#1
|
|||
|
|||
Vraagje aan Golf 2 bezitters i.v.m kachel
Hallo,
Ik heb iets minder dan een jaar geleden een golf 2 1.3 gekocht en tot nu toe met zeer veel plezier in gereden, maar aangezien de koudere maanden aankomen ben ik toch tegen een probleem aangelopen. De kachel wordt erg langzaam warm (in ieder geval naar mijn mening) dit duurt zo'n 10 min en dan wordt hij inderdaad wel goed warm en dan wordt het ook aangenaam. Ik heb dus geen problemen met de warmte zelf maar de duur van het warm worden, ik wil dus vragen aan andere golf 2 bezitters hoelang het bij jullie ongeveer duurt voor de kachel om warm te worden. Ik ben nog een vrij nieuwe auto bezitter en weet er dus nog niet veel vanaf. Alle hulp is welkom. Een maat van mij van mij rijdt bijvoorbeeld voor alledaagse dingen in een seat arosa (ik weet dat het bouwjaar tussen deze auto's ongeveer ~10 jaar verschillen) en bij deze auto is er na 30sec tot 1 min warme aangename lucht. Heb trouwens verschillende threads bekeken , maar ik ben geen thread tegen gekomen die hetzelfde ervaart. Alleen mensen die problemen hebben waardoor het helemaal niet warm wordt of dat een paar standen het niet doen. (sorry voor de lap tekst) |
#2
|
||||
|
||||
Hay,
Bij mijn 1.8 duurt het met vriestemperaturen ook een minuut of 10. Maar dit verschilt. Als ik direct een file in rij, zit ik ook ruim 10 min te bibberen. Ga ik een provinciale weg op of ik rij continue zonder te stoppen dan is het met een paar minuten al warm. Is op zich niet gek. Die andere auto heeft een klein motortje dus dat gaat sneller. Al is 1 min wel erg snel.. De thermostaat moet wel normaal werken. Dat gebeurt wel?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 05-12-2014 at 22:48. |
#3
|
|||
|
|||
Zou 2 dingen eens nakijken:
1: de staat van de kachelradiator. Als deze gaar is / lek / half verstopt wordt hij ook minder snel warm\ 2: de staat van het "foam" op de kleppen van het kachelhuis. Deze wordt na de nodige jaren broos en dan komen de zwarte schilfers/stukje foam uit je roosters naar buiten. Dan begint de kachel ook koude met warme lucht te mixen en werkt het allemaal maar half. Bij de jetta heb ik dit probleem nml ook gehad. Zat geen foam meer op de kleppen. bij de golf nu is hetzelfde probleem en zelfs wat vochtig van binnen. Nieuwe kachelradiateur (nog geen 10tje) ligt al klaar. rolletje ducktape om de kleppen te beplakken en ik ga een warme winter tegemoet.
__________________
1991 Jetta MK2 1.3 (sold) 1999 MX5 NB 1.6 (sold) 1990 Golf MK2 1.3 Low&Slow Daily 1998 Kawasaki Ninja ZX7-R 2003 Jaguar X-type (for the lady ) 1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed ) |
#4
|
|||
|
|||
Heel erg bedankt voor jullie reacties, thermostaat werkt. Zal er zeker naar de radiator kijken.
|
#5
|
||||
|
||||
Met mijn Golfje 2 (1.6 carb), duurde het na het vervangen van het foam van de kachelkleppen, de kachelradiateur en de thermostaat ongeveer 5 minuutjes voordat er lekkere warme lucht uit de kachelroosters blies. Vaak ligt het aan het foam...dat ligt er 9 van de 10 (gedeeltelijk) af.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
mijn golfje gaf eerst ook alleen maar koude lucht, thermostaat werkte wel prima.
zoals gezegd de kachel kleppen afplakken met (sterke)ducktape (is de makkelijkste en snelste oplossing). je koelvloeistof slangen doorspoelen met de tuinslang, doet ook wonderen! (en je zult zien wat voor vuil water er uit de slangen komt) mijne is nu na 5 minuten lekker warm
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#7
|
|||
|
|||
Dat doorspoelen is een goede tip!
Ga volgende week toch de versnellingsbak en kachelradiateur vervangen, gelijk de klepjes weer beplakken en spoel het gelijk wel even door dan.
__________________
1991 Jetta MK2 1.3 (sold) 1999 MX5 NB 1.6 (sold) 1990 Golf MK2 1.3 Low&Slow Daily 1998 Kawasaki Ninja ZX7-R 2003 Jaguar X-type (for the lady ) 1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed ) |
#8
|
||||
|
||||
Ik rij elke dag zo'n 65 kilometer met mijn 1.8 en het duurt nu s ochtends ook Een minuut of zes voordat er lekker warme lucht uit de openingen stroomt. Kijk eens na of er een thermostaat in zit die de juiste opening stem per stuur heeft. Ook die kachelradiateur en de bekleding van de kachelkleppen spelen een rol. Bij mij waait er regelmatig schuim om de oren haha.
Belangrijkste vind ik nog altijd dat het blokje lekker op temperatuur komt. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, auto(niet zo)correct
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
-/- 3 spaties en s=a
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#12
|
|||
|
|||
Hier zelfde probleem , met 8 a 10 minuten motor perfect op temp , maar zodra ik kachel aanzet lauwe wind :s en foam om de oren , .. De kleppen op nieuw beplakken is dus de oplossing ?
Greetz |
#13
|
||||
|
||||
bij mij gaat het heel snel. ik vertrek thuis (starten en onmiddelijk weg). tegen dat ik een goei 1-1,5km verder de brug over rijd, begint mijn rijd al goed te ontwasemen en krijg ik al gevoelig warmere temperatuur.
tegen dat ik aan de rode lichten sta, zo een 3,5km verder, mag ik de aanjager aanzetten en is het al goed warm. dat is zo een minuutje of 5 en de temp naald is al uit de koude zone (lichtgrijs???). als ik op 8min aan het station stop, is de verwarming al heeet dat je de hand er geen 30sec voor houd. temp meter over de helft dan betreft een 1.6D golf 2 Quote:
chauffage uitbouwen, en die foam intapen. ik heb duct tape gebruikt. werkte goed. dit waren de mijne. die gaten horen dicht te zijn. als het ooit nog fout loopt, las ik die platen dicht
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 12-12-2014 at 22:45. |