#61
|
||||
|
||||
Quote:
1 naar de accu, 1 naar de dynamo en die andere naar de mistlampen denk ik? Leuk project |
#62
|
||||
|
||||
Quote:
Ja idd 1 van accu en dynamo, en van het contact op pen 50. Op pen 15 heb ik nu de massasturing van de bobine. Ik denk helaas dat ie het begeven heeft, dus ga opzoek naar een vervanging.. |
#63
|
||||
|
||||
De motor loopt!!
Nadat ik een massaprobleem had opgelost, trok de originele 16v startmotor het niet om de motor fatsoenlijk rond te krijgen. Even een 2ehands startmotor van een 1.9 TDI opgezocht (1,4 kW) en deze krijgt het blok moeiteloos rond. Toen wilde het blok niet goed vonken, en bleek de ontstekingsunit niet meer goed te werken. gelukkig had ik hier nog een andere voor, en toen was het starten lopen Maargoed, het blok loopt in principe netjes, alleen zit er een flinke tik in de motor. Lijkt bij cilinder 1 en/of 2 vandaan te komen. Omdat het blok best netjes loopt en ik er zeker van ben dat de nokkenassen goed staan, verdenk ik één of meerdere hydrostoters. hierbij een flimpje van het geluid: http://www.youtube.com/watch?v=-kg6xIfL7zQ Is dit een 'normaal' geluid voor de klepstoters? Er komen in ieder geval al wel 16 nieuwe hydrostoters mijn kant op... Last edited by VWCaddymk1 : 15-10-2014 at 14:51. |
#64
|
||||
|
||||
zou hem mooi effe warm laten lopen ,
afkoelen denk dat je hem dan weer start stil is , had met vr6 ook ivm stilstaan en is nu stil als een muis , vrgr gooi
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#65
|
||||
|
||||
Hmm oke, dan gaan we daar eerst eens naar kijken. Goed warm laten lopen is +/- 10 minuten?!
|
#66
|
||||
|
||||
Als 'ie echt lang heeft gestaan kan dat nog wel langer duren. Had een 16v pl die 3jr had gestaan, na 20 minuten voorzichtig lopen en rijden kwam alles weer op gang
Mijn 16vg60 had ca. 5 minuten nodig na een ruim jaar. |
#67
|
||||
|
||||
mooi laten lopen tot je aanjager gaat lopen ,
ben je meteen je lucht uit kvs kwijt en is i goed op temp . kan idd wel effe duuren ma dan is i zo wel still.
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#68
|
||||
|
||||
gefeliciteerd kerel! Als dit is afgerond nog verdere plannen met caddy?
__________________
Caddy mk1 project |
#69
|
||||
|
||||
Quote:
De achteras + remmen wil ik nog een keer volledig reviseren, misschien laten poedercoaten. Verder wil ik de laadbak eens onder handen nemen en EINDELIJK eens een keer behandelen met een goede coating (bedlinder / duraliner of iets dergelijks) Vorige week een andere grill geplaatst, ik ben wel gecharmeerd van de vierkante lampen voorop . Motorkap zit op de foto's nog niet helemaal gesloten.. Ik vind het wel leuk staan, zo'n GTS-grill . Een soort van vervanging voor het zeldzame (& dure!) Westmoreland-front. Een voordeel van deze grill is dat het front niet aangepast hoeft te worden. De lampen hangen in de grill en de grill heeft een extra lip aan de onderzijde zodat de ronde uitsparingen in het front overdekt zijn |
#70
|
||||
|
||||
Vandaag de carterpan losgehaald, en later weer gemonteerd met een laagje vloeibare pakking omdat deze olie lekte. De pakking een halve dag laten drogen en daarna de olie weer op pijl gebracht. Eind deze week de motor eens GOED warm laten lopen
|
#71
|
||||
|
||||
Ik vind die grill ook wel leuk staan in een caddy!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#72
|
||||
|
||||
+1 ruig front!
Carterpakking moet je standaard met vloeibare pakking doen, maar dat is iets om te onthouden. Tikken ook al over?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#73
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks . Ja precies volgende keer vergeet ik t niet meer. Het tikken ga ik waarschijnlijk vrijdag weer ff beoordelen als ik tijd heb |
#74
|
||||
|
||||
Ja even 10 minuten lopen helpt niet hoor, hij moet echt ff zijkheet worden...weet niet of ie de straat al op mag...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#75
|
||||
|
||||
Frontje ben ik niet enorm fan van, maar staat wel aardig.
Leuk project verder
__________________
'86 Golf 2 ABF Open-Air '92 Golf 2 wit, 1.3i It's all about the red... BWAAAAAHH Aaand it's gone Oh w8, een drempel |
#76
|
||||
|
||||
Staat stoer GTS front in een Caddy
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#77
|
||||
|
||||
Eindelijk weer tijd voor de caddy gehad
Het tikken ging helaas niet over, dus toch maar de klepstoters vervangen. Was meteen een goede gelegenheid de aangepaste uitlaat-nokkenas die als inlaatas wordt gebruikt 1 tandje te verzetten, nu staat ie namelijk goed Met behulp van een stuk of 6 kleine sterke magneetjes, deze vastgezet in een griptang, kwamen de klepstoters er heel makkelijk uit Distributie weer op tijd gezet, met de hand 2 slagen het blok rond gedraaid, toen ik erachter kwam dat de distributie 1 tandje verkeerd stond . Dus snel even een tandje verzet, nog eens getest en nu komen alle markeerpunten overeen Totaal een uurtje gewacht na het monteren van de nokkenassen, om zo de mogelijke voorspanning uit de klepstoters te halen Het blok startte vrij snel, en liep prima.. die forse tik is eruit gelukkig! filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=B-Xl8VSSg1g |
#78
|
||||
|
||||
Klinkt lekker
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#79
|
||||
|
||||
Quote:
Vond ik ook wel Alleen het remdruk probleem moet ik nog zien op te lossen.. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met dat ik de remzuigers opnieuw in de klauw heb gestoken.. |
#80
|
|||
|
|||
je weet dat je nooit met magneten bij hydraulische stoters mag komen? Het risico bestaat dat ze licht magnetisch blijven en metaaldeeltjes gaan aantrekken en zo dus kapot gaan.
Meningen hierover zullen verdeeld zijn, maar bij het motorrevisie bedrijf waar ik heb gelopen, stond er de doodstraf op. Wel een mooi project! |