder hoorde door de kabels, n dit leek niet goed,,? |
#12
|
|||
|
|||
Zou het aan de temperatuursensor kunnen liggen? Met het koudere weer sinds enkele weken ,, en het probleem is tegelijk gekomen. Nu ik zo even denk,, grtz
|
#13
|
|||
|
|||
Een 175€ dure bobijn die van de dealer kwam heeft het probleem niet compleet opgelost. De temperatuur sensor dat in het blok zit en de sensor voor de temeratuur van de aangezogen lucht worden deze week nog vervangen. Grtz
|
#14
|
|||
|
|||
Nieuwe temperatuursensor in het blok en in het luchtfilterhuis hebben het stotteren bij de koude start opgelost.
Vermoedelijk werd er teveel benzine ingespoten door foutieve waardes van de sensoren.. |