#1
|
|||
|
|||
polo 2f opvoeren
ik wil dus mijn polootje opvoeren, niet te extreem met g-lader ofzo,mede door de km stand van 3 ton
welke nokkenassen passen allemaal er in?die ook sneller zijn? het moet iig redelijk budget zijn, en betrouwbaar blijven zover het mogelijk is zit nou een heuse 1300 injectie in,54 pktjes,wat wel wat meer mag zijn :P |
#2
|
|||
|
|||
Waar wil je naar toe? Met alleen een nokkenas win je misschien 5 pk ofzo, wat natuurlijk niet de moeite is. Low budget tuning bestaat naar mijn mening niet, wil je echt sneller, monteer een G40 motor.
|
#3
|
|||
|
|||
t moet ook niet low low budget zijn he, maar als die toch kapot moest had ik er alwel een turbo op geknoopt, maar dan blijft die niet lang heel
pktje 10 winst, dan ben ik al blij, en als t dan uiteindelijk de soep in draait op zoek naar een g40 blok,als ze dan nog te vinden zijn |
#4
|
||||
|
||||
Zit je warme lucht toevoer nog aangesloten op het luchtfilter? Deze kan eruit. Mijn Polo klinkt hierdoor een stuk beter. Ook heb ik met een vlinderboor wat extra gaten geboord aan de onderzijde van de luchtfilterbak.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
http://www.knobloch-sport.de/tuningkits_polo.htm
Ik weet niet welk motertype je hebt maar je kan ook in een NZ motor een nokkenas van een 3F erin doen meen ik. |
#6
|
|||
|
|||
warme lucht toevoer slang was er al af toen ik hem kocht, dus die zit er dus niet meer op
ik heb een aav 1.3 er in liggen naar mijn weten , tis een polo coupé CL trouwens |
#7
|
|||
|
|||
Heb hier nog een net g40 blok liggen. Alleen glader zit er niet bij.
200 euro Evt ook nog rvs turbo spruitstuk voor k03 met rvs downpipe. Helemaal nieuw nog 250 euro |
#8
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:52. |
#9
|
|||
|
|||
En dan kom je nog steeds niet voor uit. Ik denk dat je voor 1000 a 1500 Euro een 150 pk G40 erin hebt liggen. Klinkt als veel geld, maar dan ben je wel helemaal klaar, en heb je iets echt snels. Een 1.6 8V, AEE of iets dergelijks zal er wel voor minder in liggen, maar wil je daar meer dan 100 pk uit halen, zal je er alsnog veel moeite voor moeten doen, en ook al doe je die moeite dan staat het nog steeds niet in verhouding met een licht getunede G40.
|
#10
|
||||
|
||||
Een 1.6 8V in een polo vindt ik anders prima rijden!
75PK |
#11
|
|||
|
|||
om maar ff op een andere toer te gaan, welke (snellere) motorblokken passen er redenlijk makkenlijk in?
ik ben monteur motortechniek ,om maar ff aan te geven wat mijn nivo is :P |
#12
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:52. |
#13
|
|||
|
|||
oke, verder moet ik zeker ook de bijbehorende ecu en evt kabelboom bij hebben? en hoe precies zit het moet motornummers ?of uit welk chassis ze komen?
|
#14
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:52. |
#15
|
|||
|
|||
mijn polo is van 1994 helaas..
ik ga eerst wel het optische aanpakken want dat is die nog wel waard,geen roest te vinden gelukkig ondertussen stiekem op zoek naar sneller blokje met het bijbehorende spul bedankt voor de info! Last edited by audioholic : 25-11-2014 at 09:58. |
#16
|
|||
|
|||
even wat anders, k kan voor bijna niks aan een NZ inlaat komen, spruitstuk, filter, injectoren gaskleppenhuis, zal dat al wat opleveren of niet?
|
#17
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:52. |
#18
|
||||
|
||||
Als je alles (dus ook inc kabelboom en ecu) hebt, kun je er iets winst uit halen. Maar verwacht geen wonderen. Zelfde idee als je in een NZ een AAV nokkenas legt. Levert iets op, maar niet veel. (aav en NZ zijn op de nokkenas en inlaat/injectie gelijk aan elkaar, NZ heeft de tamste nokkenas van alle smallblock)
Je kunt ook zoeken naar een gasklephuis voor een golf 3 1.8 en die gebruiken. Dat combineren met een andere nokkenas (ABD, ABU, 3F), het bijwerken van de verwarmingsegel onder het gasklephuis en eventueel aanpassen van de benzinedruk. Hierdoor krijg je alweer een iets andere opstelling, die makkelijker is (kabelboom hoef je niet aan te passen) en ongeveer hetzelfde kost, maar meer zal opleveren. Exacte cijfers heb ik niet. Maar er rijden genoeg mensen met een soortgelijke opstelling rond. Maar NZ is inderdaad een betere basis voor verdere tuning, zoals Sjon al aangeeft.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 26-11-2014 at 13:00. |
#19
|
|||
|
|||
hmzz, ja k heb een AAV blok, grote ufo luchtfilter iig , past daar ook een abu nokkenasje in? die kan k ook goedkoop krijgen namelijk
is van een smalblock alles uitwisselbaar of niet? |
#20
|
|||
|
|||
NZ injectie op een AAV is al fun genoeg.
En ABU nokkenasje past er ook in,ik zelf heb een ABD nokkenas in me NZ en dat gaat best lekker.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |