|
||||
|
||||
Ik werk spijtig genoeg in de carport, zalig in de zomer, vreselijk in de winter. Heb dit al eerder eens gepost hier, maar heb een paar dagen geleden mijn werkplaats uitgebreid om het een beetje comfortabel te maken voor de winter. Normaal zette ik een partytent voor de carport als uitbreiding en die werd telkens vernield door stormen/regen/sneeuw.
Dus nu heb ik het frame van een partytent gebruikt om een houten frame aan op te bouwen ter versteviging. Aan de buitenkant is er niets van te zien dat er eigenlijk een houten structuur onder zit gebouwd. De reden voor deze vreemde oplossing is dat in ons dorp er geen vergunning wordt gegeven voor bouwwerken op minder dan 6m achter de achtergevel. Er mag dus geen permanent bouwsel gebouwd worden. Ik leef niet op de boerenbuiten maar eerder in een verstedelijkt dorp dus een bouwwerk zonder vergunning wordt na een tijd wel opgemerkt door de gemeentelijke diensten.... |
|
||||
|
||||
En wat maakt nou dat deze (vorm van) partytent niet verwoest gaat worden door de wind? De wind gaat aan de haal met het zeil, en trekt zo een partytent uit z'n verband. Met die houten latjes ga je dat misschien wel een minuut of 5 vertragen, maar uiteindelijk denk ik niet dat je de wind daarmee verslaat?
|
||||
|
||||
Quote:
Die houten latjes die kunnen niet doorplooien, de alu buizen van de tent deden dat wel. En om te zorgen dat de hele tent niet wegvliegt is het vast gemaakt aan onze carport. Ben er vrij zeker van dat dit zal blijven staan |
|
|||
|
|||
Quote:
Ben ondertussen verhuist en heb een iets grotere schuur gebouwd 5 bij 6 of 6 bij 5 de hout kachel staat aan gesloten nu staat mijn golf er alvast in te overwinteren. moeten een paar dingen aan gebeuren van de winter!
|
||||
|
||||
deftige ruimte zo hoor!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Quote:
Dat dacht ik!
|
||||
|
||||
Netjes!
|
|
||||
|
||||
Nice!! Wat heb je als vloer?
Liggen die tegels direcht op het zand? Er trekt heel veel kou en ook vocht op door de tegels!! Als het even kan zou ik een (liefst geisoleerde) betonvloer storten! |
|
|||
|
|||
Quote:
zou ook mijn voorkeur zijn.. Maar helaas zit ik gehuurd vandaar dat ik met hout heb gewerkt en tegels op de vloer heb liggen. Heb wel een fatsoenlijke muur gebouwd hoor 60cm de grond in. Als ik een huis gekocht had had ik hem groter en hoger gemaakt en van steen. Maarja nu heb ik ook een leuk hokje om te sleutelen
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt toch een bouwfolie tussen de tegels en het zand gelegd? Zo niet toch even doen, krijg je geen vochtige ruimte En je hebt gelijk van het uit hout te maken, gewoon alleen al omdat het dan een pak gezelliger is binnen! |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Mooi Luuk! Ook mooi dat er een dakraam inzit!
|
|
||||
|
||||
1 van mijn hokken..heb er momenteel 3..
er zijn gasten bij die een loods huren van 500 meter (vind je hier niet)..maar dan moet je daar ook voor 500 meter geld in zien te verdienen.. dat heb ik gelukkig niet ...(moet wel op meerdere plekken gereedschap hebben ..dat dan weer wel) hier doe ik enkel laswerk en voorbewerking ,wel fijne box met 16 amp 220v en camera beveiliging..dan lopen ze niet gelijk je spullen te jatten..in het andere enkel sleutelwerk e.d ..de laatste staat vol troep en een e36 328i die ik nodig heb voor een motorswap volgend jaar.. een werkplaats hoeft niet groot te zijn ..enkel de handen die er werken vol vakkennis ,das 90% eindresultaat |
|
||||
|
||||
Aan huis:
Naast huis: @tm even geen betere foto's, zal ze eens maken wanneer ik er aan denk! @Heinz: Ben het niet geheel eens met jou mening. Een grotere werkplaats is wel degelijk handig wil je een beetje overzicht houden. Met het stallen van gedemonteerde onderdelen zit je al snel met een ruimte tekort waardoor je weer extra werk hebt met het afvoeren/verplaatsen van onderdelen & gereedschappen. Nog niet te spreken over het blijven verplaatsen van de auto etc. Maar ik snap je punt, het verstand en technisch inzicht zorgt er in vele gevallen voor dat er op elke plaats wel gesleuteld kan worden
current rides: Bora TDI 96kw '02 on air (Daily) Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project) Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily) Last edited by Emiel-64 : 29-11-2014 at 00:49. |
|
||||
|
||||
dat is ook wel zo..
echter ik heb hierzo daar de mogelijkheden niet naar..een loods huren hierzo naar jou kaliber kost mij gewoon minimaal 500 in de maand.. ik hoef er mijn geld niet mee te verdienen....ik ben na 22 jaar autoschadehersteller geweest te zijn nu hef/reach/klem chauffeur..er is gewoon geen werk genoeg in mijn regio om ,of fulltime voor een baas of fulltime voor mezelf dit te doen.. er zijn er zat die het proberen om voor zichzelf dit zaligmakend te maken ..maar dat is 5 tientjes hier, honderd euro daar.restylen en spotrepairen enzo...dat moet je niet willen..staat er op een gegeven moment zo'n knakker voor de deur met een map onder zijn arm (deurwaarder)..beter werk je voor een baas en pak je het er voor de hobby / fun bij ofiets en bovendien sleutelwerk en las/schuurwerk moet je niet in dezelfde ruimte doen.. als je een hele auto geschuurd hebt zie je je gereedschap niet eens meer hangen aan de muur.. ik vind het wel goed zo..ik kom ook nog uit het tijdperk dat we een motor wisselden van een C Kadett 1,2 met een ketting en een stellingpijp ..gewoon buiten op straat..niks motortakel ..gewoon Hup schouders eronder ... |
|
|||
|
|||
Mijn schuur, direct aan huis, nog steeds under construction
Static-proof brug: https://www.youtube.com/watch?v=obev_rSwPDw |
|
||||
|
||||
Tof gemaakt die brug! Zal wel een heel werk zijn geweest?
|
||||
|
||||
erg gaaf! heerlijke sfeer ook al zo op foto.
de brug zal wel super fijn sleutelen zijn met lage auto's
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Hier mijn exclusieve werk plek kan dus ook gewoon klein om tot iets moois te komen.
Zou ook wel groter willen maar ja geen geld en mogelijkheden Als de liefde er maar is....... en geduld
|
|||
|
|||
In de kleinste scheuren staan de mooiste projecten
|