#1
|
|||
|
|||
Caddy GTI problemen
Hallo,
Hierbij vraag ik jullie om mee tedenken omdat ik mijn auto (tot nu toe) nog niet goed lopend krijg. Het gaat om een Caddy type 1 waar een GTI 1600 EG motor is ingebouwd. De auto heb ik al een behoorlijke tijd in mijn bezit. Aangekocht om lekker dagelijks mee te gaan rijden, toen nog met niet lopende originele motor. GTI blok zat erbij en er wardt verteld dat deze snel was en goed liep. Toen gaan sleutelen. Van het 1 komt het ander voor je het weet ligt hij tot het laatste boutje uit elkaar. Motor ingebouwd en destijds 1x een rondje gereden. Met nog veel werk te doen is de auto de hoek ingegaan en mijn tijd is in andere dingen gaan zitten. Ongeveer 2 jaar terug heeft mijn oude buurman hem als tijdverdrijf uit de hoek getrokken nadat hij 2 andere auto's voor zich zelf heeft gerestaureerd. Eitje zij hij toen . Echter heeft hij bij hem ook regelmatig een tijdje in de hoek gestaan, maar inmiddels lijkt het wel weer op een auto. Hij heeft echter voor zich zelf weer een project gekocht en ik heb de auto in de garage aan huis neer gezet zodat ik de puntjes op de i kan zetten. Momenteel start hij wel als hij een paar minuten stil heeft gestaan. Maar slaat na ongeveer 6 seconde weer af. Als ik de lucht weger dan met de hand iets optil en iets aan de gaskabel trek en daar een beetje mee speel blijft de auto wel lopen. Mijn vermoede is dan ook dat de auto start op de start injector, maar de auto afslaat als de start injector er mee stopt. Iets wat ik vreemd vind omdat ik de auto ooit rijdend weg gezet hebt. Ik heb de injectors ondertussen vervangen, en ook de bougies en bougiekabels direct mee gepakt voor de zekerheid. Ook heb ik de spinnekop met brandstoffilter al uitgewisseld met een andere, dit maakt allemaal echter geen verschil. Mijn buurman heeft de waterpomp en distributie riem vervangen, omdat ik wellicht dacht dat de timing niet optimaal stond dit ook gecontroleerd, dit lijkt ook goed te staan, zie foto's; nokkenaswiel: krukaspoelie: vliegwiel: Ook het merkteken onder de verdeelkap staat goed, hiervan de foto vergeten. Hebben jullie nog iedeen wat het probleem kan zijn? Zou leuk zijn als hij van het voorjaar de weg weer op gaat, dan als zondags vervoermiddel |
#2
|
|||
|
|||
Ook is er heel oppervlakkig war schade te zien aan de nokken as. Ik kan me voorstellen dat deze mooi glad moet zijn. Hoe erg is dit?
Iets ruw oppervlak: Kleine putjes aan de linkerkant: |
#3
|
||||
|
||||
Brandstofdruk wel genoeg???
|
#4
|
|||
|
|||
Als je de brandstof slang vanaf de spinnenkop haal spuit en de auto start geeft deze behoorlijk druk. Maar wat is genoeg en hoe test je dit?
|
#5
|
|||
|
|||
Zojuist nog ff aan het rommelen geweest. Kleppen deksel er weer op, buis richting de luchtweger gemonteerd. Alle vacuüm slangen nogmaals gecontroleerd en vast gezet, en hij starte niet alleen, maar bleef ook nog ongeveer een minuut lopen!
Voor mijn gevoel wel met wat veel toeren. En sloeg af met een harde plof. Jullie allemaal bedankt voor de vele zinnige reacties! Helaas geeft de start motor nu niet meer dan een tik, wat hij de laatste tijd wel vaker deed dus niet verder kunnen testen. Wordt vervolgd! |
#6
|
|||
|
|||
Goedenavond,
Inmiddels is de startmotor vervangen. Helaas loopt de auto momenteel helemaal niet meer... Dus alles nog maar een keer testen. Om de brandstof opbrengst van de k-jetronic te testen de brandstof pomp even door verbonden zodat deze druk blijft geven. De injectors in 4 maatbekers gehangen en vervolgens de luchtweger opgetild zodat de injectors brandstof geven. Op het oog spuiten de injectors evenveel brandstof. Als ik naar de maat bekers kijk geven 3 van de 4 injectors 160ml en de 4de injector geeft 200ml. Ik zelf denk dat dit redelijk netjes is en denk daarom dat de k-jetronic goed werkt. De injectors staan niet na te lekken. Wat denken jullie hier van? |
#7
|
|||
|
|||
Geen K-jet kenners hier???
|
#8
|
|||
|
|||
ik heb me eens rot gezocht naar zo een storing et bleek het zeefje in de banjo bout te zijn in de spinne kop ,,,,,maar et benzine pompje zal wel stuk zijn ...loopt ie op remmen reiniger wel??
__________________
quintus.....de grote race |
#9
|
||||
|
||||
K-jet kenners zijn bijna allemaal dood...
Het systeem is extreem gevoelig voor de juiste brandstofdruk. Je moet eerst meten of je pomp minimaal 8 bar levert op aanvoer voor de spinnenkop. Tussen de 8-10 bar is goed. Dan moet je meten of de werkdruk van ik dacht 6,7 bar (kan het mis hebben maar ik wil het niet meer weten) wordt bereikt. Zoniet dan moet je aan de brandstofdruk regelaar gaan draaien. Hier circuleert nog een filmpje van op youtube.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#10
|
|||
|
|||
@carbreaker de autosloper, in welke banjobout zou een zeefje moeten zitten? ik kan er geen vinden.
@yuli, Jammer dat de kenners met uitsterven bedrijgt worden ! Maar ik begin mijzelf er al aardig in te specializeren . Heb je misschien een link van het filmpje, ik kan deze helaas niet vinden? Is er misschien iemand die mij kan vertellen of de plunjer in de spinnekop zo terug hoort te komen als in het volgende filmpje? https://www.youtube.com/watch?v=26YAYmlc3pg Op het filpje komt de plunjer eruit zetten als deze op zijn kop zit en lijkt dus met een veer terug gedrukt te worden. Ik heb hier 2 spinnenkoppen waarbij dit niet zo is. Hij zakt wel naar beneden weer terug op de luchtweger (zeer ligt haperend). Maar dit gewoon door de zwaarte kracht en niet door een veer. De spinnenkoppen die ik heb zien er in grote lijnen het zelfde uit, echter is de plunjer zelf een fractie anders. En is er misschien nog iemand die weet waar ik een goede, niet al te duren brandstof drukmeter kan kopen. Op internet vind ik wel sets van ongeveer 100 euro, maar in dat geval misschien beter direct een nieuwe brandstofpomp aanschaffen. Last edited by CaddyPickupGti : 20-12-2014 at 17:00. |
#11
|
|||
|
|||
Op de laatste vraag waarschijnlijk het antwoord al gevonden, zie:
http://www.trailerandtools.nl/autom...CFYvpwgodhEcAtA |
#12
|
||||
|
||||
Hierbij het filmpje;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |