Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-11-2014, 00:25
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Default 1nsane

Hallo allemaal! Mijn naam is Jochem, 29 jaar uit Den Haag.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een (op de velgen na) in originele staat zijnde Golf 4 GTI met een 170 PK V5.

In mijn autorijdende leven heb ik al aardig wat auto's versleten maar met name leuke Franse Hot Hatches zoals een 205GTI 1.9 (eerste auto ), een Renault 5 GT Turbo (nog altijd spijt dat ik die heb weg gedaan) en nog wat ander spul zoals een e36 325i met Schnitzer pakket.

De afgelopen jaren reed ik rond in een Peugeot 306 1800 16v XS maar ik was toch toe aan een stapje hogerop kwa comfort etc.

Ik heb toen m'n oog laten vallen op de moeder der GTI's de Golf. Na een tijdje gezocht te hebben was ik uiteindelijk uitgekomen bij een MK4 GTI uit 2001 met slechts 124.000 km op de teller, in originele staat en alle documentatie er bij en onderhoudsboekjes netjes tot op heden afgestempeld.

De auto is in erg nette staat en is onlangs voorzien van nieuwe schokbrekers, remmen, lambda sondes en banden.

Ik ben altijd een man geweest van de techniek en op 14 jarige leeftijd begonnen met sleutelen aan brommers en scooters. Sinds een jaar of 3 heb ik hier in de buurt een zelf sleutel garage ontdekt wat mij de ruimte geeft om m'n auto's beter te leren kennen, kosten te drukken en zeg nou zelf, het is veel leuker om een reparatie zelf uit te voeren dan het te laten doen .

Aangezien foto's meer zeggen dan bovenstaand verhaal, hier wat foto's, ohja, nieuwe vloermatten zijn onderweg ;-) :

Reply With Quote
Old 17-11-2014, 20:25
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Welkom. Hagenezen genoeg hier.
Old 17-11-2014, 23:52
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Ah, mede Hagenees zie ik

Inmiddels trouwens al weer wat kleine klusjes aan de Golf gedaan.

Gelukkig is een deel van het interieur hout van de plastic boom maar een paar dingen zoals de midden tunnel zit van dat gore rubber op wat half los laat, dat inmiddels eraf gepoetst, de deurgrepen moet ik nog doen maar dat komt wel want het knopje van de spiegel verstelling was ook afgebroken en die heb ik nu in de bestelling dus zodra die binnen is pak ik dat gelijk wel aan.

Vorige week ging ik even de wagen een klein beurtje geven, dus het filter en de olie gewisseld maar toen ik de carterplug uit de pan draaide kwam de schroefdraad gezellig mee naar buiten

Gelukkig hadden ze bij de zelfsleutel garage een tapset + overmaat carterpluggen liggen. Ik wilde eigenlijk een helicoil erin draaien maar die hadden ze niet in de juiste maat en bij de Brezan waren ze toevallig ook net uitverkocht . Enfin, nieuwe draad getapt en plug erin, hadden ze net de juiste maat koperen ringen weer niet op voorraad

Moest toch doorrijden dus maar even een iets grotere ring gepakt maar dat bleef natuurlijk lekken (zij het licht) dus afgelopen zaterdag weer even terug en de goeie maat ring van te voren even gehaald. Nu weer lek vrij dus

Reply With Quote
Old 18-11-2014, 00:01
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Ik heb nog wel wat plannen met de auto, niks wereldschokkends maar ik wil hem ook zo veel mogelijk stock houden, misschien gaat hij op den duur nog wel wat om laag maar er zitten net nieuwe schokbrekers onder dus om er nou gelijk een schroef set onder te plempen vind ik zonde plus dat Den Haag bezaait is met drempels..

Verder wil ik nog:

- Nieuwe vloermatten
- Velgen misschien een iets donkerder tintje
- Een goeie poetsbeurt en waxxen
- De uitlaat klinkt (vooral als ie koud is) behoorlijk schel, het lekt zeker niet maar heb het idee dat er een schot in de einddemper wat los zit. Denk dus er over om een mooie Simons lijn eronder te zetten oid.
- Bestuurdersstoel heeft wat lichte schade in het zitvlak op een naad, gelukkig ben ik redelijk handig dus ga het zelf mooi weg werken
- Verder nog wat klein detailing werk
Reply With Quote
Old 18-11-2014, 08:48
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Zo, gisteren maar even een setje matten besteld via E-bay, kostte me uiteindelijk niks omdat ik nog 25 euro op de paypal had staan van wat betaalde enquetes die ik had gedaan :-)

Heb geen dure matten genomen omdat vrouwlief een eigen manege heeft en nog wel eens met vieze voeten in stapt, ik wilde eigenlijk matten met een GTI logo erin maar dat kan altijd nog aangezien een van de leveranciers van m'n vriendin d'r manege korting geeft op computer borduur werk :-)
Reply With Quote
Old 21-11-2014, 12:08
PJ74 PJ74 is offline
Forum Newbee

Nette golf zeg! Veel plezier ermee!
Gaat ie ook nog wat lager?
Gr, PJ
Old 21-11-2014, 18:29
wouterb wouterb is offline
VW Enthousiast

mooie wagen ^^
Reply With Quote
Old 25-11-2014, 09:19
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Thanks! Hij gaat op den duur misschien nog omlaag, niet te veel i.v.m. drempels maar wel dat de wielen mooi in de kasten vallen.

Gisteren m'n nieuwe vloermatten binnen gehad, opzich redelijke kwaliteit en uitstekende pasvorm. Smoelt gelijk een stuk beter aan de binnenkant

Komende tijd moet ik nog maar even bezien wat ik ga doen, ik ga waarschijnlijk een nieuwe baan aannemen en daar zou dan een auto van de zaak bij zitten.

Mijn nieuwe manager ken ik al een tijdje en is gek van Golf GTI en zei dat ik ook een auto van de zaak kan nemen en die niet privé rijden (dus geen bijtelling betalen) en dan lekker m'n GTI privé rijden. Hoewel dat best een optie is vind ik het nogal wat om dan 2 auto's voor deur te hebben en dan steeds moeten wisselen.

Bovendien slaapt de GTI binnen in een privé garage met CCTV en dan zou ik nog een parkeerplek moeten gaan huren (woon in het centrum van DH en aan de straat parkeren is eigenlijk geen optie i.v.m. het vinden van een plek en onverlaten die 's nachts langs lopen en misschien de auto vandaliseren.)

Voorlopig rij ik er nog even in maar kan dus best zijn dat hij binnenkort de verkoop in gaat.
Reply With Quote
Old 25-11-2014, 13:09
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Leuke wagen, welkom hier
Reply With Quote
Old 29-11-2014, 16:30
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Thnx! Vandaag even de spiegelverstelknop vervangen, de originele was afgebroken en inmiddels was het nieuwe exemplaar binnen, klein detail maar toch
Reply With Quote
Old 29-11-2014, 19:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC

Toch wel prettig dat alles werkt . Mag ik vragen waar die dhz garage zit in den haag?
Reply With Quote
Old 29-11-2014, 22:56
1nsane's Avatar
1nsane 1nsane is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by tim_j
Toch wel prettig dat alles werkt . Mag ik vragen waar die dhz garage zit in den haag?

Op de binckhorst, heet de binnenstad garage, het is wel vaak druk (zowel Zelfsleutel als normale garage) maar zeker gezellig, koffie krijg je altijd als je komt sleutelen en mits je er netjes op bent kan je ook gewoon gereedschap wat je zelf niet hebt gebruiken. :-)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules